Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، ابوالفضل اینانلو، فرماندار فردیس، بعد از ظهر امروز در  نشست شورای اسلامی شهرستان فردیس که روز سه شنبه برگزار شد، با اشاره به اینکه  موضوع انتزاع شهرداری فردیس از شهرداری کرج از سال های پیش، همچنان بلاتکلیف باقیمانده است، گفت: عدم تعامل شهرداری کرج موجب شده تعیین تکلیف اموال و املاک فردیس در حوزه انتزاع پس از گذشت سال‌ها، بلاتکلیف باقی بماند که امیدواریم با ورود شورای عالی استان ها،این موضوع در اسرع وقت  به نتیجه برسد‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار فردیس همچنین بر لزوم صدور اسناد املاک‌ شهرداری فردیس تاکید کرد و گفت: برخی اسناد شهرداری، از جمله یکی از پارک‌های شهر هنوز به نام فرمانداری کرج است که باید موارد قانونی رفع و این املاک، به نام شهرداری  سند شود.

نماینده دولت در شهرستان فردیس به مشکلات شهرستان  در حوزه تقسیمات کشوری و حوزه  داخلی شهرستان اشاره کرد و گفت:  شهرک شهید رستمی، اکومال رزکان و اطراف آن در کش و قوس بین شورای شهرهای فردیس و مشکین دشت است؛ در حالیکه در مصوبه هیئت دولت این قسمت در بخش مشکین دشت واقع شده،  اما نظر شورای عالی شهرسازی الحاق  این منطقه به عنوان حریم شهر فردیس است و از سوی دیگر در این منطقه زمینی وجود ندارد که برای آینده شهر فردیس حفظ شود.

اینانلو با بیان اینکه طبق قانون، آرای مردم  این منطقه متعلق به شورای شهر مشکین دشت بوده و در دوره انتخابات آتی نیز به همین صورت خواهد بود، گفت:  به دلیل اختلافات موجود، پرونده به وزارت کشور ارجاع شد و قرار است جوانب امر درجلسه ای در استان مورد بررسی قرارگرفته و  نظریه نهایی برای تصمیم گیری به وزارت کشور ارسال شود‌.

وی با اشاره به اینکه در  کمیسیون  ماده ۱۰۰ باید علاوه بر رفع مشکلات شهروندان، مردم  به رعایت اصول شهرسازی از جمله تامین پارکینگ در فردیس دعوت شوند، گفت: شهرستان فردیس علیرغم  آمار رسمی که جمعیتی بیش از ۵۰۰ هزار نفر را نشان می‌دهد، به جرأت می‌توان گفت، بیش از ۷۰۰ هزار نفر جمعیت آسیب پذیر از اقوام مختلف را در خود جای داده که تفکیکی بین فردیس با شهرهای اطراف از جمله ملارد و شهر قدس نیست و در موضوعات کلی و مسائل مرتبط با شهرهای همجوار باید از طریق تعامل با شهرهای اطراف، تصمیمات کلی گرفته شود.

فرماندار فردیس  با بیان اینکه متاسفانه برای حل مشکلات از ظرفیت‌های فرادستی استفاده نمی‌شود، اظهار کرد: بسیاری از امور در حوزه اختیارات فرمانداری یا بخشداری است و در حوزه  شهرستان قابل حل است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

اینانلو در بخش دیگری  با اشاره به اینکه بازنگری طرح هادی روستای فرخ آباد مانع قانونی دارد، افزود: با توجه به  اینکه  در سال های گذشته بخشی از قسمت های مرفه نشین روستای فرخ آباد زیبادشت  به بافت روستا اضافه شده و با توجه به میزان جمعیت و مساحت بافت روستا، از نظر قانون،  بازنگری طرح  هادی روستایی امکانپذیر نیست که این امر مشکلاتی را برای روستاییان بوجود آورده است. در این خصوص مکاتبات بسیاری با  بنیاد مسکن انجام شده  و امیدواریم شورای عالی استان‌ها بتواند کمک کند.

انتهای پیام/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: کرج شهرداری استان ها استان های کشور شورای عالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۳۱۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای‌عالی امنیت ملی: «نورنیوز» ارگان رسانه‌ای ما نیست

دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی اعلام کرد: نور نیوز ارگان رسانه‌ای شورای عالی امنیت ملی و دبیرخانه آن نیست.

به گزارش فارس، دبیرخانه شورای‌عالی امنیت ملی همچنین تصریح کرده است: با توجه به اینکه در برخی رسانه‌ها از پایگاه خبری تحلیلی "نورنیوز" به عنوان رسانه نزدیک به دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی یاد می‌شود، آقای رضا سراج معاون فرهنگ و ارتباطات دبیرخانه شعام اعلام کرد: شورای عالی امنیت ملی و دبیرخانه شورا دارای اُرگان رسانه‌ای نبوده و کلیه اخبار و اطلاعیه‌های آن از طریق رسانه ملی، صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و خبرگزاری‌های رسمی کشور منتشر می‌شود. ضمن اینکه با هیچ کدام از رسانه‌ها، دارای ارتباط اختصاصی و ویژه نیز نمی‌باشد.

دیگر خبرها

  • ورود سگ به بوستان‌های تهران ممنوع است
  • واکنش چمران به جوابیه سازمان شهرداری‌ها برای ورود واگن‌های مترو
  • شورای‌عالی امنیت ملی: «نورنیوز» ارگان رسانه‌ای ما نیست
  • کاهش افق طرح جامع شهر بوکان به تایید و تصویب نهایی رسید
  • آمادگی البرز برای برگزاری مرحله دوم انتخابات در اردیبهشت
  • افتتاح ۲ شهرداری جدید در شهرستان تبریز
  • افتتاح دو شهرداری جدید در شهرستان تبریز
  • ◄ تخصیص اعتبارات لازم توسط شهرداری و شورا برای اجرای پروژه مترو
  • ورود ناوگان مینی بوس دارای استاندارد یورو ۳ به مشهد از اردیبهشت
  • تخصیص اعتبارات لازم توسط شهرداری و شورا برای اجرای پروژه مترو