Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهرداری آمستردام روند تغییر نام خیابان‌ها را در پیش گرفته است که علت آن تطابق نداشتن اسم مناطق با تنوع فرهنگی و نژادی این شهر عنوان شده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، برای انتخاب نام‌های جدید از ساکنان محلی نیز نظرسنجی می‌شود تا بتوان از اسم افراد عادی که کارهای بزرگی را برای شهر انجام داده‌اند استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمستردام یکی از متنوع‌ترین شهرها از حیث نژاد و ملیت در جهان شناخته می‌شود چراکه جمعیت ۸۷۲ هزار نفری آن میزبان شهروندانی از ۱۸۰ کشور جهان است.

شهرداری آمستردام پس از بررسی پیشینه تاریخی نام خیابان‌ها، دریافت که نمودی از تنوع فرهنگی این شهر در اسم‌ها وجود ندارد.

در سال ۲۰۱۸ شورای شهر آمستردام طرحی را در این رابطه مطرح کرد و هم اکنون پس از مدت دو سال شهروندان عادی هم می‌توانند اسم‌های مد نظر خود را در لیست نام‌گذاری بگنجانند.

شهرداری چند شرط را برای نام‌های جدید گنجانده است که اولویت اصلی نام اشخاصی است که در زمینه ورزش، حقوق بشر، مهاجرت، هنر، مقابله با برده داری، جنگ و نظام استعماری فعالیت‌های قابل توجهی داشته‌اند.

شخص مورد نظر باید حداقل پنج سال پیش فوت کرده باشد، عضو خانواده سلطنتی نباشد و تأثیر ویژه‌ای بر جامعه گذاشته باشد.

نام افراد عادی که حتی کمک کوچک اما ارزشمندی را برای محله خود کرده بودند نیز قابل قبول عنوان شده است؛ نام زنان و افراد طبقه محروم از اقبال بالاتری نسبت به سایر مولفه‌ها برخوردار است.

طی ۷۵۰ سال گذشته، انگیزه‌های متعددی برای نامگذاری خیابان‌های هلند وجود داشته است؛ در ابتدا اسم خیابان‌ها تنها برای آدرس فضاهای عمومی انتخاب می‌شد.

در قرن ۱۷ برای حفظ شأن شهر، نام نخبگان انتخاب شد و سپس در قرن ۱۹ اسامی افراد مشهور هلندی برای بیان داستان شهر برگزیده شد و در قرن بیستم هم مؤلفه‌های جنسیت، سیاست، مذهب و فعالیت اجتماعی به عنوان شاخص‌هایی برای نامگذاری در نظر گرفته شد.

کد خبر 454642

منبع: ایمنا

کلیدواژه: هلند تغییر نام خیابان شهرهای جهان آمستردام تنوع فرهنگی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق خیابان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۲۸۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موعد پرداخت جریمه های رانندگی تغییر کند

تین نیوز

یک متخصص حوزه ترافیک معتقد است که مبالغ جرائم رانندگی باید به گونه ای باشد که بازدارندگی ایجاد کند. همچنین موعد پرداخت جریمه ها باید تغییر کند و راننده هر سال موظف به پرداخت آن باشد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، محمدرضا مهماندار با اشاره به لازمه های داشتن ترافیک منظم شهری گفت: برای اینکه ما بتوانیم ترافیک منظمی در سطح شهرها و جاده های کشور داشته باشیم و پیامدهای ناشی از ترافیک را کاهش دهیم؛ نیازمند رعایت چند نکته هستیم. نکته اول این است که میزان جریمه ها باید بازدارنده باشد، به این معنا که فرد به خاطر آن مبلغ، از انجام آن تخلف منصرف شود. نکته دوم این است که ما باید پلیس قوی و نیرومندی برای اجرا و اعمال قانون داشته باشیم. امروزه با گسترش شهرها و افزایش تعداد خودروها پلیس باید به روزترین تجهیزات و ابزار الکترونیکی را برای تشخیص و ثبت جریمه و اعمال قانون به موقع در اختیار داشته باشد.  

مهماندار با بیان اینکه سومین نکته، فرهنگ سازی و آموزش همگانی رانندگی است؛ گفت: به نظر من آموزش های فراگیری رانندگی باید قوی تر شود. همچنین پس از دریافت گواهینامه نیز باید افراد آموزش ببینند و این آموزش ها فقط هنگام دریافت گواهینامه به پایان نرسد.

وی با اشاره به اهمیت اثرگذاری مبالغ جریمه ها افزود: در علم حقوق نیز به این مسئله اشاره شده است که باید تناسبی بین جرم و مجازات وجود داشته باشد. به این معنا که اگر در رانندگی مبالغ جرائم کافی نباشد، می تواند متخلف را به انجام آن تخلف تشویق کند و هیچ بازدارندگی نیز وجود نخواهد داشت. بنابراین باید میان تخلف و مجازات آن یک تناسبی باید وجود داشته باشد که فرد را از انجام آن تخلف منصرف کند.

مبلغ فعلی جرائم رانندگی بازدارنده نیست؛ جرائم رانندگی براساس ارزش پول ملی و تورم افزایش پیدا کند

رئیس پیشین پلیس راهور تهران بزرگ در پاسخ به این پرسش که در حال حاضر میزان جرائم بازدارنده است یا خیر؛ ادامه داد: به نظر من مبالغ جرائم درحال حاضر بازدارنده نیست؛ زیرا سالیان سال است که مبالغ افزایش نیافته است و به عنوان مثال، پارک ممنوع که امروزه یکی از بزرگترین معضلات در شهرهای بزرگ است ۴۰ هزار تومان جریمه دارد. این جریمه به اندازه کافی نیست بنابراین رانندگان ممکن است در محل های ممنوع خودروی خود را پارک کنند و حاضر باشد جریمه را نیز پرداخت کنند اما خودروی خود را به محلی دورتر برای پارک نبرند.

مهماندار گفت: معتقدم باید بر اساس ارزش پول ملی و تورمی که در کشور وجود دارد؛ میزان مبالغ جریمه ها تغییر پیدا کند. به طور مثال میزان جرائم باید به نحوی باشد که اگر راننده ای به ذهنش خطور کرد قوانین را زیر پا بگذارد و مثلا سرعت خود را از حد مجاز بیشتر کند؛ وقتی به مجازات این جرم، یعنی همان مبلغ جریمه تخلف به عنوان عاقبت کارش فکر کند؛ از انجام این جرم منصرف شود. مبالغ جرائم راهنمایی و رانندگی باید به گونه ای باشد که برای راننده انجام هر تخلفی، اصلا صرف اقتصادی نداشته باشد تا اینگونه جرائم به معنای واقعی کلمه، بازدارنده شوند.

موعد پرداخت جریمه ها باید تغییر کند 

فرمانده پیشین پلیس راه کشور با بیان اینکه تنها مبلغ جریمه ملاک بازدارندگی کامل نیست؛ ادامه داد: باید به این نکته نیز توجه داشت که علاوه بر مبلغ جریمه، زمان  بازپرداخت آن نیز اهمیت دارد. به این معنا که اگر راننده مجبور باشد در یک زمان مناسب و معین، جریمه خود را پرداخت کند؛ این مسئله نیز می تواند به بازدارندگی کمک کند. اما درحال حاضر ما شاهد هستیم که افراد جریمه های خود را سال ها بعد پرداخت می کنند یا تا هنگام فروش خودروی خود مجبور به پرداخت جریمه ها نیستند که این مسئله باعث کاهش اثر جرائم می شود.

وی با اشاره به اینکه پلیس نیازمند دستگاه های پیشرفته تر برای اعمال قانون است؛ افزود: پلیس باید به تجهیزات پیشرفته مجهز باشد تا بتواند به موقع، به رفتار همه رانندگان نظارت داشته باشد زیرا در بسیاری از مواقع شاهد هستیم که رانندگان چندین تخلف را انجام می دهند اما پلیس ندیده یا نتوانسته به موقع قانون را اجرا کند بنابراین پلیس باید بتواند بر رفتار همه رانندگان نظارت کافی داشته باشد.  

این متخصص ترافیک معتقد است تنها افزایش میزان مبالغ جرائم رانندگی برای کنترل نظم ترافیکی کافی نیست و باید در قوانین زمان و نحوه پرداخت این مبالغ نیز تجدیدنظری صورت گیرد تا بازدارندگی تحقق پیدا کند.

پیشنهاد صدور مجوز سالانه تردد برای هر خودرو

مهماندار درباره راهکار سایر کشورها درباره زمان پرداخت جریمه های رانندگی نیز گفت: در برخی کشورها این سازوکار طراحی شده است که هر ساله همزمان با پرداخت مالیات، افراد تمام بدهی های خود را با دولت، مانند جرائم راهنمایی و رانندگی تسویه کنند.   از آنجایی که در کشور ما برخی افراد برای پرداخت مالیات مستقیما اقدام نمی کنند و از حقوق افراد این مبلغ کسر می شود، می توان از روش دیگری استفاده کرد. به عنوان مثال می توان هر ساله برای هر پلاک، مجوز تردد صادر کرد. این مجوز به این معناست که راننده یا مالک خودرو، برای دریافت مجوز تردد، هر سال تمام جریمه ها و سایر هزینه های خودرو را پرداخت می کند.

رئیس سابق پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: با انجام این روش علاوه بر پرداخت جریمه ها می توان از دریافت معاینه فنی و انجام بیمه خودرو نیز اطمینان حاصل کرد. به نظر من اگر ابزارهای پلیس برای تشخیص جرائم تکمیل شود، حتی اگر میزان جرائم کم نیز باشد اما نحوه پرداخت آن مشخص باشد؛ بازدارندگی جرائم نیز رعایت می شود.  

وی افزود: اگر پلیس با جرائم کوچک رانندگان برخورد کند؛ افراد به خود اجازه نمی دهند جرائم بزرگ تری در جاده ها مرتکب شوند که تصادفات شدیدی را رقم بزنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • تغییر نام ۱۷ معبر شهر تهران
  • تنوع خوراک‌های بهاری در کرمانشاه
  • تغییر زمان شبانه‌روز از ۲۴ به ۲۶ ساعت در این شهر
  • جراحی‌های لاکچری چشم؛ از تغییر رنگ تا کاشت نگین!
  • تولد یک افسانه؛ رونمایی از خیابان ژابی آلونسو منتهی به ورزشگاه بایرلوزکون / عکس
  • جراحی‌های لاکچری جدید؛ تغییر رنگ چشم می‌خواهید یا کاشت نگین؟
  • موعد پرداخت جریمه های رانندگی تغییر کند
  • نابودی ۱۳ زبان و گویش ایرانی را جدی بگیرید!
  • فعال سیاسی اصولگرا: بهترین زمان برای تغییر و اصلاح دولت سیزدهم است
  • زریبافان: بهترین زمان برای تغییر و اصلاح دولت سیزدهم است /رئیسی نباید زیر بار فشار جریانات سیاسی و فامیلی برود