Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-نماینده مردم ماکو، چالدران، شوط و پلدشت در مجلس گفت:باید در راه‌اندازی و افتتاح آبیاری تحت فشار ایستگاه‌های تحت پوشش سد کرم‌آباد تسریع شود چون به دلیل عدم پایان و افتتاح رسمی ایستگاه مذکور، زمین‌های کشاورزی به صورت غرقابی انجام می‌ شود. - اخبار استانها -

محمد علی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، با اشاره به بازدید از ایستگاه پمپاژ شماره دو سد کرم‌آباد مستقر در روستای میلاد شهرستان پلدشت و بررسی مسائل و مشکلات موجود به منظور بررسی علت تاخیر در آبگیری و اجرای عملی و افتتاح رسمی آن اظهار داشت: متاسفانه به دلیل عدم پایان و عدم افتتاح رسمی ایستگاه مذکور، زمین‌های کشاورزی به صورت غرقابی انجام می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم ماکو، چالدران، شوط و پلدشت در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بنابراین باید در راه‌اندازی و افتتاح آبیاری تحت فشار ایستگاه‌های تحت پوشش سد کرم‌آباد تسریع شود.

علی‌پور ادامه داد: با توجه به سرمایه‌گذاری کلانی که برای احداث سد کرم‌آباد صورت گرفته، اما با وجود پیشرفت فیزیکی 95 درصدی، تاکنون به مرحله بهره‌برداری نرسیده است.

112 میلیون مترمکعب حق آبه اراضی کشاورزی پلدشت با افتتاح سد کرم آباد محقق می‌شودنماینده مردم ماکو: سرمایه‌گذاری کلان سد کرم‌آباد پلدشت در حال نابودی استاحداث سد کرم‌آباد پلدشت به 800 میلیاردتومان اعتبار نیاز دارد

وی در ادامه با اشاره به پروژه در حال انجام گاوداری صنعتی پلدشت تصریح کرد: این پروژه با ظرفیت اسمی 10 هزار راسی شامل پنج هزار شیری و پنج هزار مولد در روستای قیقاج در حال انجام است.

علی‌پور گفت: پروژه مذکور در زمینی به مساحت 116 هکتار در حال اجرا است که فاز نخست آن با 40 هکتار و با تعداد 400 راس دام سنگین مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

نماینده مردم ماکو، چالدران، شوط و پلدشت در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امید است تا فازهای بعدی نیز به زودی به مرحله بهره‌برداری برسد تا در ایجاد اشتغال و تولید جوانان منطقه موثر باشد.

انتهای پیام/7548/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سد کرم آباد مردم ماکو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۳۱۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیز بیش از ۱۰۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی اردبیل به سیستم آبیاری تحت فشار

مجری طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت در استان اردبیل گفت: در راستای افزایش بهره وری تولید و مصرف بهینه آب در استان اردبیل، تاکنون بیش از ۱۰۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی مجهز به سیستم آبیاری تحت فشار شده‌اند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، مهرداد اصغری، مجری طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت در استان اردبیل گفت: به همراه مسئولین شهرستان نیر از طرح‌های آبیاری اراضی کشاورزی روستا‌های این شهرستان بازدید داشتیم که اقدامات مناسبی در زمینه مدیریت مصرف آب صورت گرفته است.

وی افزود: با مشارکت مردم و حمایت‌های بنیاد برکت، ۲۳۰ هکتار از اراضی کشاورزی در روستا‌های شهرستان نیر به آبیاری تحت فشار مجهز شده است.

مجری طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت در استان اردبیل اظهار کرد: این اقدام با مشارکت مردم صورت گرفته و ضمن مدیریت مصرف آب در منطقه و افزایش بهوره وری در تولید محصولات کشاورزی باعث شده است زمین‌های دیم بیشتری به صورت آبی کشت شوند.

اصغری گفت: در راستای افزایش تولید و مشارکت مردم در استان اردبیل تاکنون بیش از ۱۰۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی مجهز به سیستم آبیاری تحت فشار شده اند.

دیگر خبرها

  • ۸۰۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی در منطقه ۱۲ اصفهان/ اجرای فاز نخست پردیس خانواده به‌زودی
  • هماهنگی عملیات حج تمتع ایستگاه «هما» در آذربایجان غربی
  • فردا قطعی برق در پلدشت
  • روزجمعه ؛ قطعی برق درارومیه
  • فردا برق مناطقی ازشهر پلدشت قطع می شود.
  • اجرای ۷۵ درصد از پروژه های مصوب سفر استاندار آذربایجان غربی توسط سازمان منطقه آزاد در شهرستان ماکو
  • مرمت و بهسازی ۷۳ قطعه آببندان در مازندران
  • تجهیز بیش از ۱۰۰۰ هکتار زمین‌ کشاورزی اردبیل به سیستم آبیاری تحت فشار
  • تجهیز بیش از ۱۰۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی اردبیل به سیستم آبیاری تحت فشار
  • تجهیز بیش از ۱۰۰۰ هکتار زمین‌های کشاورزی اردبیل به سیستم آبیاری تحت فشار