Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-25@07:02:31 GMT

تهران را به مدت 15 ای 30 روز کامل تعطیل کنید!

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۳۱۹۳۰

تهران را به مدت 15 ای 30 روز کامل تعطیل کنید!

به گزارش صدای ایران، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در نامه‌ای به رئیس جمهور آورده است: اقدامات صورت گرفته در خصوص کنترل کرونا به دلیل گسستگی از هم نتوانسته است اثرات لازم بازدارندگی را در جامعه ایجاد نماید لذا با توجه به تجربیات کشور‌های موفق در محدودسازی شدید و تعطیلی کامل شهر‌ها به نحوی که حتی تردد خانواده‌ها را با محدودیت مواجه نموده‌اند به عنوان یک اقدام عاجل در زمان کوتاه بین ۱۵ الی ۳۰ روز در تهران و کلان شهر‌های کشور ضروری به نظر می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



متن نامه حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به رئیس جمهور به شرح زیر است:


«بسم الله الرحمن الرحیم

حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای دکتر روحانی

رئیس محترم جمهور و رئیس ستاد ملی مبارزه با کرونا

با سلام و احترام

همانطور که مستحضرید شرایط همه‌گیری ویروس کرونا و بیماری کوید - ۱۹ به گونه‌ای در فرایند‌های اجتماعی - اقتصادی و سلامتی مردم اختلال ایجاد کرده است که هر روز شاهد از دست دادن جمع کثیری از هموطنان عزیزمان در اقصی نقاط کشور می‌باشیم و همچنین بر اساس اطلاعات واصله از مراجع موثق میزان بروز و شیوع بیماری در کشور نیازمند اتخاذ تدابیر ویژه می‌باشد که اگر امروز برای آن چاره‌جویی ننمانیم فردا خیلی دیر است که متاسفانه امروز هم دیر شده است.

اقدامات صورت گرفته و در حال انجام به دلیل گسستگی از هم نتوانسته است اثرات لازم بازدارندگی را در جامعه ایجاد نماید لذا با توجه به تجربیات کشور‌های موفق در محدودسازی شدید و تعطیلی کامل شهر‌ها به نحوی که حتی تردد خانواده‌ها را با محدودیت مواجه نموده‌اند به عنوان یک اقدام عاجل در زمان کوتاه بین ۱۵ الی ۳۰ روز در تهران و کلان شهر‌های کشور ضروری به نظر می‌رسد تا در طی این زمان از طریق تدوین برنامه عملیاتی-اجرایی اثر بخش نسبت به ترسیم خط مشی نگه‌دارنده در دوره کوتاه مدت و میان مدت اقدام عاجل صورت پذیرد. از این جهت تقاضا دارم با توجه به ضرورت ایجاد یک فرصت کنترلی برای بار مراجعات بیمارستانی و پیشگیری از خستگی مفرط کادر بهداشت و درمان دستورات لازم برای اجرایی نمودن آن صادر فرمائید.

پیشنهاد می‌شود در طی این ایام سازمان برنامه و بودجه، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نهاد‌های حمایتی و کلیه سازمان‌های مردم نهاد با رویکرد خیر جمعی نسبت به اقدامات حمایتی برای تأمین معیشت گروه‌های آسیب پذیری که معیشت آنان از طریق درآمد روزانه می‌باشد اهتمام جدی و عملی را به عنوان ضرورت اجتناب ناپذیر در این مقطع حساس اجرایی نمایند.

دکتر حسینعلی شهریاری

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس»

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: تعطیلی تهران کرونا حسینعلی شهریاری بهداشت و درمان شهر ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۳۱۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدال ادامه دار بر سر تعطیل روز شنبه یا پنج شنبه

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، جعفر قادری، درخصوص بحث بر سر افزایش تعطیلات آخر هفته در روز پنجشنبه یا شنبه، گفت: از لحاظ اقتصادی هرچه اختلاف ما با کشورهای دیگر کمتر باشد، بسیار بهتر است.

بنابر گزارش ایلنا، این عضو کمیسیون برنامه و بودجه خاطرنشان کرد: حال یک حساسیتی ایجاد شده است، من فکر می‌کنم اگر اجماعی ایجاد کنیم که بتوانیم تعاملات و ارتباطات بین‌المللی بیشتری را با کشورها وجود بیاوریم شاید به مراتب بهتر باشد، آن هم در این در این شرایط اقتصادی که ما باید این تعاملات را بیشتر و بهتر کنیم.

وی تاکید کرد: اصل تعطیلات که جمعه است و ما آن را حفظ می‌کنیم و حساسیتی که برخی از افراد به خرج می‌دهند شاید خیلی موضوعیتی نداشته باشد؛ حال قرار شد کمیسیون اجتماعی بررسی‌هایی را انجام دهد و یک حداقل توافقی را داشته باشند.

27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898553

دیگر خبرها

  • افزایش مراکز رایگان سلامت روان در کشور
  • معاون پارلمانی رئیس‌جمهور: دولت آماده تعامل با مجلس جدید است/ امیدواریم برخی لوایح در همین مجلس تصویب شوند
  • هشدار درباره انتقال بیمار از مراکز دولتی به بیمارستان‌های خصوصی!/ باید چرخه پرگلایه «بیمه» اصلاح شود/ متاسفانه از اولویت نخست یعنی بهداشت غفلت شده است
  • اعلام آماده باش کامل در یک شهر ؛ مدارس هم تعطیل شد
  • جدال ادامه دار بر سر تعطیل روز شنبه یا پنج شنبه
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • مخالفت مجلس با ارسال گزارش دارو به قوه قضائیه
  • مشکل تامین ارز دارو داریم؛ اما وعده درمان سرطان رایگان می دهند! بودجه 1403 برای تامین دارو چه می گوید؟
  • متن کامل گزارش کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره کمبود دارو
  • افزایش نگرانی‌ها از کمبود متخصص بیهوشی در قزوین