Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان هواشناسی از بارش باران و برف ۵ روزه در اکثر مناطق کشور تا یکشنبه هفته آینده و کاهش ۵ تا ۸ درجه‌ای دما در برخی استان‌ها خبر داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، جنوب عرب، سواحل غربی و مرکزی خزر، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و دامنه‌های زاگرس مرکزی بارش باران، وزش باد شدید موقتی و در مناطق جنوبی رعدوبرق پیش بینی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

فردا و پنجشنبه دامنه‌ بارش‌ها گسترده‌تر شده و سامانه بارشی به جز استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان و جنوب استان‌های کرمان و فارس در سایر مناطق کشور فعال خواهد بود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی روز پنجشنبه در نواحی غربی خلیج‌فارس رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی روی می‌دهد و روز جمعه از شدت بارش‌ها در شمال غرب و غرب کشور کاسته خواهد شد. اما در عین حال در سایر مناطق کشور به جز سیستان و بلوچستان و خراسان شمالی بارش تداوم خواهد داشت.

سامانه بارشی شنبه هفته آینده با شدت کمتر در شرق و جنوب شرق کشور فعال بوده و سپس از کشور خارج می‌شود. از روز پنجشنبه تا یکشنبه هفته آینده کاهش دما در نیمه شمالی کشور روی می‌دهد که بیشترین کاهش دما در استان‌های ساحلی دریای خزر، اردبیل، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، شمال شرق و شرق کشور به میزان 5 تا 8 درجه پیش بینی شده است.

طی فعالیت این سامانه بارش در استان اردبیل، ارتفاعات مناطق شمال غرب، شمال شرق، البرز مرکزی و زاگرس مرکزی به صورت برف پیش بینی می‌شود.

شدت بارش‌های امروز مربوط به شمال غرب کشور و روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در گیلان و استان‌های واقع در دامنه‌های مرکزی و جنوبی زاگرس است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان هواشناسی سازمان هواشناسی استان های واقع مناطق کشور شمال غرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۲۷۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برف و باران مهمان استان‌های شمالی و غربی

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، امروز چهارشنبه ۸ فروردین در برخی نقاط استان‌های اردبیل، آذربایجان غربی و شرقی، غرب کردستان، زنجان، استان‌های ساحلی خزر و خراسان شمالی در ساعاتی از روز رگبار باران گاهی رعد و برق وزش باد شدید موقت در نقاط سردسیر و مرتفع بارش برف پیش بینی می‌شود.

فردا پنجشنبه در نواحی مرکزی، برخی نقاط شمال شرق و شرق استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی، ارتفاعات البرز و برخی نقاط غرب کشور، بارش‌های پراکنده پیش بینی می‌شود.

جمعه در استان‌های خراسان رضوی و جنوبی، برخی نقاط استان‌های یزد، کرمان، اصفهان و شنبه در برخی نقاط استان فارس و یکشنبه در شمال غرب، غرب و استان‌های غربی خزر بارش خواهیم داشت. همچنین تا روز شنبه در شمال شرق و شرق کشور وزش باد شدید گاهی گردوخاک پیش بینی می‌شود.

طبق اعلام سازمان هواشناسی، خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان نیز تا جمعه مواج است.

سازمان هواشناسی وضعیت جوی امروز - چهارشنبه - پایتخت را کمی ابری در بعد از ظهر همراه با افزایش ابر و وزش باد پیش بینی کرد. بیشینه دمای تهران امروز ۱۸ و کمینه دما ۹ درجه خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وزش باد شدید و بارش باران در نواحی شرقی کشور
  • تداوم بارش‌های پراکنده در کشور/ وزش باد شدید طی سه روز آینده در شرق
  • بیشترین بارش نوروزی در این شهر ایران اتفاق افتاد
  • پیش‌بینی دمای هوای کشور؛ بارش باران و برف و وزش باد شدید در این مناطق
  • برف و باران مهمان استان‌های شمالی و غربی
  • بارش برف و باران در این استان‌ها
  • هشدار جدید هواشناسی؛ بارش برف و باران در تمام ایران
  • بارش باران در این مناطق کشور
  • بارش برف و باران در تمام ایران / هشدار قرمز و نارنجی هواشناسی برای این استان‌ ها
  • هواشناسی ۱۴۰۳/۰۱/۰۷؛ در کدام استان ها باران می بارد؟