Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-03-29@02:02:42 GMT

پست اوباما در دولت بایدن چه خواهد بود؟

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۲۷۱۷۹

پست اوباما در دولت بایدن چه خواهد بود؟

رویداد۲۴ به گزارش اسپوتنیک، این منبع ناشناس از قول جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب آمریکا اعلام کرد که احتمال دارد بایدن، اوباما را برای پست سفیر این کشور در انگلیس و به نشانه تشکر و قدردانی منصوب کند.

روزنامه ساندی تایمز نیز گزارش داد، اقدام بالقوه برای انتصاب اوباما به عنوان سفیر ممکن است برای بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس با توجه به اظهارات غیر دوستانه قبلی‌اش در مورد اوباما، خجالت آور باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به عنوان مثال، در سال ۲۰۱۶، جانسون که در آن زمان شهردار لندن بود مقاله‌ای را در سان نوشت که در آن به حذف نیم تنه مجسمه وینستون چرچیل، نخست وزیر پیشین انگلیس از دفتر کار توسط اوباما، کمی پس از روی کار آمدنش اشاره کرده بود.

بیشتر بخوانید: ۳ نکته کلیدی برای ایران مقابل بایدن

جانسون نوشته بود:‌ برخی گفته‌اند که این اقدام از سوی اوباما یک بی حرمتی به انگلیس بود. برخی هم گفتند که این نمادی از عدم تمایل یک رئیس جمهوری با تباری کنیایی به امپراطوری بریتانیا بوده که چرچیل مدافع آن بود؛ این نیم تنه به صورت قرضی و در دوران ریاست جمهوری جورج بوش پسر به دفتر کار کاخ سفید داده شده بود.

تامی ویتور، سخنگوی سابق اوباما اخیرا توئیتی نوشته بود که آنها هرگز اظهارات نژادپرستانه جانسون درباره اوباما و ارادتمندی به ترامپ را فراموش نمی کنند.

این اظهارات  درست چند روز پس از اعلام تبریک جانسون به بایدن بابت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر مطرح شد که در توئیتی نوشت، واشنگتن مهمترین متحد لندن است.

منبع: ایسنا لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 جو بایدن اوباما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۲۷۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن باز هم به پوتین توهین کرد

رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر به همتای روس خود توهین و او را «قصاب» خواند.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کاخ سفید، جو بایدن در سخنرانی خطاب به رای‌دهندگان در کارولینای شمالی در عین حال از یک طرح برای افزایش مالیات بر درآمد افراد قشر پردرآمد و رساندن نرخ این مالیات از ۸.۲ درصد به ۲۵ درصد صحبت کرده است.

به گفته رئیس جمهور آمریکا، این طرح می‌تواند باعث کسب ۴۰۰ میلیارد دلار از راه این مالیات در عرض ۱۰ سال آینده شود.

رئیس جمهور آمریکا اظهار کرد: «تصور کنید ما با این پول چه کار‌هایی می‌توانستیم انجام دهیم. ما می‌توانستیم به شکلی اساسی کسری بودجه فدرال را کم کنیم. ما می‌توانستیم خدمات مراقبت در منزل را تضمین کنیم. ما می‌توانستیم خیلی کار‌های اساسی دیگر را انجام دهیم از جمله اینکه سرانجام حمایت از اوکراین در برابر پوتین قصاب را تضمین کنیم.»

بایدن که تا کنون توهین‌های مکرری به رئیس جمهور روسیه داشته پیش از این نیز از پوتین با لفظ قصاب و خونریز توصیف کرده بود. رئیس‌جمهور آمریکا در جریان دیدار از یک اردوگاه آوارگان اوکراینی در ورشو با پرسش از سوی خبرنگاران درباره اینکه پوتین مواجه شده و پاسخ داد: «او یک خونریز است.»

اوایل اسفند ماه گذشته نیز رئیس جمهور آمریکا به پوتین در یک مراسم خصوصی در سان فرانسیسکو توهین کرده و او را «دیوانه» و «حرامزاده» خوانده بود.

«دیمیتری پسکوف»، سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری روسیه در آن زمان در واکنش به این توهین بایدن گفت: «این اظهارات سخیف از زبان رئیس دولت آمریکا بعید بود توهین او به رئیس‌جمهور یک کشور مانند پوتین ننگ بزرگ برای خود ایالات متحده است.»

بایدن همچنین به تمدید تحریم‌ها علیه روسیه برای یک سال دیگر به بهانه دست داشتن در حملات سایبری پرداخت. دولت بایدن مدعی شده است فعالیت‌های شرورانه چشمگیر در فضای مجازی همچنان تهدیدی نا معمول و فوق العاده را متوجه امنیت ملی، سیاست خارجی و اقتصاد آمریکا می‌کند.

جو بایدن یک لایحه برای تامین بودجه دولت خود به ارزش ۱.۲ تریلیون دلار را امضا و از مجلس نمایندگان آمریکا درخواست کرد لایحه بودجه‌ای به بن‌بست خورده شامل کمک‌ها برای اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان را تصویب کند.

دیگر خبرها

  • «بازگرداندن آمریکا» به سبک بایدن
  • سه رئیس‌جمهور و یک هدف؛ شکست ترامپ
  • آخرین پیش‌بینی‌ها درباره انتخابات آمریکا
  • قطع امید بایدن از دولت نتانیاهو در غزه + فیلم
  • بایدن، پوتین را «قصاب» خطاب کرد!
  • نظرسنجی جدید: افزایش اندک میزان محبوبیت جو بایدن
  • بایدن باز هم به پوتین توهین کرد
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه، انصارالله و حزب الله/ مخالفت آمریکا با خط لوله گاز پاکستان و ایران/ اظهارات توهین آمیز بایدن درباره پوتین/ شهید و زخمی شدن ۴۰ تن در حمله آمریکا به «دیرالزور»
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه، انصارالله و حزب الله/ مخالفت آمریکا با خط لوله گاز پاکستان و ایران/ اظهارات توهین آمیز بایدن درباره پوتین/ شهید و زخمی شدن ۴۰ نفر در حمله آمریکا به «دیرالزور»
  • نظرسنجی ها: رقابت ترامپ و بایدن تنگاتنگ است