Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@16:24:48 GMT

استقبال واعظی از پایان جنگ قره باغ

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۲۸۱۵۵

استقبال واعظی از پایان جنگ قره باغ

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، محمود واعظی در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: جمهوری اسلامی ایران از میانجگیری روسیه، میان آذربایجان و ارمنستان و پذیرش آتش‌بس از سوی طرفین در مناقشه قره‌باغ استقبال می‌کند.

واعظی تاکید کرد: ما همچنان به پایبندی دو کشور به مرزهای بین‌المللی و حفظ حقوق شهروندی همه اقشار تاکید داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: معتقد هستیم در صورتی که دو طرف درگیر مناقشه به قواعد بین‌المللی از جمله تمامیت ارضی کشورها و حقوق شهروندی اتباع متعهد بمانند، مذاکرات و راه حل سیاسی می‌تواند به این بحران کهنه پایان دهد. ضمن خرسندی از پایان جنگ، امیدواریم توافق به دست آمده برای آتش‌بس اجرایی شود.

به گزارش ایرنا، ولادیمیر پوتین ریس جمهوری فدراسیون بامداد سه شنبه در بیانیه ای گفت: بر اساس توافقنامه امضا شده بین سه طرف،  جمهوری آذربایجان و جمهوری ارمنستان در مواضع خود متوقف و نیروی حافظ صلح فدراسیون روسیه در امتداد خط تماس در قره باغ و جمهوری ارمنستان مستقر می شود.

همچنین آوارگان و پناهندگان به خاک قره باغ و مناطق مجاور تحت کنترل کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل برمی گردند و تبادل اسرای جنگی، سایر افراد بازداشت شده و اجساد کشته شدگان انجام می شود.

در همین راستا کنترل ارتباطات حمل و نقل،  با کمک مقامات سرویس مرزبانی روسیه انجام می شود.

برچسب‌ها منطقه قره باغ سازمان ملل متحد آذربایجان حقوق شهروندی ولادیمیر پوتین محمود واعظی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: منطقه قره باغ سازمان ملل متحد آذربایجان حقوق شهروندی ولادیمیر پوتین محمود واعظی منطقه قره باغ سازمان ملل متحد آذربایجان حقوق شهروندی ولادیمیر پوتین محمود واعظی اخبار کنکور قره باغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۲۸۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاشینیان: ارمنستان قصد بازگشت نظامی به منطقه قره باغ ندارد

نخست وزیر ارمنستان گفت: ایروان قصدی برای بازگشت نظامی به منطقه قره باغ جمهوری آذربایجان را ندارد و برنامه ای برای جنگ برای آن را نیز ندارد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان در مصاحبه ای با بیان اینکه ارمنستان قصد بازگشت نظامی به منطقه قره باغ آذربایجان را ندارد و برنامه ای برای جنگ برای آن را نیز ندارد، گفت: ارمنستان هیچ جاه طلبی فراتر از مرزهای شناخته شده بین المللی خود ندارد.

پاشینیان گفت: ما صداقت خود را در خصوص تصمیمات اتخاذ شده در روند تحدید حدود نشان داده ایم. ما متذکر شدیم که دولت ارمنستان آماده است اقداماتی را در چارچوب اختیارات خود انجام دهد تا به مردم اجازه دهد در روستاهای آذربایجان زندگی کنند. به ویژه در چهار روستایی که اکنون در آن زندگی نمی کنند. 

وی ادامه داد: ما همچنین اعلام می کنیم که در نتیجه این روند، زندگی راحت و امن در روستاهای ارمنی - باغانیس، ووسکپار، گیرانتس، برکابر - باید به همان اندازه امکان پذیر باشد.

هفته گذشته بین کمیته های تعیین حدود ارمنستان و جمهوری آذربایجان تصویب شد که 4 روستا از ارمنستان به جمهوری آذربایجان منتقل شود. همچنین اولین سنگ تعیین حدود بین دو کشور نیز نصب شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ارمنستان قصد بازگشت نظامی به منطقه قره باغ ندارد
  • پاشینیان: ارمنستان قصد بازگشت نظامی به منطقه قره باغ ندارد
  • علی‌اف: دستیابی به توافق صلح با ارمنستان تا نوامبر ممکن است
  • علی‌اف: از هر زمان دیگری به توافق صلح با ارمنستان نزدیکتر هستیم
  • ارمنستان : عملیات تعیین مرز با آذربایجان را آغاز کردیم
  • ارمنستان: عملیات تعیین مرز با آذربایجان را آغاز کردیم
  • به توافقات انجام شده بین آذربایجان و ارمنستان احترام می‌گذاریم
  • کنعانی: به توافقات انجام شده بین آذربایجان و ارمنستان احترام می‌گذاریم
  • استقبال ایران از توافق مرزی آذربایجان و ارمنستان
  • استقبال سازمان همکاری اسلامی از توافق تعیین حدود مرز آذربایجان و ارمنستان