Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، حجت الاسلام و المسلمین مصطفی محامی  در نشست مشترک با مدیرکل آموزش و پرورش سیستان وبلوچستان و شورای اداری چابهار ضمن قدردانی از مجموعه تلاش‌ها و اقدامات مسوولان و فرهنگیان در عرصه تعلیم و تربیت دانش‌آموزان اظهارداشت: درک حقیقت و در نظر گرفتن شرایط موجود در هر مجموعه‌ای می‌تواند زمینه ساز نقش آفرینی افراد در جایگاه خود باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده رهبر معظم انقلاب در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان گفت: اگر به دنبال موفقیت در امور و تحقق اهداف برنامه‌ها هستیم باید از سرمایه‌های فکری، اجتماعی و خرد جمعی بهره‌گیری و استفاده بهینه کنیم.

امام جمعه زاهدان بیان کرد: پرورش و تربیت استعداد‌های نهفته دانش آموزان در حقیقت رسالت اصلی معلمان است و مردمان خوب سیستان و بلوچستان و فرزندان این سامان، گنج‌هایی پنهان هستند.

او با اشاره به نامه امام علی (ع) به امام حسن مجتبی (ع) اظهار داشت: درس‌های فراوان این نامه برای مردم می‌تواند راهنما و دلیلی واضح و روشن در مسیر زندگی باشد که از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای در نزد صاحبان علم و خرد و دین برخوردار است.

حجت الاسلام و المسلمین محامی ادامه داد: یکی از عواملی که در زندگی افراد تاثیر فراوانی دارد، دقت در سرگذشت پیشینیان و نگاه به تاریخ بوده که در این نامه به خوبی از آن یاد شده است.

او تصریح کرد: دانش آموزان فطرتی پاک و قلب و دلی ظریف و نرم دارند که به واسطه آموزش‌های علمی، دینی و اعتقادی پرورش می‌یابند و این موضوع بسیار مهم و حیاتی بوده و نیازمند دقت نظر و آگاهی هر چه بیشتر است.

نماینده، ولی فقیه در سیستان و بلوچستان تربیت دینی فرزندان ایران اسلامی را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: تعلیم و تربیت قرآنی و تبیین معارف اسلامی در بین دانش‌آموزان یک ضرورت است و موجب تعیین مسیر اصلی در زندگی افراد می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین محامی معلمان را پدران و مادران معنوی دانش آموزان دانست و اظهارداشت: رفتار عاطفی، مهربان و صمیمی معلمان با دانش آموزان در راستای تاثیرپذیری مخاطبان بسیار مهم است و در مسیر تحصیل و تهذیب آنان نقش مهمی خواهد داشت.

امام جمعه زاهدان اهتمام به تربیت جامع و کامل فرزندان را از دیگر درس‌های این نامه عنوان کرد و افزود: بهره گیری از تجارب و اندیشه دیگران، تدبر در امور، تحلیل و تجزیه شنیده‌ها و گفته‌ها، تعمیق آموزش و پرورش در جان مخاطبان و بهره گیری از فرصت‌ها در دستیابی به اهداف بسیار مهم و موثر است.

وی بر ارتقای سطح همکاری‌های بین حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت:از آنجایی که رسالت این دو نهاد رسالتی مشترک است در مسیر تربیت مخاطبان می‌تواند موجبات موفقیت‌ها را فراهم کند.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان وبلوچستان نیز اظهارداشت: تلاش همگانی در راستای عملیاتی شدن و اجرای سند تحول بنیادین در کف کلاس و مدرسه در تمام استان در حال انجام است و با تمام توان به دنبال بهره جستن از ظرفیت‌های پیدا و پنهان نظام تعلیم و تربیت در مسیر بهبود کیفیت و ارتقای شاخص‌های آموزشی و تربیتی هستیم.

حمیدرضا رخشانی گفت: بهره‌گیری از ظرفیت‌های پیدا و پنهان نظام تعلیم و تربیت و تلاش همگانی در مسیر اجرایی شدن سند تحول بنیادین یک ضرورت است و با تمام توان بدنبال تحقق آن هستیم.

وی افزود: همراهی و همدلی مجموعه‌های مختلف بویژه مسوولان استانی و شهرستانی با برنامه‌ها و اقدامات دستگاه تعلیم و تربیت قابل تقدیر است.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان با تاکید بر ضرورت تلاش همگانی در راستای عملیاتی شدن سند تحول بنیادین در کف کلاس و مدرسه، خاطرنشان کرد: یکی از اولویت‌های مهم آموزش و پرورش استان بهره‌گیری از ظرفیت‌های پیدا و پنهان نظام تعلیم و تربیت در مسیر بهبود کیفیت و ارتقای شاخص‌های آموزشی و تربیتی است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نماینده ولی فقیه سیستان و بلوچستان سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تعلیم و تربیت بهره گیری دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۳۵۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری تولید برنامه های خلاق و پویا ویژه کودک ونوجوان

 به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان مدیر عامل کانون‌پرورش فکری کودکان و نوجوانان و معاون وزیر اموزش و پرورش در دیدار نماینده ولی فقیه در استان  کرمان گفت : رهبرمعظم  انقلاب به حوزه کودک و نوجوان وکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دقت ویژه ای دارند در طول سالهای گذشته دست اندکاران کانون در دیدار با رهبر معظم انقلاب توصیه های پیرامون کودک و نوجوان و اهمیت کانون دریافت کردند از جمله اینکه برنامه های خلاق و پویا ویژه انها طراحی شود و در دل انها بذر ایمان کاشته شود به همین منظور استفاده ار ابزار هنر میتواند در کانون بسیار موثر باسب محور فعالیتها در کانون کتابست.
علامتی با تاکید بر پیگیری سه سیاست  از جمله  رصد وبررسی سیاست مرکز محوری  در سفر های استانی،حوزه دفاع مقدس  بطور ویژه در این استان با حضور شهدای اخیر حمله تروریستی که ثلث انها کودک و نوجوان بودند و وجود مزار مطهر سردار سلیمانی مورد توجه است و برخی فعالیتهای فرهنگی در این خصوص شروع شده و پراکندگی و پهناور بودن استان ایجاب میکند متناسب با زیست بوم استان منطقه به منطقه برنامه ریزی کنیم  که در تمام‌موارد ظرفیت روحانیت و امام‌جمعه ها بسیار اهمیت دارد.

 بگفته وی یکی از محصولات ما فیلم بچه زرنگ‌است که ایدئولوژی حب وطن حس مسئولیت دارد و سیاست دیگر ما  نوجوان‌محوریست و رمانها و فیلمهای نوجوان در دستور کار ماست.
در ادامه حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان افزود نظام تعلیم و تربیت در انسانها به گونه ایست که مربی همه کاره نیست و نمیتواند تمام بحث تربیت را یدک بکشد بنابراین حتما باید سهمی برای متربی قائل شد یعنی  خودش پذیرش و اختیار داشته باشد ..
 وی تاکید کرد:لازم است برای تربیت گروه سنی کودک و نوجوان همه ی ظرفیتها و امکانات تعلیم و تربیت بکار گرفته شود .  

 

            

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پیگیری تولید برنامه های خلاق و پویا ویژه کودک ونوجوان
  • پیش بینی ۵۲ میلیارد اعتبار در حوزه عمرانی آموزش و پرورش رزن
  • ریل جذب در آموزش و پرورش توسط فرهنگیان جوان انقلابی تغییر کرد
  • شورای آموزش و پرورش بازوی اصلی دستگاه تعلیم و تربیت است
  • تصویب نخستین آیین‌نامه سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش پس از ۱۲ سال
  • تصویب نخستین آیین نامه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • نخستین آیین نامه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تصویب شد
  • آئین نامه مدرسه تراز سند تحول نهایی شد
  • خسروپناه: تعلیم و تربیت اولویت اصلی شورای عالی انقلاب فرهنگی است
  • دوره توانمندسازی مربیان کودکستان‌ها در ۸ استان برگزار شد