Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصادآنلاین - فاطمه اکبرخانی؛ بعد از اطلاعیه روز گذشته بانک‌مرکزی در خصوص بازار ارز، پیش‌بینی‌ها این بود که امروز روند بازار نزولی شود اما خبر‌ها حاکی از آن است که عده‌ای بدون آنکه ارزی در دست داشته باشند یا به اصلاح همان خالی‌بازان با اعلام نرخ‌های صوری و جو‌سازی مانع تغییر جهت بازار شده‌اند.

رییس بانک‌مرکزی در اطلاعیه دیروز خود تاکید کرده که نرخ‌های ارز در بازار، مطابق بنیادهای اقتصاد نیست و ریزش حدود ۲۵درصدی قیمت ارز طی یک هفته در بازار، دلیلی برای اثبات تاثیرگذاری کاهش ریسک‌های غیراقتصادی بر روی کاهش قیمت بازار به سمت نرخ تعادلی پایین‌تر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته همتی، برخی در صدد جبران زیان ناشی از فروکش کردن چشمگیر انتظارات منفی در بازار ارز  کشور و متعاقبا سایر بازارها هستند، اما می‌توان تأکید کرد که روند نزولی شکل گرفته و ثبات در بازارهای دارایی با وجود مقاومت‌ها، تداوم خواهد داشت.

در این راستا، نهادهای مسئول باید گروه‌هایی را که سعی دارند با ایجاد شایعات و القائات، نگذارند کام مردم از ایجاد فضای باثبات در اقتصاد کشور شیرین شود را شناسایی و معرفی کنند.

در این زمینه بخوانید:

نرخ ارز مطابق با بنیادهای اقتصاد نیست/ عده‌ای از کاهش نرخ ارز جلوگیری می‌کنند

 

  

اما نگاهی به قیمت‌های امروز بازار حاکی از آن است که در ابتدای معاملات، دلار در بازار آزاد کار خود را با نرخ ۲۷۶۰۰ یعنی حدود ۳۰۰تومان افزایش نسبت به روز گذشته و یورو با قیمت ۳۲۶۰۰تومان آغاز کرده اما در میانه روز در ساعت (۱۵:۳۰)، دلار آزاد به ۲۷۸۵۰ و یورو به ۳۲۸۰۰تومان صعود کرده است.

در صرافی‌های رسمی نیز قیمت فروش دلار طی امروز از کانال ۲۵ به ۲۷هزار تومان و یورو از کانال ۳۰ به ۳۲هزار تومان افزایش یافت؛ اما نکته قابل توجه در بازار ارز امروز این بود که سایت صرافی‌ملی در اولین ساعات معاملات با اختلال مواجه شده بود و حالا در میانه روز بعد از رفع این مشکل، همچنان هیچ نرخی برای دلار و یورو اعلام نکرده است.

به گفته فعالان بازار ارز، روند نزولی که بازار طی روز‌های ابتدایی هفته در پیش گرفته بود باعث نگرانی بسیاری از دارندگان ارز که البته تعدادشان هم کم نیست، شده بود و همین موضوع باعث صعود قیمت دلار و یورو شد و از طرفی عده‌ای دیگر که منافعشان در بالا بودن نرخ ارز است، با دست خالی در بازار جو‌سازی کرده و مانع از کاهش قیمت‌ها شده‌اند؛ اما آنطور که رییس کل بانک‌مرکزی وعده داده، روند نزولی شکل گرفته در بازار ارز با وجود مقاومت‌ها ادامه خواهد داشت.

پربیننده ترین سهام‌داران عدالت برای ثبت اطلاعات در سجام اقدام کنند چه کسانی یارانه ۱۲۰هزار تومانی می‌گیرند؟ زمان اعطای کارت اعتباری سهام عدالت مشخص شد مستمری بگیرانی که بالای ۱۰میلیون درآمد دارند تصمیم مهم درباره دورکاری کارمندان تهرانی/ تعطیلی ۳گروه شغلی در ۴۳شهر بحرانی

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بانک مرکزی نرخ ارز بازار ارز عبدالناصر همتی قیمت ارز بازار ارزی قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت بازار ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۳۰۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا سقوط کرد

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، قیمت طلا در بازار جهانی با کاهش ۲.۵ درصدی، به زیر کانال ۲ هزار و ۳۴۰ دلار رفت.

بیشتر بخوانید: پیش‌بینی روند نزولی قیمت‌ها در بازار سکه و طلا

بر همین اساس، قیمت اونس طلا افت ۶۰دلاری را تجربه کرد و در بازار جهانی ۲ هزار و ۳۳۰ دلار قیمت خورد.

کاهش قیمت طلا از اولین معاملات روز دوشنبه آغاز شد و بررسی‌ها نشان می‌دهد که طی یک هفته گذشته اونس طلا ۴۳ دلار کاهش داشته است. اما همچنان عملکرد یک ماهه بازار، افزایش ۱۷۷ دلاری طلا را نشان می‌دهد.

براساس گزارش بلومبرگ، قیمت طلا در اولین ساعات تجارت در آسیا به‌دنبال آرام شدن تنش‌های ژئوپولیتیکی در خاورمیانه و تعدیل شدن تقاضا برای این فلز گرانبها به عنوان یک پشتوانه ایمن کاهش یافته است. سرمایه‌گذاران منتظر اطلاعات اقتصادی آمریکا هستند که می‌تواند دورنمای سیاست پولی این کشور را مشخص کند.

پیش بینی می‌شود شاخص هزینه‌کرد فردی در آمریکا ۲.۶ درصد در ماه گذشته میلادی افزایش یافته باشد، در حالی که در فوریه برابر با ۲.۵ درصد بود. بدین ترتیب احتمال به تعویق افتادن کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا افزایش یافته که می‌تواند قیمت طلا را تحت تاثیر قرار دهد.

افزایش نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را بالا برده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228116 برچسب‌ها طلا

دیگر خبرها

  • قیمت دلار، سکه، طلا و یورو سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳/ عقبگرد طلا و سکه در بازار
  • قیمت طلا سقوط کرد
  • کاهش قیمت دلار در راه است؟
  • افزایش نرخ دلار و کاهش یورو در مرکز مبادله
  • قیمت نفت نزولی شد
  • قیمت دلار، سکه، طلا و یورو دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳/ ریزش طلا، مقاومت سکه
  • جدیدترین قیمت دلار، یورو و درهم در مرکز مبادله ارز | دلار رشد کرد
  • سیگنال جدید طلا به سکه؛ بازار از بلاتکلیفی خارج می‌شود؟
  • کف قیمت دلار کجا خواهد بود؟
  • تغییر زمین بورس بازان