Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی استان البرز از تقاضای ۱۱۰ طرح صنعتی برای خرید و راه اندازی کارخانه در شهرک صنعتی امید البرز خبر داد و گفت: ۳۸ هزار نفر در شهرک‌های صنعتی استان البرز مشغول به کار هستند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، علی مهدی‌پور در حاشیه بازدید نماینده کرج در مجلس شورای اسلامی از چند واحد صنعتی در شهرک صنعتی کوثر و دیدار با صنعتگران اظهار داشت: استان البرز جزو استان‌های پیشرو صنعتی کشور است و صنایع و واحد‌های مطرح با اشتغال‌زایی بالا در استان البرز مستقر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی استان البرز با بیان اینکه در شهرک‌های صنعتی در حال حاضر بیش از 38 هزار مشغول به کار هستند، بیان کرد: 40 درصد واحد‌های فعال زیر ظرفیت خود مشغول هستند.

وی با بیان اینکه هزینه احداث کارخانه و اجرای طرح‌ها به دلیل افزایش قیمت با مشکلاتی مواجه شده است، بیان کرد: طرح‌های صنعتی که در مرحله زمین متوقف شده به افرادی که درخواست زمین دارند واگذار می‌شود.

7350 میلیارد تومان طرح صنعتی و معدنی در هفته دولت در استان کرمان افتتاح می‌شود برگزاری مراسم بهره برداری از 5 طرح صنعتی و معدنی با حضور رئیس جمهور فعالیت 12500 طرح صنعتی در کشور با پیشرفت بالای 60درصد/ افتتاح 200 طرح بزرگ صنعتی تا پایان سال

مهدی پور با بیان اینکه قطعات زمینی برای واگذاری در شهرک صنعتی کوثر وجود ندارد، گفت: علی رغم تحریم‌های ظالمانه در حال حاضر 110 نفر متقاضی دریافت زمین در شهرک صنعتی امید البرز هستند.

وی با بیان اینکه در حوزه آب و برق کمبودهایی وجود دارد که باید رفع شود، تصریح کرد: طی دوماه گذشته پیگیری‌های زیادی برای تامین آب شهرک انجام شده و در سه فراخوان تهیه آب 110 لیتر بر ثانیه آب برای شهرک‌ها صنعتی تامین می‌شود و برنامه‌ریزی 60 لیتر بر ثانیه برای حوزه صنعت تامین شود و امیدواریم که ظرف دوماه آینده این موضوع به نتیجه برسد.

وی با بیان اینکه در اشتهارد و نظر آباد 30 میلیارد تومان برای تامین آب شهرک‌ها اختصاص یافته است، عنوان کرد: پیگیری‌هایی برای راه اندازی سه دستگاه پست سیار برق هرکدام به میزان 30 مگا وات تهیه شده است، عنوان کرد: اعتبارات عمرانی البرز در حوزه شهرک‌های صنعتی بسیار ناچیز است و بیشتر هزینه ها از محل اعتبارات شهرک‌های صنعتی انجام شده است.

سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی استان البرز با بیان اینکه بروکراسی اداری یکی از مشکلات برای تسریع در کار است، ادامه داد: در صورت بهره برداری از طرح‌های صنعتی شهرک صنعتی کوثر 6 هزار نفر اشتغال زایی در این شهرک ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه در سال جاری 46 قرارداد واگذاری زمین در شهرک‌های صنعتی استان البرز داریم که قطعاً نسبت به سال گذشته روند صعودی دارد، گفت: استقبال سرمایه‌گذاران در البرز در این شرایط تحریمی، در وضعیت  مطلوبی قرار دارد.

انتهای پیام/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهرک های صنعتی استان البرز شهرک صنعتی طرح صنعتی شهرک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۲۸۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو

رودخانه قره‌سو در شهرستان نمین این روزها با سرریز شدن فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل، آلوده به فاضلاب شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، بازدید میدانی از شهرک صنعتی شماره 2 اردبیل نشان می‌دهد که به دلیل غفلت و بی‌توجهی مسئولان در عدم بالا بردن ظرفیت تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک صنعتی شماره 2 اردبیل، این مجموعه به دنبال بارش باران و سرریز شدن آب آلوده به پساب در این مجموعه به قره‌سو و زمین‌های اطراف شهرستان نمین سرریز شده است.

دبیر شرکت خدماتی شهرک صنعتی اردبیل 2 با تأیید این موضوع و سرریز شدن فاضلاب شهرک صنعتی شماره 2 اردبیل، اظهار داشت: ما تنها تصفیه‌خانه شماره یک را با ظرفیت 2 هزار و 500 متر مکعب تحویل گرفتیم و مدول دوم دارای اشکالات زیادی است و هنوز تحویل گرفته نشده است.

بهزاد اعلمی تصریح کرد: در سال‌های اخیر به صورت مکرر مشکل جمع شدن آب‌های جاری در خیابان‌های شهرک صنعتی شماره 2 اردبیل و سرریز شدن تصفیه‌خانه فاضلاب این شهرک را به دنبال بارش باران و جمع شدن آب به گوش مسئولان رسانده‌ایم ولی هیچ یک از مسئولان اقدامی عملی در این زمینه انجام ندادند.

وی گفت: صاحبان واحدهای تولیدی مستقر در این شهرک که به صورت منظم و مرتب شارژ خود را پرداخت می‌کنند، شاکی این موضوع بوده و در 2 روز گذشته معابر شهرک مملو از آب سطحی آلوده به پساب شده و از منگول‌های دفع فاضلاب، آب آلوده سرریز و در خیابان‌ها جاری شده و تردد صاحبان واحدهای تولیدی و مراجعین به شهرک را با مشکلاتی جدی روبه‌رو کرده است.

دبیر شرکت خدماتی شهرک صنعتی اردبیل 2 افزود: متأسفانه برخی از واحدهای تولیدی همچون کارخانه سبلان پارچه 2 برابر ظرفیت خود پساب به تصفیه‌خانه وارد می‌کند و در کنار آن برخی واحدهای تولیدی نیز پساب خود را چندین برابر ظرفیت قبلی وارد این مجموعه کرده که این خود مشکلاتی جدی در این حوزه به وجود آورده است.

اعلمی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی واحدهای تولیدی نیز سرب و مواد سمی را وارد تصفیه‌خانه می‌کنند که این خود نگرانی‌ها را چندین برابر کرده است.

وی اضافه کرد: زمانی که ورودی به تصفیه‌خانه بیش از خروجی باشد، قطعا مشکلاتی را در تصفیه پساب و ورود آن به محیط پیرامونی شاهد هستیم که رهاسازی این پساب‌های آلوده به قره‌سو و اراضی اطراف مشکلاتی جدی رقم زده است.

دبیر شرکت خدماتی شهرک صنعتی اردبیل 2 بیان کرد: باید واقعیت‌ها را بگوییم تا مسئولان دنبال راهکار سریع و جدی باشند هر چند که محیط زیست تنها به شکایت بسنده کرده و مدام ما را مقصر می‌داند در حالی که زیرساخت‌ها باید در این شهرک که در مرحله واگذاری زمین در فازهای سه و چهار است، پیش‌بینی لازم برای ظرفیت تصفیه‌خانه و مراحل فروش پساب استاندارد به خود واحدهای صنعتی انجام شود.

اعلمی به آلوده بودن آب این شهرک صنعتی نیز اشاره کرد و ادامه داد: در حالی که باید از منبع آب با کیفیت تحویل صاحبان واحدهای صنعتی شود، متأسفانه آب آلوده تحویل صنعتگران شده و این دغدغه فعالان تولیدی و اقتصادی را چندین برابر کرده است.

فرماندار شهرستان نمین نیز با تأیید این مشکل و ورود پساب آلوده به رودخانه قره‌سو یادآور شد: با مسئولان آب و فاضلاب به صورت مکرر رایزنی‌هایی را انجام دادیم اما متأسفانه مشکل حل نشده و ما شکایت خود را به صورت رسمی از آب و فاضلاب به دادگاه ارجاع دادیم.

طیب امینی تصریح کرد: مسئولان قول داده بودند ظرف یک ماه مشکل فاضلاب ورودی به قره‌سو را برطرف کنند اما این مشکل حل نشده و انتظار می‌رود تدبیری بهتر در این زمینه اندیشیده شود.

وی گفت: متولیان امر به ویژه آب و فاضلاب و در کنار آن محیط زیست باید خروجی آب از تصفیه‌‎خانه به قره‌سو را مورد بررسی قرار داده و در صورت آلوده بودن اجازه این کار را ندهند.

انتهای پیام/131/.

دیگر خبرها

  • صدور سند مالکیت برای بیش از دو هزار و ۶۰۰ واحد صنعتی در استان تهران
  • ۳ هزار سند مالکیت واحدهای صنعتی استان تهران صادر شد
  • اشتغال ۸۰۰۰ نفر در شهرک صنعتی ۲ اردبیل
  • اشتغال ۸ هزار نفر در شهرک صنعتی۲ اردبیل
  • اشتغال بیش از ۸۰۰۰ نفر در شهرک صنعتی ۲ اردبیل
  • راه اندازی خط تولید تیرچه صنعتی تمام اتوماتیک در سلماس
  • راه‌اندازی دبیرخانه مالکیت فکری و بورسیه دانشجویی در پارک علم و فناوری البرز
  • پیگیری توسعه شهرک و پردیس فناوری در شهرک‌های صنعتی سمنان
  • سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو
  • نحوه راه اندازی فست فود (چالش ها وراهکارها)