Web Analytics Made Easy - Statcounter

آشتیانی، سرپرست کتابخانه‌های البرز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، گفت: در هفته کتاب و کتابخوانی سال جاری نخستین کتابخانه تخصصی کودک و نوجوان البرز در شهرستان فردیس به بهره‌برداری می‌رسد.

سرپرست کتابخانه‌های استان البرز با عنوان این که در هفته کتاب سال جاری دو کتابخانه در شهرستان فردیس به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: این طرح ها شامل اولین کتابخانه تخصصی کودک و نوجوان و کتابخانه مسجد المهدی (عج) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آشتیانی با اشاره به شیوع بیماری کرونا و تعطیلی اجباری کتابخانه‌ها، گفت: در این ایام برنامه‌های مجازی توسط کتابداران آماده و به اعضا ارائه شد.

او با بیان این که البرز به واسطه مهاجر پذیری نیاز بسیاری به این محیط‌ها دارد، افزود: تلاش شده کتابخانه‌هایی راه اندازی شود که در کنار آن علاوه بر کتابخوانی زمینه اجرای فعالیت‌های فرهنگی نیز داشته باشد.

سرپرست کتابخانه‌های البرز با اشاره به این که برخی ازطرح های کتابخانه‌ای استان به دلیل مشکلات مالی نیمه کاره رها شده است، گفت: در تلاش هستیم با کمک خیرین این طرح‌ها را تکمیل و به بهره‌برداری برسانیم.

آشتیانی با اشاره به این که سالانه برنامه‌های مختلف فرهنگی در حوزه کتابخوانی برنامه ریزی و اجرا می‌شود، افزود: ۳۹۰ نشست، مسابقه و جشنواره با محوریت کتاب از سال گذشته تا کنون در البرز برگزار شده است.

او با بیان این که باغ کتاب البرز که توسط شهرداری سال گذشته کلنگ زنی شد از پیشرفت خوبی برخوردار نیست، افزود: باید تلاش شود این باغ نیز آماده و در اختیار فرهنگ دوستان قرار گیرد.

در حال حاضر ۴۷ کتابخانه و همچنین ۲۱ کتابخانه مشارکتی در البرز وجود دارد.

انتهای پیام / ر. ن

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کتابخانه عمومی یار مهربان کتابخانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۳۱۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همه کودکان یتیم البرز حامی دارند

ایسنا/البرز مدیرکل کمیته امداد البرز گفت: در ماه مبارک رمضان ۹ هزار و ۶۵۰ نفر به عنوان حامی طرح ایتام و محسنین به طرح اکرام پیوستند.

به گزارش ایسنا، رضا البرزی روز دوشنبه ۲۷ فروردین با بیان اینکه در حال حاضر فرزند یتیم بدون حامی نداریم، اظهار کرد: بیش از ۴۱ هزار حامی حمایت هزار و ۷۲۰ یتیم و شش هزار و ۳۱۰ فرزند محسنین را بر عهده‌ دارند.

وی با اشاره به اینکه حامیان و نیکوکاران البرزی همواره حامی کودکان محروم بوده‌اند، گفت: در ماه مبارک رمضان بیش از ۹ هزار حامی جدید در طرح اکرام ایتام و محسنین ثبت نام کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در این طرح هر حامی می‌تواند حمایت یک یا چند فرزند را به عهده بگیرد، افزود: این حامیان جدید، حمایت از بیش از هشت هزار فرزند یتیم و محسنین را برعهده گرفتند.

مدیرکل کمیته امداد البرز با اشاره به رشد ۲۰ درصدی ثبت‌نام حامیان در طرح اکرام ایتام و محسنین نسبت به سال گذشته اظهار کرد: با توجه به مبلغ واریزی حامیان، به‌ طور میانگین ماهانه فرزندان اکرام یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و فرزندان محسنین ۸۰۰ هزار تومان از طریق کارت‌های عضو شتاب و توسط خود حامیان به‌ طور مستقیم به‌ حساب هر فرزند معنوی واریز می شود.

مدیرکل کمیته امداد البرز یادآور شد: مردم استان البرز در صورت تمایل می‌توانند در طول سال با حضور در واحد طرح اکرام و محسنین مستقر در اداره‌کل کمیته امداد البرز و دفاتر امداد امام (ره) شهرهای البرز و همچنین ارسال عدد ۲۶ به سامانه ۳۰۰۰۳۳۳۳ و مراجعه به سایت ekram.emdad.ir فرزندان معنوی خود را انتخاب و در این طرح خداپسندانه شرکت کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فعالیت ۷۹ کتابخانه عمومی در استان بوشهر
  • سرپرست اداره امور کتابخانه های عمومی گیلان منصوب شد
  • همه کودکان یتیم البرز حامی دارند
  • مسابقه کتابخوانی با محوریت کتاب «فتح خون» برگزار می شود
  • رونمایی از چهار قرآن نفیس خطی در دانشگاه بین المللی
  • جشنواره «روستای دوستدار کتاب» در مازندران برگزار می شود
  • امانت ۶ هزار کتاب در ماه در کتابخانه مرکزی میبد
  • بیش از ۱.۱ میلیون کتاب در کتابخانه‌های عمومی خوزستان ثبت امانت شد
  • ثبت امانت بیش از یک میلیون نسخه کتاب در کتابخانه‌های عمومی خوزستان
  • تقویت بنیان‌های فرهنگی در شهرستان فرخ‌شهر