Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، ایوب کرد در دیدار با فرمانده انتظامی استان اظهار داشت: نصب تابلوها و علائم هشدار دهنده در جاده‌ها یکی از وظایف راهداران است که متاسفانه در هر ماه آمار قابل توجهی از این علامت‌ها همچون چراغ‌های چشمک زن سولار با تمام متعلقات، چشم گربه ای، بشکه های ایمنی، صفحات گاردریل و تابلوهای هشدار دهنده به سرقت می‌رود به طوری که در 6 ماه نخست سال جاری خسارت این بخش افزون بر 60 میلیارد ریال بر آورد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با توجه به اینکه نبود تابلوهای مسیرنما و هشدار دهنده در جاده‌ها رانندگان را با مشکلات متعددی مواجه می‌کند و بعضا باعث بروز حوادث رانندگی می شود این اداره کل سریعا اقدام به جایگزینی علائم سرقت رفته در محورهای مواصلاتی تحت پوشش می کند.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان همچنین قاچاق سوخت و تردد اتباع بیگانه غیر مجاز را از دیگر معضلات در محورهای مواصلاتی این استان دانست و بر همکاری بیش از پیش نیروی انتظامی در کاهش این مشکل تاکید کرد.
کرد بر پرهیز از تردد های غیر ضروری و ماندن در خانه جهت قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا تاکید کرد وگفت: همزمان با شیوع ویروس کرونا شاهد کاهش تردد در محورهای مواصلاتی استان و به تبع کاهش سوانح رانندگی حدود 43 درصدی در راه های روستایی و 24 درصدی محورهای اصلی و فرعی استان هستیم.
وی از نصب 29 دستگاه دوربین کنترل سرعت در محورهای مواصلاتی حوزه تحت پوشش اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان تا پایان سال جاری خبر داد و تاکید کرد: با راه اندازی دوربین های جدید تعداد آنها در استان به 50 دستگاه افزایش می یابد که نقش بسزایی در کاهش تصادفات خواهد داشت.
فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان نیز در این نشست بر برگزاری جلسات هماهنگی با دستگاه های مرتبط و استفاده از ظرفیت مردمی، سران طوایف و ریش سفیدان به منظور کاهش سرقت علائم ایمنی در راه های ارتباطی استان تاکید کرد.
سردار احمد طاهری از آمادگی نیروی انتظامی سیستان و بلوچستان بر برخورد قاطع با سارقان خبر داد و تصریح کرد: ضروری است به منظور کاهش سرقت علائم ایمنی در محورهای مواصلاتی استان ضمن برگزاری گشت های هدفمند مشترک بین پلیس راه، انتظامی و راهداری، جلسات منظم کارشناسی و تصمیم ساز نیز به صورت دوره ای مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/3139

منبع: فارس

کلیدواژه: نیروی انتظامی سیستان و بلوچستان محورهای مواصلاتی سرقت محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۳۴۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۱۸ درصدی سرقت‌های مهم در کرمانشاه

مهدی حاجیان فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در نشست خبری امروز (۲۷ اسفند) در تشریح عملکرد پلیس استان در سال جاری، گفت : خوشبختانه با تلاش شبانه روزی نیرو‌های پلیس شاهد بهبود وضعیت در حوزه جرائم مختلف هستیم.

وی به کاهش دو درصدی مجموع سرقت‌های استان در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته اشاره و تصریح کرد: یکی از اولویت‌های مهم امسال پلیس مبارزه و مقابله با سرقت بود که خوشبختانه تلاش‌ها در این حوزه نتیجه داده و امسال شاهد کاهش دو درصدی سرقت در استان بوده‌ایم.

وی افزود: این کاهش در حالی است که اوایل سال افزایش ۱۷ درصدی سرقت‌ها را داشتیم و این روند صعودی ادامه داشت تا اینکه با برنامه‌ریزی و تلاش نیرو‌ها توانستیم جلوی این روند افزایشی را گرفته و در پایان سال به کاهش دو درصدی مجموع سرقت‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته برسیم.

حاجیان گفت: امسال مدل مقابله با جرم سرقت را تغییر داده و از دستگاه‌های دیگر هم برای انجام وظایفشان در این حوزه مطالبه‌گر شدیم.

وی افزود: در گام اول برای کنترل سرقت، مجرمین سابقه دار را تحت کنترل درآوردیم و پس از آن رسیدگی به سرقت‌های مهم را در اولویت قرار دادیم، چرا که این سرقت‌ها ضمن آسیب به فرد مالباخته، امنیت روانی جامعه را هم خدشه‌دار می‌کند.

کاهش ۱۸ درصدی سرقت‌های مهم در کرمانشاه

حاجیان گفت: خوشبختانه با این اقدامات مجموع سرقت‌های مهم استان در سال جاری تا ۲۵ اسفندماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۸ درصد کاهش داشته است.

وی افزود: امسال سرقت منزل ۲۳ درصد، سرقت خودرو ۱۹ درصد، سرقت مغازه ۲۷ درصد، سرقت محموله ۶۰ درصد و قاب زنی (شامل سرقت گوشی همراه و ...) ۲۳ درصد کاهش داشته است.

حاجیان خاطرنشان کرد: در میان سرقت‌های مهم تنها دو سرقت احشام و سرقت به عنف به ترتیب ۱۲ درصد و ۱۷ درصد افزایش داشته‌اند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از برنامه‌ریزی برای مقابله با سرقت به عنف خبر داد و افزود: در همین راستا گروه ائتلاف ضربت شکل گرفته و از سه ماه پیش تحت آموزش قرار گرفته‌اند تا بتوانند در سرقت‌های به عنف و سرقت‌های مسلحانه به سرعت ورود کنند و به زودی این گروه در اختیار پلیس آگاهی استان قرار می‌گیرد.

وی افزود: با فعالیت این گروه سارقان مسلح و سارقان به عنف بدانند که در کوتاهترین زمان زمین‌گیر شده و در چنگال قانون گرفتار می‌شوند.

کشف ۳.۴ تن مواد مخدر در کرمانشاه/ ۶۳۰۰ خرده فروش دستگیر شدند

وی به اقدامات پلیس در حوزه مبارزه با مواد مخدر اشاره و تصریح کرد: در سال جاری بیش از ۳.۴ تن انواع مواد مخدر در سطح استان کشف شده است.

وی افزود: طی این مدت ۴۱ باند قاچاق و توزیع مواد مخدر منهدم و ۲۴۸ نفر از اعضای این باند‌ها دستگیر شده‌اند.

حاجیان از اجرای ۱۳۸ عملیات مقابله با خرده فروشان خبر داد و افزود: در سال‌جاری بیش از ۶۳۰۰ خرده فروش هم دستگیر شده‌اند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه به خلا‌های قانونی در حوزه مقابله با خرده فروشان اشاره و تصریح کرد: متاسفانه دستگاه قضا مطابق قانون بر اساس وزن مواد مخدر حمل شده مجازات تعیین می‌کند و با توجه به اینکه خرده فروشان مقدار کمی مواد را در اختیار دارند. مجازات آنها چندان بازدارنده نیست و برای همین دوباره به چرخه برمی‌گردند و این چالش و خلا قانونی باید توسط قانونگذاران مرتفع شود.

وی افزود: امسال بیش از ۶۳۰۰ خرده فروش دستگیر کرده‌ایم که افزایش ۱۲۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته و دستگیری هرکدام با دشواری‌های بسیار و تلاش شبانه‌روزی نیرو‌ها همراه بوده است، اما همین خلا‌های قانونی موجب شده مجازات بازدارنده‌ای علیه این افراد اعمال نشود و این افراد دوباره به چرخه خرده فروشی مواد برگردند.

حاجیان گفت: این خلا قانونی در حوزه سرقت هم وجود دارد، طوری که سرقت‌های زیر ۲۰ میلیون تومان جنبه کیفری نداشته و سارقان هم از این خلا قانونی سوءاستفاده می‌کنند که نیاز است این خلا‌ها مرتفع شود.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: این خلا‌های قانونی که موجب شده مجازات بازدارنده‌ای علیه مجرمان اعمال نشود در حالی است که پلیس شبانه روز برای دستگیری مجرمان تلاش می‌کند.

وی افزود: همین امسال بیش از یک میلیون و ۱۷۲ هزار تماس تنها با پلیس ۱۱۰ برقرار شده که از این تعداد ۴۴۴ هزار تماس عملیاتی شده و این حجم تلاش تنها در حوزه پلیس ۱۱۰ بوده و حوزه‌های مواد مخدر و ... را شامل نمی‌شود.

حاجیان گفت: انتظار این است که خلا‌های قانونی هرچه سریعتر مرتفع شود و مجازات بازدارنده‌ای علیه مجرمان اعمال شود.

کشف ۹۰ درصدی جرایم سایبری/ ۱۹ میلیارد تومان به حساب مالباختگان برگشت

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه به فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه پلیس فتا هم اشاره و تصریح کرد: ۹۰ درصد جرائم سایبری امسال در استان کشف شده است.

وی افزود: همچنین ۱۹ میلیارد تومان از رقم کلاهبرداری‌های اینترنتی امسال به حساب مالباختگان برگشته است.

وی از اقدام جدید پلیس فتا در مسدودسازی حساب‌های مقصد کلاهبرداری خبر داد و افزود: با هماهنگی صورت گرفته با مراجع مرتبط در صورت شکایت افراد مبنی بر کلاهبرداری، این امکان فراهم شده که بلافاصله حساب مقصد کلاهبرداری مسدود شود و در این زمینه حتی ثانیه‌ها هم اهمیت دارد و افراد باید سریعا با شماره ۰۹۶۳۸۰ اداره فوریت‌های پلیس فتا که ۲۴ ساعته فعال است، تماس بگیرند.

این مقام انتظامی از فعال‌سازی گشت پلیس فتا در نوروز امسال خبر داد و افزود: مرکز فوریت‌های پلیس فتا در نوروز امسال فعال است و در فضای مجازی گشت زنی کرده و با مجرمان برخورد می‌کند.

حاجیان با اشاره به اجرای طرح نوروزی پلیس در نوروز امسال گفت: این طرح با شعار «امنیت، آرامش در بهار قرآن و طبیعت» در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: در ایام نوروز تمام واحد‌های پلیس در آماده باش ۱۰۰ درصدی قرار دارند و حضور ما در محل تفرجگاه‌ها پررنگ‌تر خواهد بود.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه جامعه عاری از جرم وجود ندارد گفت: تمام تلاش ما این است که جرم در جامعه کنترل شود و پلیس در این زمینه از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.

وی به تلاش شبانه‌روزی نیرو‌های پلیس اشاره و تصریح کرد: در راه امنیت و نظم جامعه پلیس حتی از جان خود هم می‌گذرد و تایید این ادعا هم ۸۵ شهیدی است که امسال نیروی انتظامی تقدیم کرده است.

حاجیان گفت: امروز جنگ، جنگ روایت‌ها و جنگ رسانه است و سرباز خط مقدم جبهه این نبرد، رسانه‌ها هستند که می‌توانند با تبیین، آگاه‌سازی و اطلاع رسانی مردم را نسبت به حقایق موجود آگاه کرده و از دروغ پردازی رسانه‌های معاند دور کنند.

این مقام انتظامی گفت: در جنگ امروز دشمن روی شناخت و تفکر انسان‌ها کار می‌کند و همین امر موجب شده کار رسانه‌ها امروز بیش از هر زمان پیچیده و دشوار شود.

حاجیان گفت: انتظار ما از رسانه‌ها این است که حقایق را برای جامعه تبیین کنند و مردم را نسبت به آنچه خادمان آنها شبانه‌روز انجام می‌دهند به درستی آگاه کنند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • رصد جاده‌های فارس با ۳۹۴ سامانه هوشمند
  • کاهش ۱۸ درصدی سرقت‌های مهم در کرمانشاه
  • کاهش ۱۴ درصدی سرقت در استان گلستان
  • استقرار ۱۵ ایستگاه راهداری در محورهای استان ایلام
  • آماده سازی محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه برای تردد مسافران نوروزی
  • آماده سازی محورهای مواصلاتی کرمانشاه برای تردد مسافران نوروزی۱۴۰۳
  • ماه رمضان در کاهش تمایل انسان‌ها به جرم موثر است/مسافران نوروزی حرمت ماه رمضان را نگه دارند
  • کشف ۲۸۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در سیستان و بلوچستان
  • ارتقای ایمنی نوروزی جاده‌ های شهرستان شیراز
  • اجرای طرح ۶۰-۳۰ در محورهای ورودی استان همدان