Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-25@20:31:45 GMT

محمود یاوری که بود؟ + بیوگرافی و علت فوت

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۲۴۸۷۰

محمود یاوری که بود؟ + بیوگرافی و علت فوت

محمود یاوری در عمر ۸۱ ساله زندگی خود کارنامه پرافتخاری را به جا گذاشت و توانست کمک‎‌های شایانی به فوتبال ایران و اصفهان کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمود یاوری در دوم اردیبهشت ماه سال ۱۳۱۸ در اصفهان چشم به جهان گشود. او فوتبال را از جوانی آغاز کرد و در سال ۱۳۳۸ به شاهین اصفهان پیوست. یاوری به مدت ۵ سال برای شاهین اصفهان در پست مدافع به میدان رفت و سال ۴۳ تصمیم گرفت به تهران برود و برای پاس قدرتمند آن روزها توپ بزند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تا آغاز دهه ۵۰، یاوری در پاس ماند و توانست به تیم ملی فوتبال راه پیدا کرده و ۳ بازی نیز با پیراهن ملی انجام دهد.

در سال ۱۳۵۰ محمود یاوری از مستطیل سبز فوتبال فاصله گرفت و کفش‌هایش را آویخت تا دوران جدیدی در زندگی خود آغاز کند. او دوباره به دیار خود بازگشت و مربیگری را با حضور روی نیمکت تیم‌های اصفهانی آغاز کرد. ذوب آهن، سپاهان در دو مقطع به مدت ۱۰ سال، برق شیراز، تیم ملی امید و جوانان تیم‌هایی بودند که یاوری هدایت‌شان در همان سال‌های ابتدایی خداحافظی از فوتبال بر عهده گرفت تا در سال ۱۳۶۳ با پیشنهاد بهروز صحابه، رئیس وقت فدراسیون فوتبال سرمربی تیم ملی فوتبال بزرگسالان شد.

تابستان سال ۶۳ تیم ملی با سکان‌داری محمود یاوری در انتخابی جام ملت‌های آسیا حضور یافت و در رکوردی بی‌نظیر تیم ملی در هر ۶ دیداری که تحت هدایت این سرمربی اصفهانی قرار داشت را برد. با این حال زمانی نصرالله سجادی ریاست فدراسیون فوتبال بر عهده گرفت، یاوری ترجیح داد استعفا دهد و یک بار دیگر کارش را در سپاهان پی بگیرد.

او پس از آن هدایت تیم‌های مختلفی هم برق شیراز، شاهین بوشهر، تراکتورسازی تبریز، ابومسلم مشهد، صبای قم، استقلال اهواز، پاس، استیل‌آذین، راه‌آهن و مس کرمان را پذیرفت و در سال ۹۳ آخرین تجربه مربیگری خود را تجربه کرد. علاوه بر این یاوری یکی از چهار عضو کمیته فنی فوتبال بود.

یاوری در مجموع دوران بازیگری و مربیگری ۱۵ سال در سپاهان کنونی و یا شاهین اصفهان سابق فعالیت کرد تا به پاس همین حضور طولانی مدت در کنار پوشان دیار زاینده رود به او لقب "پدر سپاهان" را دهند و همواره از او به عنوان یکی از بزرگان این باشگاه یاد کنند.

محمود یاوری حدود دو ماه پیش پس از سانحه‌ای در منزلش، به بیمارستان علی اصغر اصفهان منتقل شد و پس از بستری، پزشکان متوجه ابتلاء او به بیماری کویید -۱۹ شدند. یاوری پس از حدود یک ماه مبارزه با ویروس کرونا در آی سی یو بیمارستان الزهرا اصفهان، در سن ۸۱ سالگی دار فانی را وداع گفت. روحش شاد و یادش گرامی

کد خبر 454553

منبع: ایمنا

کلیدواژه: محمود یاوری محمد یاوری سپاهان تیم فوتبال سپاهان باشگاه سپاهان تیم ملی فوتبال ایران تیم ملی فوتبال پدر سپاهان درگذشت محمود یاوری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق محمود یاوری تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۲۴۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز رقابت ۶۴ هزار و ۷۱۹ داوطلب در استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ نماینده تام الاختیار دانشگاه اصفهان و دبیر ستاد آزمون استان اصفهان گفت: این آزمون از امروز به مدت دو روز در پنج گروه آزمایشی علوم تجربی، علوم انسانی، ریاضی، زبان و هنر در ۲۷ حوزه اصلی استان اصفهان برگزار می‌شود.


رضا علی نوروزی با اشاره به اینکه حدود ۶۰ درصد داوطلبان این دوره را بانوان تشکیل می‌دهند، افزود: داوطلبان گروه آزمایشی ریاضی-فنی و علوم انسانی صبح و گروه آزمایشی زبان و هنر نیز بعد ازظهر فردا (پنجشنبه ۶ اردیبهشت) و گروه آزمایشی تجربی نیز صبح جمعه (۷ اردیبهشت) با هم به رقابت می‌پردازند.


او با بیان اینکه در استان اصفهان بیشترین تعداد داوطلب در گروه علوم تجربی با ۲۶ هزار و ۷۹۳ نفر گزارش شده است، افزود: در گروه انسانی نیز ۱۸ هزار و ۵۷۰ نفر، ریاضی ۹ هزار و ۱۰۸ نفر، زبان‌های خارجی ۵ هزار و ۴۵۳ نفرو گروه هنر ۴ هزار و ۷۹۵ نفر رقابت می‌کنند.


نوروزی درباره عضویت داوطلبان در گروه‌ها و کانال‌های تقلب هشدار داد و گفت: استفاده و همراه داشتن هر وسیله‌ای از جمله دستگاه‌های ارتباط الکترونیکی و حافظه‌دار در جلسۀ آزمون تخلف است و منجر به محرومیت از آزمون سراسری تا حداکثر ۱۰ سال می‌شود.


دبیر ستاد آزمون استان اصفهان افزود: برای شرکت در جلسه آزمون سراسری، همراه داشتن کارت شرکت در آزمون و همچنین اصل کارت ملی یا اصل شناسنامه عکس‌دار و ارائه آن الزامی است.

نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۳-۱۴۰۴ تیرماه امسال برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • (تصاویر) برگزاری نماز جماعت پشت سر محمود احمدی‌نژاد!
  • درخشش اصفهانی‌ها در میان برترین‌های ورزش ایران
  • آغاز رقابت ۶۴ هزار و ۷۱۹ داوطلب در استان اصفهان
  • (عکس) تهران قدیم؛ کاخ گلستان ۷۷ سال قبل
  • لوازم خانگی گران خواهد شد؟
  • محمود احمدی نژاد و مادر هوگو چاوز سوژه شدند
  • بمب بزرگ استقلال پس از تغییر مالکیت
  • تور ایرانگردی نمایش «چه کسی جوجه‌تیغی را کشت» آغاز شد
  • آزادسازی ۱۰ هکتار از زمین های کشاورزی گرگان
  • آغاز مذاکرات بایرن مونیخ با رالف رانگنیک