Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-16@04:09:07 GMT

(تصاویر) محمود یاوری درگذشت؛ دلیل فوت یاوری چه بود؟

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۲۴۲۵۱

(تصاویر) محمود یاوری درگذشت؛ دلیل فوت یاوری چه بود؟

محمود یاوری که از چند هفته قبل به دلیل بیماری در بیمارستان بستری بود صبح امروز در سن ۸۱ سالگی به دیار باقی شتافت.

محمود یاوری که در دوران بازی عضو تیم‌های شاهین اصفهان و پاس تهران بود، در تیم‌های مختلفی از جمله ذوب‌آهن و سپاهان اصفهان، تراکتور تبریز، فجرسپاسی و برق شیراز، استقلال اهواز، پاس همدان، راه‌آهن تهران، ابومسلم مشهد، مس کرمان، شاهین بوشهر و استیل‌آذین تهران و همچنین تیم‌های ملی بزرگسالان، امید و جوانان سابقه مربیگری داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرارو درگذشت محمود یاوری را به خانواده ایشان و جامعه فوتبال تسلیت می‌گوید.

بیوگرافی محمود یاوری

محمود یاوری (زادهٔ ۱۸ مهر ۱۳۱۸ در اصفهان با اصالتی گلپایگانی سرمربی فوتبال اهل ایران است.  او فوتبال را از تیم شاهین اصفهان (سپاهان فعلی) آغاز کرد و تا سال ۱۳۴۲ عضو این باشگاه بود.

وی در سال ۱۳۴۲ به عضویت تیم پاس تهران درآمد و تا سال ۱۳۵۰ در این تیم حضور داشت. یاوری در سال ۱۳۵۰ به عنوان بازیکن فوتبال، بازنشسته شد.

او در سال ۱۳۶۳ (۱۹۸۴ میلادی) به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران انتخاب شده‌است و در شش بازی که تیم ملی فوتبال ایران را هدایت کرد، در هر ۶ بازی پیروز شد.

محمود یاوری در سال ۱۳۵۶ سرمربی تیم ملی جوانان فوتبال کشور شد و در سال ۱۳۵۷ حضور در تیم ملی ب و تیم ملی امید را تجربه نمود.

طی سال‌های ۱۳۷۰ و ۱۳۷۱ به مربیگری مجدد در تیم ملی جوانان رسید و در سال ۱۳۸۴ هم مدیر تیم ملی فوتبال جوانان شد.

از تیم‌های باشگاهی او که مربیگری کرده می‌توان به سپاهان، ذوب آهن، فجر سپاسی، برق شیراز، شاهین بوشهر، تراکتورسازی تبریز، ابومسلم مشهد، صبای قم، استقلال اهواز، پاس، استیل‌آذین، راه‌آهن و مس کرمان اشاره کرد. وی در تاریخ ۲۰ آبان ۹۹ بعد از تحمل یک دوره طولانی بیماری کرونا و در icu یکی از بیمارستان‌های اصفهان دارفانی را وداع گفت.

محمود یاوری و سرمربیگری تیم ملی فوتبال

در سال ۱۳۶۳ بهروز صحابه محمود یاوری ۴۴ ساله را به عنوان سرمربی تیم ملی بزرگسالان انتخاب کرد.

در تابستان ۱۳۶۳ تیم ملی به رهبری محمود یاوری در مسابقات فوتبال مقدماتی جام ملت‌های آسیا ۱۹۸۴ شرکت کرد، اما وقتی نصرالله سجادی به جای بهروز صحابه رئیس فدراسیون فوتبال شد، یاوری از مسئولیت سرمربی‌گری خود در تیم ملی کنار رفت.

منبع: فرارو

کلیدواژه: فینال لیگ قهرمان آسیا محمود یاوری تیم ملی تیم ملی فوتبال محمود یاوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۲۴۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدامات اورژانسی در مواجهه با فرد دچار قطع عضو

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، مسعود یاوری، به مهمترین نکات اورژانسی در مواجهه با فردی‌که دچار قطع عضو شده پرداخت و اظهار کرد: عمدتا ضایعات قطع عضو اندام‌ها توسط دستگاه‌های صنعتی و در کارخانه‌ها و یا تصادف و گاهی توسط اشیاء تیز مثل شمشیر و یا چاقو اتفاق می‌افتد. 

وی افزود: اگر با فردی‌که دچار قطع عضو شده روبه‌رو شدید، اولین توصیه این است که آرامش خود را حفظ کرده تا بتوانید به مصدوم کمک کنید.

 یاوری با تاکید بر این‌که نجات جان بیمار یا مصدوم، اولویت دارد، گفت: اگر از محل قطع عضو خونریزی واضحی می‌بیند، جلوی خونریزی را با هر مکانسیم ممکن بگیرید، مثلا دست خود را روی محل گذاشته و فشار دهید یا با کمک دستمال و روسری تمیز عضو قطع شده را ببندید.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی افزود: اگر فردی دچار قطع عضو شد، فورا با اورژانس تماس بگیرید، سپس تا زمانی‌که متخصصان اورژانس به محل حادثه می‌رسند، عضو قطع شده را داخل دستمال تمیزی که ترجیحا با آب یا سرم مرطوب شده بگذارید، سپس عضو را داخل پلاستیکی که هوای آن را تخلیه کرده‌ایم قرار دهید و آن را گره بزنید یا با کمک نخ محکم ببندید.

  یاوری اضافه کرد: پلاستیک را داخل ظرفی که عضو قطع شده به خوبی در آن جای بگیرد قرار دهید، ظرف را حاوی آب کرده و مقداری یخ داخل آن بریزید.

 وی گفت: عضو قطع شده باید داخل پلاستیک محکم بسته شده و شناور در آب و یخ باشد، بهتر است تاریخ و ساعت قرار دادن عضو در ظرف حاوی آب و یخ قید شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فرهاد چیذری درگذشت
  • مربی سابق بدنساز پرسپولیس درگذشت
  • درگذشت بدنساز سابق پرسپولیس
  • آتش‌سوزی در شهرک صنعتی محمود آباد/اطفا ادامه دارد
  • ستاره قرمزها مقابل سپاهان شانس نداشت(عکس)
  • اقدامات اورژانسی در مواجهه با فرد دچار قطع عضو
  • پیام تسلیت باشگاه ذوب‌آهن اصفهان برای درگذشت هوادار تراکتور تبریز
  • هوادار متعصب تراکتور درگذشت
  • هوادار تراکتور درگذشت
  • پیامی برای درگذشت محمود مدبری