Web Analytics Made Easy - Statcounter

برگزاری سی و نهمین جشنواره فیلم فجر یکی از چالش‌های مهم پیش روی سینما و اهالی آن در زمانه‌ای است که سینمای کشور در بدترین شرایط خود طی دهه های گذشته قرار گرفته است، سینمایی که جشنواره فیلم فجر می تواند آن را از رکود فعلی خارج کند. 

خبرگزاری میزان - برگزاری سی و نهمین جشنواره فیلم فجر یکی از چالش‌های مهم پیش روی سینما و اهالی آن در زمانه‌ای است که سینمای کشور در بدترین شرایط خود طی دهه های گذشته قرار گرفته است، سینمایی که جشنواره فیلم فجر می تواند آن را از رکود فعلی خارج کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

از سویی شاید برگزاری بدون برنامه ریزی این جشنواره خطری دوباره برای اهالی سینما و همین طور تماشاگران آن باشد، از سویی برگزاری بزرگترین رویداد سینمایی کشور به صورت مجازی چندان مناسب نیست، از سویی قاچاق آثار سینمایی امکان آنلاین برگزار کردن این فستیوال را گرفته است، امکانی که البته پیشتر از آن چرخه اکران آنلاین را با ورشکستگی روبرو کرد. 

برگزاری جشنواره فیلم فجر به نوعی دو سویه متفاوت از خود بروز می دهد، شاید برگزاری جشنواره فیلم فجر در دوره سی و نهم بتواند بار دیگر شور از دست رفته این هنر را برگرداند، اما شاید از سوی دیگر با نقدهای فراوانی نسبت به سلامت سینماگران و همچنین تماشاگران آن روبرو شود. 

البته با توجه به موفقیت های اخیر در قبال واکسن بیماری کرونا، امیدهایی برای برگزاری این جشنواره به وجود آمده و اگر به فرض مثال این واکسن تا دی ماه به مرحله عملیاتی برسد شاید بتوان این جشنواره را برگزار کرد، البته در این صورت هم چالش بزرگ حضور آثار و همچنین رساندن آنها در زمان کم باقی مانده اتفاقی است که نمی توان به راحتی از آن عبور کرد. 

برگزاری سی و نهمین جشنواره فیلم فجر در سال جاری امکانی سخت اما شاید شدنی باشد، البته مسئولین سینمایی طی ماه های گذشته از بیماری کرونا تصمیم گیری‌های درستی برای نجات سینما در بحران از خود بروز نداده اند و باید دید آیا می توانند برای برگزاری این جشنواره راهکار درستی ارائه دهند یا خیر.

بیشتر بخوانید: برای مشاهده آخرین اخبار از سینمای ایران اینجا کلیک کنید

سینمای کشور طی سال اخیر با چالشی عجیب به نام کرونا روبرو شده است، چالشی که نه تنها در سطح سلامت جامعه بلکه در عرصه فرهنگ هم لطمات جبران ناپذیری را وارد آورده است.

با تعطیلی طولانی مدت سینما‌ها از اسفند ماه گذشته تمامی معادلات سینمایی بر هم خورد، از دست دادن اکران نوروزی، از دست دادن اکران بهار سینمای سال ۹۹، لغو جشنواره جهانی فیلم فجر، شکست اکران سینما ماشین و اکران آنلاین، شکست اکران تابستانه با وجود بازگشایی سینما‌ها و حالا بار دیگر تعطیلی سینما‌ها از جمله اتفاقاتی است که سینما در سال ۹۹ با آن‌ها روبرو بوده است.

از سویی در این میان برگزاری سی و نهمین جشنواره فیلم فجر یکی از دغدغه‌های مهم عرصه هنر هفتم محسوب می‌شود، برگزاری جشنواره‌های که موافق و مخالفان فراوانی دارد، برخی برگزاری جشنواره فیلم فجر را راه نجاتی برای سینما از دست رفته سال ۹۹ می‌دانند و برخی نیز این اتفاق را با توجه به تعطیلی سینما‌ها و خطرات احتمالی از شیوع بیشتر بیماری کرونا رد می‌کنند.

حال با گذشت از مهر ماه و نزدیک شدن به نیمه‌های آبان ماه هنوز خبری از انتشار فراخوان جشنواره فیلم فجر نیست، فراخوانی که به طور معمول باید در این زمان منتشر می‌شد، در ابتدای سال و عوض شدن دبیر جشنواره، مسئولین شورای سیاست گذاری و دبیر جشنواره از برگزاری قطعی سی و نهمین جشنواره فیلم فجر خبر می‌دادند.

با ادامه دار شدن شیوع بیماری کرونا، اما همه چیز تغییر کرد تا حدی که سید مهدی طباطبایی نژاد دبیر این دوره از جشنواره فیلم فجر از احتمال برگزاری جشنواره فیلم فجر در بهار سال ۱۴۰۰ و احتمال تلفیق آن با جشنواره جهانی فیلم فجر خبر داد. اتفاقی که آن هم همچنان در هاله‌ای از ابهام است، به همین دلیل به سراغ دبیر سی و نهمین جشنواره فیلم فجر رفتیم تا آخرین اخبار از زمان برگزاری جشنواره فیلم را از زبان وی جویا شویم.

انتهای پیام/

برچسب ها: سینما سینمای ایران

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اینجا سینما سینمای ایران برگزاری جشنواره فیلم فجر بیماری کرونا سینما ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۳۴۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معمای حیاتی تلسکوپ جیمزوب حل شد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از فیزیک او‌آرجی، تلسکوپ فضایی جیمز وب اواخر سال میلادی گذشته یک کهکشان باستانی عظیم را کشف کرد که زمانی شکل گرفته که کیهان تنها یک چهارم سن کنونی خود را داشت. با کمال تعجب، نظریه حلقه انیشتین با این کهکشان مرتبط است و روی آن پیاده می‌شود. دلیل آن این است که جیمزوب به عنوان یک عدسی عمل می‌کند و نور را از یک منبع دور خم می‌کند، که سپس به صورت یک حلقه ظاهر می‌شود؛ پدیده‌ای به نام عدسی گرانشی قوی که در نظریه نسبیت عام اینشتین پیش بینی شده است.

طبق نظریه نسبیت انیشتین نور در نزدیکی یک میدان گرانشی از مسیر خود که یک خط مستقیم است منحرف می‌شود.

طبق یافته‌های دانشمندان، کل جرم محصور در حلقه دارای دو جزء است که شامل اجزای ستاره‌ای و ماده تاریک می‌شود.

های-بو یو، استاد فیزیک و ستاره شناسی در دانشگاه کالیفرنیا، ریورساید که تیم او پژوهش‌های جدیدی در این باره منتشر کرده است، می‌گوید: اگر جرم ستاره را از جرم کل کم کنیم، جرم ماده تاریک درون حلقه را به دست می‌آوریم، اما با بررسی داده‌های به دست آمده توسط جیمزوب مشخص شد، مقدار جرم ماده تاریک بالاتر از حد انتظار به نظر می‌رسد که طبیعی نیست.

هاله ماده تاریک هاله‌ای از ماده نامرئی است که در کهکشانی مانند «JWST-ER۱g» نفوذ و آن را احاطه کرده است. اگرچه ماده تاریک هرگز در آزمایشگاه‌ها شناسایی نشده، اما فیزیکدانان مطمئن هستند که ماده تاریک که ۸۵ درصد از ماده جهان را تشکیل می‌دهد، وجود دارد.

دمائو کنگ، محقق دیگر این پژوهش و مسئول تحلیل یافته‌های به دست آمده می‌گوید: وقتی ماده معمولی، گاز و ستاره‌های بکر فرو می‌ریزد و به سوی هاله ماده تاریک متراکم می‌شود، ممکن است هاله را فشرده کند و منجر به چگالی بالا شود. مطالعات عددی ما نشان می‌دهد که این مکانیسم می‌تواند چگالی بالای ماده تاریک را توضیح دهد؛ بیشتر بودن جرم ماده تاریک به شکل‌گیری چگالی بالاتر منجر می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • زنده‌یاد اصغر یوسفی‌نژاد با «عروسک» ابدی شد
  • هنرمندی که یک کودک درون جسورداشت/«قصه‌های مجید» میراث پوراحمد است
  • ۳۱ فروردین، برگزاری مرحله غیرمتمرکز بیست و نهمین المپیاد علمی دانشجویی کشور
  • برگزاری مرحله غیرمتمرکز بیست و نهمین المپیاد علمی دانشجویی کشور در ۳۱ فروردین
  • پوران درخشنده و پرویش نظریه در میان داوران جشنواره ملی فیلم اقوام
  • اکران فیلم کوتاه؛ رفع تکلیف یا ضرورت؟!
  • نهمین کنفرانس بین‌المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله برگزار می‌شود
  • جزئیات برگزاری بیست و نهمین المپیاد علمی دانشجویی
  • جزئیات برگزاری بیست و نهمین المپیاد علمی دانشجویی اعلام شد
  • معمای حیاتی تلسکوپ جیمزوب حل شد