Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «طرفداری»
2024-04-24@01:36:22 GMT

25 بازیکن برتر سال 2020 از نگاه سایت گل

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۳۳۱۷۷

25 بازیکن برتر سال 2020 از نگاه سایت گل

سایت گل 50 بازیکن برتر سال 2020 را انتخاب کرد. 

سال 2020 بدون شک یکی از عجیب ترین سال های تاریخ فوتبال بود. تا اواسط فصل همه چیز طبق روال عادی پیش می رفت، اما ناگهان ویروس کرونا آمد و تمام ماجرا را تغییر داد. پاندمی ناشی از این ویروس، باعث شد رقابت مهمی چون یورو 2020 لغو شود و لیگ های اروپایی چند ماه دیر تر از برنامه ای که از قبل اعلام شده بود به پایان برسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سایت گل اما سنت هر ساله خود که بهترین بازیکنان را انتخاب می کند را (بر خلاف فیفا) کنار نگذاشته و 50 فوتبالیست سال را انتخاب کرده است؛ 25 مرد و 25 زن. در این پست 25 فوتبالیست مرد سال از نگاه گل را بررسی می کنیم.

25: پائولو دیبالا

در سال 2019، ستاره آرژانتینی در آستانه ترک یوونتوس بود و حتی یک ویدیو برای خداحافظی با هواداران بیانکونری هم آماده کرده بود. اما هر طور که بود دیبالا در یوونتوس ماندنی شد تا به این تیم در مسیر رسیدن به نهمین اسکودتو پیاپی کمک کند. جواهر تورین در فصلی که گذشت 17 گل برای تیمش به ثمر رساند و عنوان بهترین بازیکن فصل سری آ را نیز از آن خود کرد.

24: جیدون سانچو

رافائل گریرو پرتغالی در خصوص این بازیکن گفته که شاید روزی از کریستیانو رونالدو هم بهتر شود. برای فهمیدن اینکه چرا این حجم از احترام به سانچو وجود دارد، کار سختی نداریم. با وجود تنها 20 سال سن، سانچو از ارکان اصلی تیم ملی انگلیس و باشگاهش دورتموند محسوب می شود. او در فصل گذشته آمار خیره کننده 20 گل و 19 پاس گل را از خودش برجای گذاشت. 

23: جوردن هندرسون

کلوپ در مورد او گفته اگر کسی نمی تواند کیفیت هندرسون را ببیند، واقعا نمی توانم کمکش کنم. ژرژ ژسوس، سرمربی فلامینگو (تیمی که در فینال جام باشگاه های جهان مقابل لیورپول شکست خورد) هم به او لقب بهترین جهان در پست خودش را داده است. جوردن هندرسون حالا در سراسر دنیا مورد تمجید قرار می گیرد. بهترین بازیکن فصل 20-2019 از نگاه انجمن نویسندگان فوتبالی بریتانیا توانست لیورپول را در راه رسیدن به قهرمانی تاریخی فصل گذشته رهبری کند. 

22: برونو فرناندز

هافبک پرتغالی و ملی پوش سابق اسپورتینگ لیسبون با مبلغ قابل توجه 55 میلیون پوند به منچستریونایتد آمد و در حالی که فشار زیادی از طرف رسانه ها رویش بود، هیچ استرسی در سبک بازی هنرمندانه اش مشاهده نشد. برونو تاثیر سریعی در تیم سولسشر داشت و به این تیم در راه رسیدن به نیمه نهایی لیگ اروپا و کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا کمک زیادی کرد. آن هم با ثبت آمار 12 گل و 8 پاس گل در تنها 22 بازی. 

21: مانوئل نویر 

از نویر به عنوان کسی نام برده می شود که برای همیشه معنا و مفهوم پست دروازه بانی را تغییر داد. در هر صورت در چند سال اخیر افرادی بودند که پس از مصدومیت او، به توانایی هایش شک کردند و از تراشتگن و نوبل به عنوان رقبای جدی اش نام می بردند. اما سوپر مانو برای همه آن ها جواب داشت. کاپیتان بایرن مونیخ در فصلی که گذشت تیمش را به سه گانه ای تاریخی رساند و با شایستگی کامل عنوان بهترین دروازه بان یوفا را هم از آن خودش کرد.  

20: آلفونسو دیویس

به یاد ماندی ترین جمله ای که در مورد دیویس گفته شده قطعا متعلق به کیمیش است، دیویس دفاع بلوگرانا را در آن بازی معروف بایرن مونیخ و بارسلونا به سخره گرفت و پاسش را کیمیش تبدیل به گل کرد تا پس از بازی بگوید که از اینکه گل به نامش ثبت شد خجالت می کشد. دیویس تنها 20 سال دارد و مدت زیادی از مهاجرتش به اروپا نمی گذرد. مدافع کانادایی روز هایی که شرایط بازی داشته باشد، قطعا انتخاب اول فلیک برای دفاع چپ است. 

19: چیرو ایموبیله

کریستیانو رونالدو فصل گذشته آمار خیره کننده 31 گل در سری آ را به نامش ثبت کرد اما یک مهاجم ایتالیایی او را در راه کسب آقای گلی ناکام گذاشت؛ چیرو ایموبیله و 36 گل ارزشمندش. هرچند ایموبیله نتوانست لاتزیو را به قهرمانی در سری آ برساند، اما بیانکوچلستی پس از 10 سال به لیگ قهرمانان اروپا صعود کرد و ایموبیله توانست کفش طلای فوتبال اروپا را از آن خودش کند. 

18: محمد صلاح

در حالی که فصل گذشته نسبت به افت عملکرد صلاح ایراد می گرفتند، او در جولای به دومین-سریع ترین بازیکنی تبدیل شد که به رکورد 100 گل می رسد. محمد صلاح پس از دو فصل آقای گلی در لیگ برتر، فصل گذشته هم درخشان ظاهر شد و موفق شد 19 گل و 10 پاس گل به نام خودش ثبت کند. نقش صلاح در قهرمانی فصل قبل لیورپول انکار نشدنی است. 

17: ارلینگ هالند

از تعاریف مناسب کلمه پدیده! ارلینگ هالند ابتدا نام خودش را به عنوان زننده 9 گل در یک بازی در جام جهانی جوانان مطرح کرد، اما این تازه شروع کارش بود. ستاره نروژی که به تازگی وارد 20 سالگی شده در فصلی که گذشت 10 گل در 8 بازی برای سالزبورگ و دورتموند در لیگ قهرمانان اروپا به ثمر رساند. ارلینگ هالند در فصل 2019/20 توانست 44 گل در 40 بازی به ثمر برساند. 

16: سرژ گنابری

تنها 5 سال از زمانی می گذرد که تونی پلیس ادعا کرد گنابری سطح لازم برای حضور در لیگ برتر را ندارد. اما حالا در آلمان او را به عنوان آرین روبن جدید می شناسند، کسی که توانست با 23 بار گلزنی در 46 مسابقه، به بایرن مونیخ در راه رسیدن به سه گانه تاریخی کمک کند. 

15: روملو لوکاکو

مهاجم بلژیکی در ابتدای فصل گذشته به اینتر پیوست تا تحت نظر آنتونیو کونته بهترین روز های فوتبال خودش را سپری کند و از شر شایعات اضافه وزن داشتن و غیر حرفه ای عمل کردن در منچستریونایتد، خلاص شود. او پس از رونالدو نازاریو اولین بازیکنی است که در نخستین سال حضورش در اینتر به رکورد 34 گل می رسد و توانست به نراتزوری کمک کند که به فینال لیگ اروپا راه پیدا کند. 

14: ترنت الکساندر آرنولد

خلاصه بگوییم: او تنها 22 سال دارد و فقط دارد بهتر می شود! در فصل گذشته او آمار فوق العاده 13 پاس گل را به عنوان یک مدافع راست به نام خودش ثبت کرد. مدافع انگلیسی جوان آنقدر خوب کار کرد که جیمی کرگر به او لقب خلاق ترین بازیکن اروپا در بهترین تیم اروپا را داد. 

13: سرخیو راموس

شاید برخی از او به عنوان یک بازیکن بداخلاق نام ببرند، اما قطعا تاثیرگذاری و الهام بخش بودنش سطح خیلی بالاتری دارد. فصل گذشته او باز هم در بازی برگشت غایب بود تا باز هم رئال مادرید از لیگ قهرمانان اروپا کنار برود و این کاملا نشان می دهد که راموس برای رئال مادرید چه مفهومی دارد. کاپیتان رئال مادرید در دوران پساقرنطینه لالیگا آنقدر گل زد و خوب عمل کرد که بتواند تیمش را به سمت فتح یک لالیگای ارزشمند هدایت کند. 

12: تیاگو آلکانتارا

درک اهمیت تیاگو کار آسانی است. بازیکنی که قلب تپنده بایرن مونیخ مخوف فلیک در فصل گذشته بود و از او به عنوان کسی نام برده می شود که صنعت و سنت را با هم تلفیق می کند. سبک بازی او همانقدر که برای هواداران لذت بخش است، برای حریفان ترسناک است. میسون مانت پس از شکست تیمش مقابل تیاگو آلکانتارا و یارانش در بایرن مونیخ عنوان کرد که من حتی نتوانستم نزدیک او شوم. 

11: یاشوا کیمیش

کاری هست که او نتواند انجام دهد؟ کیمیش در فصل تاریخی بایرن مونیخ در سه پست دفاع راست، وسط و هافبک برای تیم فلیک به میدان رفت. برای نبوغ او کافی است نگاهی به این آمار بیاندازید: 7 گل و 15 پاس گل به همراه بیشترین خلق شانس گلزنی در لیگ قهرمانان اروپا. مورینیو در وصف کیمیش می گوید: من او را به عنوان یک مدافع راست، مدافع چپ، مدافع وسط، پست 6، پست 8 و پست 10 سطح بالا می بینم. او کیفیت این را دارد که هر چه می خواهد باشد. 

10: سادیو مانه 

پس از قهرمانی لیورپول، لیگ برتر 5 برد حیاتی تیم کلوپ در راه رسیدن به این عنوان را برگزید. مانه در 4 تای آن ها گل زده بود و در آن یکی هم پاس گل ارسال کرده بود. با توجه به این آمار می توان ادعا کرد که او سرنوشت ساز ترین بازیکن لیورپول بود. فابینیو در موردش گفته که او یک بازیکن کامل است و با توجه به کارهایی که مانه انجام می دهد، به نطر می رسد کاملا حق با فابینیو است. 

9: توماس مولر

یواخیم لوو پس از جام جهانی 2018 او را از مانشافت کنار گذاشت اما مولر خیلی زود ثابت کرد که چه کسی در این میان ضرر کرده است. دستیار سابق لوو که اکنون سکان هدایت بایرن مونیخ را در دست دارد توانست مولر را به بهترین سطح ممکنش از زمان یوپ هاینکس برساند. مولر از ارکان اصلی بایرن مونیخ است و حالا با توجه به پست بازی اش، لقب آقای فضا را دریافت کرده است. وی فضل گذشته توانست آمار حیرت انگیز 12 گل و 25 پاس گل را به نام خودش ثبت کند. 

8: کریم بنزما

دورانی که ژوزه مورینیو در رئال مادرید حضور داشت، برخی به تمسخر می گفتند او به جای یک سگ، با یک گربه به شکار می رود؛ کریم بنزما. همین شد که پس از عملکرد بنزما در فصل 2019/20 روزنامه آ اس تیتری به این عنوان زد: گربه یک شیر است! در فصللی که نه لوکا یوویچ و نه ادن هازارد کاری برای رئال مادرید انجام دادند، بار خط حمله این تیم به دوش کریم بنزما افتاد و مهاجم فرانسوی 21 گل زد تا تیمش لالیگا را فتح کند. 

7: ویرجیل فن دایک

اهمیت فن دایک برای لیورپول؟ نمی توان با کلمات آن را توصیف کرد. فعلا این را داشته باشید که فن دایک در تک تک دقایق بازی های لیورپول در فصل 2019/20 بازی کرد و قهرمان شد. و بر کسی پوشیده نیست که در نبود مدافع هلندی، لیورپول نمی تواند آن تیم فصل پیش باشد. فن دایک بالاترین رتبه را در این لیست دارد. 

6: کیلیان ام باپه

مهاجم جوان پس از بازی کردن با مصدومیت مقابل آتالانتا در یک چهارم لیگ قهرمانان اروپا توئیت کرد: با من در مورد درد حرف نزنید! ام باپه پیش از این هم اهمیت خود برای پاری سن ژرمن را ثابت کرده بود و در فصلی که گذشت هم توانست با ثبت 25 گل در 27 بازی به تیمش در راه رسیدن به عناوین داخلی و صعود به لیگ قهرمانان اروپا کمک کند. او همچنین با 18 گل آقای گل لیگ ناتمام فرانسه نیز لقب گرفت. 

5: کریستیانو رونالدو

ساری در جشن قهرمانی یوونتوس در فصل گذشته سری آ، به شوخی به بازیکنان گفت: شما باید خیلی خوب باشید که حتی با وجود من هم قهرمان شدید! هیچ تردیدی در خصوص کریستیانو رونالدو وجود ندارد. او حتی در فصل آشفته یوونتوس هم توانست ریت گلزنی درخشانی از خودش برجای بگذارد. سی آر سون در 35 سالگی به رکورد گلزنی در 11 بازی پیاپی دست یافت. هر چند که بیانکونری در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا حذف شد، اما رونالدو هر کاری از دستش بر می آمد برای تیمش انجام داد، او دو گل در بازی برگشت مقابل لیون زد تا یوونتوس با قانون گل زده در خانه حریف حذف شود. در زمانی که تغییرات بزرگی را به چشم می بینیم، گلزنی رونالدو از معدود اصل های ثابت و همیشگی است. 

4: نیمار

 سرسخت ترین منتقدان نیمار هم نمی توانند نقش او در رسیدن پاری سن ژرمن به فینال لیگ قهرمانان اروپا را نادیده بگیرند. نیمار در لوشامپیونه با مصدومیت هایی مواجه شد (با این حال آمار 13 گل و 6 پاس گل را در همان 15 بازی که انجام داد، ثبت کرد) اما در لیگ قهرمانان اروپا با قدرت هر چه تمام ظاهر شد. او ناجی تیم توخل مقابل دورتموند بود و توانست پس از آن بازی تیمش را از میان حریفان سرسختی چون آتالانتا و لایپزیش به سلامت عبور دهد و به فینال برساند. نیمار سال گذشته توانست اعتبار خود را کاملا بازیابی کند و خودش را باز هم به عنوان یکی از بهترین بازیکنان جهان بر سر زبان ها بیاندازد. 

3: لیونل مسی

مسی به گفته خودش سال بسیار سختی را پشت سر گذاشت. اما در هر صورت  و با وجود عصبانیتش، لیونل مسی سال گذشته هر هفته معجزه هایش را نشان می داد. در واقع بدون مسی بارسلونا نه می توانست بر سر لالیگا رقابت کند و نه به جمع 8 تیم پایانی لیگ قهرمانان اروپا برسد. برخی ها از عملکردش گله کردند اما آمار فصل گدشته او تنها در مقایسه با خودش عالی محسوب نمی شد! 31 گل و 25 پاس گل - بهترین گلزن و پاسور لالیگا؛ هفتمین پیچیچی و چهارمین آن ها به صورت متوالی. تصور کنید اگر این فصل نظم به نیوکمپ بازگردد او چه کار هایی می تواند انجام دهد.

2: کوین دی بروین

با اینکه هافبک بلژیکی از عملکرد تیمش در لیگ قهرمانان اروپا ناامید بود، اما این باعث نمی شود طوفانی که او در لیگ برتر به پا کرد را نادیده بگیریم. لیورپول فصل گذشته در لیگ برتر  تاجگذاری کرد، اما بهترین بازیکن از منچسترسیتی بود. کوین دی بروین 13 گل زد و 20 پاس گل ارسال کرد تا به رکورد پاس گل های تیری آنری برسد. شاید منچسترسیتی نتواند مسی را به اتحاد منتقل کند، اما تا زمانی که آن ها دی بروین را دارند، می توانند به رویاپردازی های شان ادامه دهند. 

1: روبرت لواندوفسکی

خود روبرت می گوید که توانایی بازی تا 40 سالگی را دارد، چه کسی مخالف است؟مهاجم لهستانی 32 ساله است و در بهترین فرم دوران بازیگری خود قرار دارد. رکورد های او را همگی می دانید، اجازه دهید به صورت خلاصه بگویم: لواندوفسکی 55 گل در 47 بازی زد و در هر تورنمتی که حضور داشت، آقای گل شد. ارقامی که لوا در این سال از خودش بر جای گذاشت، هیچ کس حتی به آن ها نزدیک هم نشد، از جمله مسی و رونالدو. عملکردی که باعث می شود او برای نخستین بار از نگاه سایت گل به عنوان بهترین بازیکن جهان انتخاب شود. مهاجم قاتل بایرن مونیخ پس از اینکه سرانجام فاتح لیگ قهرمانان اروپا شد، گفت:

هیچ وقت از رویاپردازی دست نکش و نا امید نشو

منبع: طرفداری

کلیدواژه: لیگ قهرمانان اروپا کریستیانو رونالدو راه رسیدن فصلی که گذشت بهترین بازیکن فصل گذشته ترین بازیکن رئال مادرید بایرن مونیخ عنوان یک لیگ برتر پاس گل نام خودش سایت گل فن دایک آقای گل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۳۳۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود اسپانسر به‌ضرر لیگ‌ برتر تمام می‌شود

بازیکن تیم فوتسال بانوان سایپا گفت: در لیگ‌برتر فوتسال بانوان کمبود اسپانسر داریم و امیدوارم شرایط به‌گونه‌ای پیش رود که اسپانسرهای تیم‌های آقایان در بخش بانوان نیز فعال شوند تا با حمایت آن‌ها تیم‌های بیشتری در لیگ داشته باشیم.

نسیمه غلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص سطح لیگ‌برتر فوتسال بانوان اظهار کرد: سطح لیگ‌برتر در سال گذشته بسیار بالا بود و به همین علت نمی‌توانستیم از پیش قهرمان فصل را پیش‌بینی کنیم، اما نکته نامناسب لیگ‌برتر کمبود تعداد تیم‌ها بود و این امر موجب شد لیگ‌برتر خیلی زود به پایان برسد که این موضوع به‌ضرر بازیکنان است.

وی افزود: ما تنها بین چهار تا پنج ماه در لیگ حضور داشتیم، هر چقدر تعداد تیم‌ها و زمان لیگ‌برتر بیشتر باشد، می‌تواند به افزایش کیفیت سطح تیم‌ملی بیشتر کمک کنند.

بازیکن تیم فوتسال بانوان سایپا بیان کرد: همیشه معتقدم که یک تیم باید به‌اندازه‌ای خوب بازی کند که تصمیمات داوری روی آن تأثیر نداشته باشد، داوری در این لیگ گاهی مشکلاتی داشت، اما در کل داوری‌ها متوسط بود.

وی تاکید کرد: در لیگ‌برتر فوتسال بانوان کمبود اسپانسر داریم و امیدوارم شرایط به‌گونه‌ای پیش رود که اسپانسرهای تیم‌های آقایان در بخش بانوان نیز فعال شوند تا با حمایت آن‌ها تیم‌های بیشتری در لیگ داشته باشیم.

غلامی ادامه داد: درباره پخش زنده رقابت‌هایمان بسیار گفته‌ایم و اهمیتی داده نشده است، البته در لیگ‌برتر فوتسال آقایان نیز پخش زنده فعالی را شاهد نیستیم.

وی خاطرنشان کرد: تلاش و تمرین می‌کنم تا به اهدافی که در ذهن دارم، برسم. به جمله‌ای که می‌گوید «هدفی که داری را نگو، به آن دست پیدا کن تا همه ببینند» معتقدم و به همین دلیل اهدافم را بیان نمی‌کنم.

کیفیت لیگ افزایش یافته است

بازیکن تیم فوتسال بانوان سایپا تصریح کرد: در ایران بازیکنان بسیار خوب و بااستعدادی داریم، لیگ فوتسال ما پس از اروپا از لحاظ کیفی در سطح بالایی قرار دارد.

وی ادامه داد: جوان‌گرایی خوب است، اما بازیکن جوان‌تر باید از باتجربه‌ها کمک بگیرد.

کد خبر 746073

دیگر خبرها

  • بازیکنی که در ۷سال فقط ۱۶دقیقه بازی و تمدید کرده!
  • ساعت پخش زنده بازی آرسنال و چلسی‌ از تلویزیون+ شبکه ورزش و پخش آنلاین
  • بازیکن پیشین پرسپولیس: سرخپوشان با شکست سپاهان قهرمان لیگ برتر می شود
  • باشگاه پرسپولیس به رای اسماعیلی فر اعتراض می کند
  • عزت اللهی دومین بازیکن برتر شباب الاهلی + عکس
  • کمبود اسپانسر به‌ضرر لیگ‌ برتر تمام می‌شود
  • سقوط فولاد بعد از نکونام
  • آمار موفق مهاجم ملوان مقابل تیم های مدعی لیگ برتر
  • بغض و حسرت تاثیرگذارترین بازیکن قرمزها (عکس)
  • پخش زنده بازی‌های فوتبال امروز یکشنبه ۲ اردیبهشت ‌از تلویزیون + سایت آنتن و آپارات