Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس، گچساران_ سمیرا نصاری، از زمان شیوع ویروس کرونا در اسفندماه سال گذشته تا به اکنون تدابیری به جهت کنترل و قطع زنجیره این بیماری از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا اتخاذ شده است.

اکنون که قریب بر9 ماه از شیوع ویروس کرونا می گذرد برای قطع این زنجیره تصمیاتی اتخاذ شده است  که یکی از  این مصوبات  تعطیلی بازار و کاهش تردد در سطح بازار بوده که با توجه به وضعیت  هر شهرستان این تصمیمات اتخاذ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تعطیلی مقطعی بازار آن هم در آخرین ماه از سال تاکنون بازاریان را متوجه ضرر و زیان‌های بسیاری کرده است اما بازاریان برای کمک به قطع این زنجیره از مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا تمکین کرده  و در این زمینه یاریگرمسوولان  و وزارت بهداشت بوده‌اند.

پای درد دل بازاریان که بنشینی متوجه می‌شوید که علاوه براینکه قریب بر 9 ماه کسب و کار آنها کساد شده و خرید و فروش آنها در بازار کاهش داشته است اما همچنان از مصوبات ستاد ملی کرونا تبعیت دارند.

یکی از بازاریان گچساران در این زمینه اظهار کرده در این مدت علاوه بر اینکه بازار تعطیل بوده است بایستی ما بازاریان مالیات، عوارض، و چک‌های بانکی خود را پرداخت کنیم.

وی ادامه داد: اکنون بیش از 2هفته از اعمال شدید محدودیت‌هایی کرونایی در این شهرستان می‌گذرد و مشاهده می‌کنید که کسبه  تمام کرره‌های مغازه‌های خود را پایین کشیده و بازار همچنان تعطیل است.

این کسبه عنوان کرد: هرچند در این مدت ما بازاریان متوجه ضرر و زیان‌های بسیاری شده‌ایم اما برای کمک و قطع این زنجیره و کاهش ابتلا و مرگ و میر افراد کرونایی همکاری لازم را خواهیم داشت.

یکی دیگر از کسبه‌های بازار ادامه داد: با توجه به اینکه کسبه در این مدت تمامی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کردند و شهروندان با ماسک در بازار   برای خرید حضور می‌یافتند اما  تصمیم ستاد مقابله با کرونا برای کاهش و قطع این زنجیره تعطیلی بازار بوده است.

وی ادامه داد:  بیش از 2 هفته  از اعمال شدید محدودیت‌های کرونایی و تعطیلی بازار می‌گذرد و در این مدت به بازاریان خسارت‌های جبران‌ناپذیری وارد شده است اما از سویی دیگر شهروندان بدون در نظر گرفتن این شرایط به دورهمی خانوادگی  مشغول هستند و اینجا است که تنها بازاریان برای کمک به قطع این زنجیره منحوس متضرر شده‌اند.

به گزارش فارس، بیش از 2هفته از اعمال شدید محدودیت‌های کرونایی و تعطیلی بازار می‌گذرد و همچنان این محدودیت‌ها ادامه دارد.

شهرستان گچساران اکنون در وضعیت فوق قرمز کرونایی و در جدول 46 شهرستان بحرانی کشور در زمینه بیماری کرونایی قرار گرفته است و این محدودیت‌ها برای قطع این زنجیره همچنان ادامه خواهد داشت.

با توجه به اینکه شهرستان گچساران و باشت در وضعیت سیاه  و قرمز کرونایی است  در این مدت برای کنترل و  کاهش  افراد مبتلا و جلوگیری از مرگ و میر مصوباتی از جمله تعطیلی بازار و صنوف پرریسک که در رسته شغلی 2،3، و 4 قرار گرفته، عدم برگزاری مراسمات مذهبی، عدم برگزاری جلسات، عدم حضور در تجمعات از جمله عروسی و عزا و انسداد مسیرهای منتهی به آرمستان‌ها  اتخاذ شده است.

اما از سویی دیگر مشاهده می‌شود که برخی کاندیداها بدون در نظر گرفتن شرایط شهرستان‌ها گچساران و باشت که اکنون در وضعیت فوق قرمز و قرمز قرار گرفته‌اند اقدام به برگزاری نشست‌هایی انتخاباتی میان دوره مجلس شورای اسلامی کرده‌اند.

این کاندیداها با همراهی افراد میانسال و سالخورده  و تجمع چندین نفر در یک مکان اقدام به  برگزاری نشست‌های انتخاباتی  کرده و با این کار  به زنجیره کرونا  وبه شمار مرگ و میر و ابتلا افراد کمک می‌کنند.

تا برگزاری انتخابات میان دوره مجلس شورای اسلامی  بیش از چندین ماه فرصت است اما گویی این کاندیداها برای کسب کرسی سبز بهارستان  لحظه شماری کرده و از هم اکنون اقدام به برگزاری نشست‌های انتخاباتی با طعم کرونا  در این 2 شهرستان که اکنون وضعیتی خوبی ندارند، می‌کنند.

این کاندیداها از هم اکنون در حال زورآزمایی هستند و بدون توجه به مصوبات  ملی ستاد کرونا از جمله عدم برگزاری هرگونه تجمع و حضور در تجمعات  اقدام به برگزاری میتینگ انتخاباتی می‌کنند و روز به روز با این نشست‌ها  به شمار و مرگ و میر کرونایی‌ها   در این 2 شهرستان افزوده می‌شود که می‌طلبد در این زمینه مسوولان به این مقوله ورود کنند و با این افراد خاطی برخورد قانونی صورت دهند.

انتهای پیام/82031

منبع: فارس

کلیدواژه: کرونا محدودیت ها بازار بیماری خبرگزاری فارس قطع این زنجیره اتخاذ شده تعطیلی بازار محدودیت ها مرگ و میر نشست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۲۹۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نشست‌های «گفتگوی بین نسلی» در کانون های مساجد مرکزی

مرتضی انقانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: سلسله نشست‌های فراگیر آسیب شناسی با عنوان «گفتگوی بین نسلی» در اماکن عمومی مساجد، مدارس، پارک‌ها در دو حوزه دانش آموزی و دانشجویی، تفاهم نامه‌ای است که بین کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و دفتر امور اجتماعی فرهنگی استانداری مرکزی منعقد شده است.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی با اشاره به تعهدات این ستاد در اجرای تفاهم نامه افزود: ایجاد یک هسته اندیشمند متشکل از یک نفر روحانی، یک روانشناس و یک جامعه شناس خبره مد نظر است که این هسته‌ها با حضور در مساجد برای انجام گفتگوهای هم سطح، بدون تحکم و اقناعی در موضوعات مختلف فرهنگی و اجتماعی با دو گروه مخاطب عنوان شده صحبت کنند.

وی با اشاره به اجرای این طرح در ۶۰ مسجد استان مرکزی گفت: اجرای حداقل ۲ نشست گفتگوی بین نسلی در ۲ رده سنی نوجوان (سن ۱۳ تا ۱۹ سال) و جوانان (سن ۱۹ تا ۲۴ سال) با موضوع آسیب‌های اجتماعی نوجوانان و جوانان (با اولویت مشکلات تحصیلی، فعالیت‌های جنسی، اعتیاد و مواد مخدر و الکلی، رسانه‌های اجتماعی) در هر مسجد مطلوب است.

انقانی زمان اجرای فعالیت این هسته اندیشمند را اردیبهشت و خرداد ماه سال جاری دانست و گفت: گفتگوی بین نسلی با هدف هم کاهش آسیب‌های اجتماعی در سراسر استان حول موضوعات فرهنگی و اجتماعی به همت دفتر امور اجتماعی استانداری مرکزی و کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان مرکزی برگزار می‌شود.

کد خبر 6081936

دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره دختران آفتاب در شهرستان گچساران
  • برگزاری جشنواره دختران آفتاب در گچساران
  • زمان برگزاری آزمون وکالت ۱۴۰۳ مشخص شد
  • برگزاری سومین نشست سازوکار تعامل افغانستان و چین در پکن
  • برگزاری نشست‌های «گفتگوی بین نسلی» در کانون های مساجد مرکزی
  • نشست ستاد برگزاری اجلاسیه شهدای شهرستان دنا
  • برگزاری نشست سازمان لیگ، کمیته داوران و کمیته فنی مسابقات لیگ بسکتبال
  • ضرورت آمادگی دستگاه‌های اجرایی گچساران برای برگزاری اجلاسیه شهدای ارتش کهگیلویه و بویراحمد
  • برگزاری ششمین نشست ستاد اجرایی بازی‌های پارالمپیک پاریس
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز