Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد که خلیفه حفتر با شکایت‌های قضائی در آمریکا به اتهام ارتکاب جنایت‌های جنگی در لیبی مواجه است که این دادخواست ها، املاک وی در آمریکا را که ارزشش به میلیون‌ها دلار می‌رسد، هدف قرار داده تا از وی غرامت‌هایی برای قربانیان جنگ در لیبی گرفته شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از وال استریت ژورنال، این شکایت‌هایی که شهروندان لیبیایی اقامه کرده‌اند، با هدف تحقق عدالت است و آنها خلیفه حفتر، فرمانده نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی را به ارتکاب جنایت‌های جنگی از جمله بمباران خانه‌های غیرنظامیان بی دفاع و شکنجه زندانیان و اعدام آنها در شهرهای مختلف لیبی متهم می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گزارش آمده است، بعد از آنکه حفتر کمپین مورد حمایت آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) علیه نظام معمر قذافی را در دهه ۸۰ هدایت می‌کرد،  خلیفه حفتر طی دو دهه که در آمریکا سپری کرد، توانست ثروتی را از املاک و مستغلات دیگر به دست آورد که ارزش آنها حدود میلیون‌ها دلار است و وی همچنین یک منزل مجلل در ویرجینیا داشته باشد.

همچنین حفتر و خانواده‌اش از زمان بازگشت وی به لیبی در سال ۲۰۱۱، ۱۷ منزل را فقط در ایالات ویرجینیا خریداری کرده‌اند که ارزش آنها حدود هشت میلیون دلار است.

طبق این گزارش، بیشتر املاک حفتر از طریق شرکت‌های مختلفی اداره می‌شود و پسرش عقبه حفتر بر آنها نظارت دارد و از جمله آن املاک، یک مزرعه و آپارتمان لوکس در ویرجینیا است. پسر حفتر همچنین محل پرورش اسب به ارزش ۷۰۰ هزار دلار در ویرجینیا در ژوئیه گذشته خریداری کرد.

این روزنامه نوشت که سه گروه از غیرنظامیان لیبیایی تلاش می‌کنند تا عدالت را در خصوص جنایت‌های جنگی در لیبی علیه حفتر در مقابل دو دادگاه فدرال در ویرجینیا و واشنگتن محقق سازند. آنها در این راستا، در این دو دادگاه شکایت‌هایی را اقامه کردند.

این شکایت‌های قضائی متکی بر این است که حفتر تابعیت آمریکایی نیز دارد و مدت طولانی در ویرجینیا که در آنجا املاک بسیاری دارد، اقامت داشته است که باعث می‌شود دادگاه‌های آمریکایی بتوانند پرونده‌های جنایت جنگی صورت گرفته توسط وی در لیبی را پیگیری کنند.

یکی از این شکایت‌ها، به دادگاه منطقه شرقی در ویرجینیا ارائه شد و این فرمانده نظامی را به این امر متهم می‌کند که اجازه خارج کردن غیرنظامیان از شهر بنغازی را در حین محاصره ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۷ نداده است و مناطق غیرنظامی را بمباران کرده که به کشته شدن کودکان انجامیده است.

همچنین یک شکایت ارائه شده به منطقه شرقی در ویرجینیا، حفتر را به مخالفت با خارج شدن غیرنظامیان از یکی از محله‌های شهر بنغازی در هنگام محاصره این شهر در ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۷ و همچنین بمباران مناطق مسکونی و کشته شدن غیرنظامیان از جمله کودکان متهم می‌کند.

در یک شکایت دیگر، یک خانم لیبیایی به نام منی السوید نیروهای حفتر را به بمباران منزل خانواده‌اش در بنغازی و ربودن و شکنجه پدر و برادرش و سپس کشتن آنها طی روزهای نخست حمله حفتر به این شهر در سال ۲۰۱۴ متهم می‌کند.

وال استریت ژورنال نوشت که تیم دفاعی از حفتر تلاش کرد تا دادگاه را به این امر قانع کند که حفتر از مصونیت دیپلماتیک برخوردار است، اما قاضی این ادعاها را نپذیرفت و به وزارت خارجه دو ماه برای بررسی این امر زمان داد. یکی از وکلای مدافع در یکی از پرونده‌ها اعلام کرد: ما بر این باور هستیم ک ما پیروز خواهیم شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آمريكا ليبي حفتر خلیفه حفتر شکایت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۲۷۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکایت علیه آزادی دنی آلوز در دادگاه تجدید نظر رد شد

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما،به نقل از القدس؛ دادگاه تجدید نظر شکایت علیه رای آزادی مشروط دنی آلوز فوتبالیست مطرح برزیلی را رد کرد.
دنی آلوز به دلیل شکایت یک زن مبنی بر تعرض اخلاقی این بازیکن بدون رضایت وی به ۴ و نیم سال زندان محکوم شد و بعد از گذراندن ۱۴ ماه زندانی در اسپانیا با قید وثیقه آزاد شده بود و گذرنامه‌های برزیلی و اسپانیایی خود را به پلیس تحویل داده و هر هفته باید خود را به دادگاه معرفی کند ضمن اینکه ۱ میلیون دلار وثیقه برای آزادی در اختیار دادگاه قرار داده است.
استر گارسیا وکیل قربانی نسبت به آزادی بازیکن برزیلی اعتراض کردند، اما دادگاهی در بارسلونا اعلام کرد که تمام درخواست‌های ارائه شده علیه آزادی مشروط این بازیکن را رد کرده است.

دیگر خبرها

  • ترامپ در دادگاه: آمریکا توسط یک مرد ناتوان اداره می‌شود
  • حماس: جنایات اشغالگران در بیمارستان شفا، جنایاتی جنگی است
  • ژنرال مایلی‌کهن را روانه زندان می‌کند؟
  • قاضی آمریکایی شکایت‌ها علیه «حفتر» را رد کرد
  • شکایت علیه آزادی دنی آلوز در دادگاه تجدید نظر رد شد
  • آسمان غزه بدون جولان هواپیماهای جنگی اشغالگران
  • شکایت پرسپولیس از جواد نکونام!
  • پرسپولیس از جواد نکونام شکایت کرد
  • فوری: شکایت پرسپولیس از جواد نکونام!
  • تدبیر ایران تا مثل عراق و لیبی وارد تله اسراییل و آمریکا نشود