Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرم آباد-همزمان با آغاز فصل سرما مردم در روستاها به دنبال دریافت سوخت هستند، یک روز باید ثبت‌نام کنند و روز دیگر برای پیدا کردن سوخت روستا به روستا را بگردند.

قدس آنلاین- گروه استان ها: در حال حاضر با راه‌اندازی سامانه «تجارت آسان» روستاییان موظف هستند برای دریافت سهمیه خود مشخصات سرپرست خانوار و اطلاعات کارت‌بانکی وی را در این سایت وارد کنند تا بتوانند با نرخ مصوب دولتی، یک سهمیه واقعی بر اساس تعداد افراد خانواده دریافت کنند اما واقعیت این است که این داستان به همین‌جا ختم نمی‌شود!

مناطق صعب‌العبور

بسیاری از مردم روستایی که حالا در کافی‌نت‌های مرکز استان به دنبال ثبت‌نام برای تأمین و دریافت سهمیهِ نفت سفید و گاز هستند در گفت و گو با  خبرنگار ما  اظهار می کنند: بسیاری از روستاهای این استان علاوه بر فاصله طولانی با مرکز شهرستان، برف‌گیر و کوهستانی نیز هست و دسترسی روستاییان برای ثبت‌نام در مرکز شهرستان مشکل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سهراب پیر حیاتی در این رابطه به ما می‌گوید: مسئولان باید در ابتدای فصل سرما راه‌حلی برای این معضل بیندیشند چراکه تأمین دیر موقع سوخت عشایر مشکلاتی را به همراه دارد.


وی بابیان اینکه بیشتر روستاهای این شهرستان دسترسی به کافی‌نت ندارند عنوان می کند: اجرای طرح ثبت‌نام سامانه‌ای برای دریافت سهمیه سوخت برای روستاییان دوردست مشکل است.

پیر حیاتی تاکید می کند: برخی از مناطق عشایری ما در نقاطی قرارگرفته‌اند که ۲ یا ۳ ماه به دلیل برف‌گیر بودن و کوهستانی بودن راه ارتباطی آن‌ها مسدود می‌شود لذا باید قبل از بارندگی‌ها مشکل اختصاص نفت سفید برطرف می‌شد.

سهمیه نفت فصلی است

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی لرستان بابیان اینکه تحویل نفت به خانوارهای روستایی به‌صورت فصلی است گفت: آخرین کالابرگی که اعلام کردیم در تاریخ ۱۷ آبان ۹۹ و برای خانوارهای یک تا هفت نفره بود که این افراد می‌توانند از ۱۷ آبان تا ۱۵ آذرماه برای سهمیه ۴۴۰ لیتری که برای آن‌ها در نظر گرفته‌شده مراجعه کنند.

پیمان بهرامی ادامه داد: این افراد اگر از قبل ثبت‌نام کرده‌ و احراز هویت شده‌اند هیچ مشکلی برای دریافت سهمیه ندارند و می‌توانند به فروشندگی‌های محل در روستا مراجعه کرده و با پرداخت هزینه، سهمیه خود را دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به این موضوع که  ۲۹ هزار خانوار روستایی استان تحت پوشش نفت سفید هستند و به‌صورت الکترونیکی سهمیه خود را دریافت می‌کنند ادامه داد: تعداد ۲۹ هزار خانوار روستایی در لرستان تحت پوشش نفت سفید بوده و غالباً خانواده‌هایی‌ هستند که از نعمت گاز کشی برخوردار نیستند.

وی بابیان‌ اینکه نفت سفید برای مصارف گرمایشی و گاز مایع برای پخت‌وپز کاربرد دارد، افزود: روال قبلی به این صورت بود که ما به خانوارهای روستایی کالابرگ می‌دادیم اما حالا بر اساس یک طرح ملی، توزیع فرآورده‌های نفتی به‌صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی لرستان عنوان کرد: از طریق تلویزیون، رادیو، فضای مجازی و سایت شرکت ملی پخش نفت، تمام فرآیند توزیع را به مردم اطلاع‌رسانی کرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: روستاییان برای دریافت سهمیه خود مشخصات سرپرست خانوار و اطلاعات کارت‌بانکی وی را در سایت تجارت آسان وارد کنند تا بتوانند با نرخ مصوب دولتی، یک سهمیه واقعی بر اساس تعداد افراد خانواده دریافت کنند.

بهرامی تصریح کرد: وقتی فروشنده شرکت برای تحویل نفت به سرپرست خانوار مراجعه می‌کند همان کارتی که مشخصات آن ثبت‌شده را می‌کشند و به قیمت مصوب هزینه از آن‌ها کم و سهمیه تحویل داده می‌شود.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: لرستان خرم آباد نفت سفید برای دریافت سهمیه سهمیه خود نفت سفید ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۲۶۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخابات در خرم‌آباد و چگنی به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود

ایسنا/لرستان استاندار لرستان با تاکید بر اجرای صحیح، سالم‌ و رقابتی‌تر انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی گفت: انتخابات در حوزه انتخابیه خرم‌آباد و چگنی به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.

ابوطالب شفقت روز چهارشنبه پنجم اردیبهشت در جلسه هیات استانی بررسی تبلیغات انتخابات با تاکید بر اجرای صحیح، سالم‌ و رقابتی‌تر انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی گفت: انتخابات در حوزه انتخابیه خرم‌آباد و چگنی به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.

استاندار لرستان با اشاره به آمادگی ستاد انتخابات استان برای برگزاری دور دوم انتخابات افزود: تجهیزات برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی فراهم شده است و فرآیند آموزشی برای مردم و دست‌اندرکاران اجرایی با کمک مسئولان و صدا و سیمای مرکز استان انجام خواهد شد.

وی ضمن تقدیر از رئیس رسانه ملی برای عملکرد مطلوب در دور اول انتخابات برای کاهش هزینه‌های کاذب انتخاباتی در کشور و تاثیر مثبت در افزایش مشارکت مردم گفت: در صدا و سیمای مرکز  لرستان نیز همانند دور نخست انتخابات به منظور انجام مناظرات تخصصی و بیان توانمندی‌های کاندیداها با حضور ناظران اصلی عضو شورای تبلیغات انتخابات به منظور رعایت عدالت و سلامت مناظرات، برنامه‌های لازم تدارک‌ دیده شده است.

استاندار لرستان با اشاره به اهمیت دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در دور نخست انتخابات مجلس شاهد حضور پُر شور مردم بودیم و ان‌شاء الله در دور دوم نیز شاهد حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رأی خواهیم بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات رایگان به روستائیان به همت پزشکان
  • برگزاری انتخابات الکترونیک در خرم‌آباد و چگنی
  • جایگاه سوم چهارمحال و بختیاری در صدور پرونده‌های الکترونیکی
  • انتخابات در خرم‌آباد و چگنی به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود
  • تامین نفت سفید ۱۱ هزار خانوار گیلانی فاقد گاز طبیعی
  • کوچ بهاره بیش از ۱۱ هزار خانوار عشایری به مناطق ییلاقی لرستان
  •  ۲۰ اردیبهشت‌ماه آخرین‌ مهلت تبدیل پروانه کسب فیزیکی به الکترونیکی
  • صدور بیش از ۱۵ هزار مجوز الکترونیکی کسب و کار در استان گلستان
  • مهلت تبدیل مجوز‌های قدیمی به مجوز‌های جدید تا ۲۶ اردیبهشت
  • استفاده از خدمات دولتی برای فعالانی که مجوز کاغذی دارند، ممنوع می‌شود