Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-16@04:22:02 GMT

صادرات ۱۰۰۰ تن شیر خشک از آذربایجان شرقی

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۳۵۶۵۳

صادرات ۱۰۰۰ تن شیر خشک از آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، اقدمی  مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: تعداد واحد‌های دامی دارای مجوز از سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان تا پایان سال ۹۸، معادل ۹۱۰ واحد صنعتی و نیمه صنعتی پرورشی دامداری (گاو شیری، گوساله پرواری، گوسفند داشتی و بره پرواری) است؛ تعداد زیادی از دامداری‌ها نیز در قالب دامداری‌های روستایی و بدون اخذ مجوز فعالیت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان این‌که در آذربایجان شرقی بیش از ۶۰ درصد واحد‌های تولیدی دامداری، روستایی هستند، گفت: میزان تولید گوشت قرمز استان در سال ۹۸، بیش از ۵۵ هزار تن و در شش ماهه سالجاری، برابر با ۲۷ هزار و ۸۷۱ تن است.

او گفت: شهرستان سراب، پیشتاز تولید شیر در استان است و شهرستان‌های تبریز و میانه در جایگاه‌های بعدی قرار دارند؛ هم‌چنین سراب در تولید گوشت قرمز استان نیز پیشتاز بوده و میانه و مراغه رتبه‌های بعدی را به خود اختصاص داده‌اند.

اقدمی در خصوص وضعیت تامین نهاده واحد‌های دامی استان، گفت: تا پایان نیمه اول آبان ماه، در مجموع ۱۸ هزار و ۱۴۱ تن کنجاله سویا، ۴۹ هزار و ۱۳۲ تن ذرت، ۶۷ هزار و ۳۰۰ تن جو و ۵۸ هزار و ۹۰۰ تن سبوس فقط در بخش دام به واحد‌های تولیدی دامداری و کارخانجات خوراک دام تخصیص یافته است.

او افزود: متاسفانه حدود ۵۰ درصد نیاز واحد‌های تولیدی، با قیمت مصوب و از طریق بخش امور دام جهاد کشاورزی و مابقی به صورت آزاد از سوی دامداران تامین می‌شود؛ این امر در افزایش هزینه‌های تولید و در قیمت تمام شده محصولات دامی تاثیر مهمی داشته است.

او در خصوص وضعیت تلفات دامی امسال گفت: با توجه به مسئولیت اداره کل دامپزشکی استان در این زمینه، این اداره کل اقدام به انجام واکسیناسیون دام‌ها کرده و تاکنون نیز گزارشی از تلفات دامی در رابطه با ابتلا به بیماری و یا تلفات ناشی از کمبود نهاده گزارش نشده است.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی صادرات شیر خشک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۳۵۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت ۳۰۰ واحد راکد و نیمه‌راکد به چرخه تولید در آذربایجان‌غربی

محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به بازگشت ۳۰۰ واحد راکد و نیمه‌راکد به چرخه تولید در استان، گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۵ هزار طرح نیمه تمام مختلف عمرانی در استان به بهره‌برداری رسیده و این مسئله موجب رضایت‌مندی اقشار مختلف مردم شده است.

وی همچنین با اشاره به برخی از مشکلات در پرداخت تسهیلات بانکی به فعالان اقتصادی استان مصوب سفر ریاست‌جمهوری، خواستار پیگیری و رفع این موانع از طریق هیات دولت شد.

معتمدیان با بیان اینکه سفر‌های استانی رئیس‌جمهور موجب تحول و شتاب بخشیدن به روند توسعه و آبادانی مناطق مختلف کشور شده، تصریح کرد: در سفر رئیس‌جمهور به آذربایجان‌غربی، ۵۰ هزار میلیارد تومان مصوبه در حوزه‌های عمرانی و اقتصادی مصوب شد که اتمام بسیاری از پروژه‌های عمرانی استان را به دنبال داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • طرح هادی در ۲۰۰۰ روستای آذربایجان شرقی اجرا شد
  • رتبه اول آذربایجان شرقی در معرفی خط اعتباری مکانیزاسیون کشاورزی دام و طیور
  • برگزاری بیش از ۱۰۰۰ یادواره شهدا در آذربایجان غربی
  • واحدهای دامداری سبک و سنگین در البرز احیا می‌شود
  • تاکید بر افزایش بهره‌وری آب در بخش کشاورزی مراغه
  • افزایش جوجه ریزی آذربایجان شرقی به 6 میلیون قطعه در یک دوره
  • بازگشت ۳۰۰ واحد راکد و نیمه‌راکد به چرخه تولید در آذربایجان‌غربی
  • خرید ۵۰۰ هزار تن گندم در سال گذشته از کشاورزان آذربایجان شرقی
  • اجرای ۲۸۰ طرح توسعه واحد‌ صنعتی در آذربایجان شرقی
  • اجرای ۲۸۰ طرح توسعه واحد‌های صنعتی در آذربایجان شرقی