Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، جمهوری اسلامی ایران در خصوص توافقنامه جمهوری آذربایجان، جمهوری ارمنستان و فدراسیون روسیه بیانیه‌ای را صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: جمهوری اسلامی ایران از توافقنامه بین جمهوری آذربایجان، جمهوری ارمنستان و فدراسیون روسیه که منجر به آتش بس و توقف مخاصمات شد، استقبال کرده و امیدوار است این توافق که اصول آن در طرح پیشنهادی جمهوری اسلامی ایران نیز آمده بود به ترتیبات نهایی برای استقرار صلح پایدار در منطقه قفقاز منجر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به گزارش فارس، «نیکول پاشینیان»، نخست‌وزیر ارمنستان بامداد امروز سه‌شنبه (به وقت تهران) اعلام کرد توافقنامه‌ای را با روسیه و جمهوری آذربایجان برای پایان دادن به جنگ در قره‌باغ امضا کرده است.

پاشینیان در این بیانیه اعلام کرد: «توافقنامه‌ای را با رئیس‌جمهور روسیه و آذربایجان برای پایان دادن به جنگ در قره‌باغ امضا کردم. تصمیمی گرفتم که برای همه‌مان سخت است. آتش‌بس، برای مردم ما و خود من بسیار دردناک است.»

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: ایران از توافق جمهوری آذربایجان ایران از توافق جمهوری آذربایجان ایران از توافق جمهوری آذربایجان جمهوری آذربایجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۲۹۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری اقتصادی و فرهنگی کره شمالی و بلاروس 

کره شمالی و بلاروس در تلاش برای تعمیق روابط دوجانبه جهت "فعال کردن همکاری در بخش‌های اقتصادی و فرهنگی" توافق کردند.

ایم، چون ایل، معاون وزیر امور خارجه کره شمالی و اوگنی شستاکوف، معاون وزیر امور خارجه بلاروس، در مورد نیاز به «تقویت تماس‌های سطح بالا» و توافق برای دیدار‌های بیشتر گفتگو کردند.

در این گزارش آمده است: «آن‌ها همچنین تصمیم گرفتند از یکدیگر در عرصه بین المللی حمایت و همکاری کنند تا روابط دوستانه بین دو ملت گسترش و توسعه یابد. «نماینده روسیه به جزئیات بیشتر درباره نوع توافق‌ها اشاره نکرده است.

بلاروس از متحدان روسیه در راستای حمایت از پیونگ یانگ توافقاتی را با کره شمالی اتخاذ کرده است. در مراسم بزرگداشت هفتاد و پنجمین سالگرد تأسیس اولین توافقنامه بین دولتی در زمینه همکاری اقتصادی و فرهنگی بین کره شمالی و روسیه، سفیر کره شمالی گفت که هر دو ملت همبسته و همسایه در کنار هم به پیمودن مسیری به سوی «شکوفایی ابدی و یک راه جدید ادامه می‌دهند».

پس از آن، کره شمالی همکاری و توافق با متحدان روسیه را آغاز کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • همکاری اقتصادی و فرهنگی کره شمالی و بلاروس 
  • غرب واقعیت تعمیق دوستی باکو با مسکو و تهران را نمی بیند/ جمهوری آذربایجان هر روز به روسیه نزدیک تر می شود
  • تنش در روابط پاریس - باکو
  • کرملین خروج صلحبانان روسیه از قره‌باغ را تایید کرد
  • قطر: مذاکرات آتش‌بس غزه در مرحله حساسی است
  • روسیه نگرانی از مواضع چین در قبال اوکراین ندارد
  • در دنیای بی سر نظام بین‌الملل باید از امنیت خود دفاع کرد
  • باکو: تهدید و فشارهای فرانسه نتیجه‌ای نخواهد داشت
  • فرانسه سفیر خود را از باکو فراخواند
  • درخواست ارمنستان از دادگاه لاهه برای اقدام علیه باکو