Web Analytics Made Easy - Statcounter

همشهری‌آنلاین ـ سارا کلهر: شتاب کرونا و تاخت و تاز پیک سوم آن در یک ماه گذشته، هیچ روزی نزولی نبوده است. از ابتدای مهر هم مدام گفته شده که باید تعطیلی دو هفته‌ای در تهران و شهرهای بزرگ برقرار شود. اما نه تنها این اتفاق نیفتاده است، که حتی آنقدر اوضاع وخیم شده که برخی کارشناسان معتقدند باید کل کشور را حداقل دو هفته تعطیل کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تا همین لحظه، چنین تصمیمی، بعید به نظر می‌رسد. حتی شب گذشته، ایرج حریرچی، معاون کل وزیر بهداشت هم گفت «باید دو هفته تمام کشور تعطیل شود»، اما ستاد ملی کرونا به جای دو هفته، محدودیت‌های حداکثر ۱۲ ساعته را برای مراکز استان و شهرهای بزرگ اجرا می‌کند؛ از شب گذشته. اما گزارش‌ها از توجه به اجرا محدودیت‌ها از ۶ عصر، ناامیدکننده است. 

بیشتر بخوانید؛ 

حریرچی: باید یک تعطیلی قاطع داشته باشیم | علت‌اصلی مرگ در مملکت کرونا است؛ تعطیل نکنیم فایده ندارد! کادر درمان فرسوده شده‌اند؛ ۲-۳ هفته تهران را تعطیل کنید

دکتر علیرضا زالی، فرمانده ستاد مدیریت بیماری کرونا در تهران، هفته گذشته با اشاره به افزایش حجم مراجعات به بخش‌های بیمارستانی تهران گفت: پیشنهاد ما دو تا سه هفته تعطیلی در تهران به غیر از مشاغل امدادی و حیاتی و مشاغلی مانند توزیع مواد غذایی است.

جمعه ۱۶ آبان ایرج حریرچی، معاون کل وزیر بهداشت، از تصمیم‌گیری درباره تعطیلی تهران خبر داد و گفت: «پیشنهاد تعطیلی کامل ‫تهران‬ روی میز است. محدودیت‌های جدید تهران فردا تصمیم‌گیری و به زودی ابلاغ می‌شود و برخی تصمیمات با کمی تاخیر اجرایی خواهد شد». اما این اتفاق در ستاد کرونا نیفتاد و در نهایت، یکشنبه ۱۸ آبان انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران، گفت: برای تعطیلی ۲ هفته‌ای تهران پیشنهادی داده شد، اما زمانی که ابعاد تعطیلی بررسی شد، تصمیم گرفته شد که فعالیت گروه‌های ۲، ۳ و ۴ از ساعت ۱۸ به بعد متوقف شود و تعطیلی کامل ۲ هفته‌ای تهران فعلا منتفی است.

بیشتر بخوانید؛

پیشنهاد تعطیلی کامل ‫تهران‬ روی میز است؛ چند ساعت صبر کنید تعطیلی ۲ هفته‌ای تهران منتفی شد؟

با وجود منتفی شدن تعطیلی تهران و حتی چندبار رد و تایید خبر تعطیلی تهران با ادبیات‌های مختلف و از زبان مسئولان و اعضای مختلف ستاد ملی کرونا، مسئولان، پزشکان و متخصصان همچنان بر تعطیلی کامل تهران اصرار دارند و تنها راه قطع زنجیره بیماری را قرنطینه و در خانه ماندن مردم می‌دانند، هرچند که به گفته علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی کرونا، در جلسه روز شنبه ستاد، درباره تعطیلی هیچ بحثی نشده است!

دکتر رضا ملک‌زاده، معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درباره تاثیر قرنطینه و تعطیلی شهرهای کانون عفونت در قطع زنجیره بیماری کوویدـ۱۹ به همشهری‌آنلاین گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا تجربه‌ ثابت کرده است فقط کشورهایی موفق شده‌اند این بیماری را کنترل کنند و تلفات کمی داشته باشند که به طور کامل کشورهایشان را تعطیل و قرنطینه کرده‌اند. مهار این بیماری هیچ راه دیگری غیر از این ندارد بنابراین تا زمانی که واکسن یا داروی موثری پیدا شود تنها راه از بین بردن این بیماری تعطیلی و قرنطینه کامل است.

بیشتر بخوانید؛

ماجرای شایعه مخالفت استاندار تهران با دستور روحانی درباره تعطیلی تهران توضیحات سخنگوی ستاد ملی کرونا درباره محدودیت تردد در تهران | مخالفت استاندار با تعطیلی صحت دارد؟ چه کسی در برابر تعطیل‌شدن تهران مقاومت می‌کند؟ | عدم تعطیلی فاجعه است؛ می‌خواهند وضعیت بدتر شود؟ | روایت‌هایی متناقض از تعطیل‌نشدن پایتخت

او درباره نظر مدیران ارشد وزارت بهداشت و درمان در مورد تعطیل شدن تهران توضیح داد: پیشنهاد وزارت بهداشت از ابتدا تعطیلی کامل بوده است، ولی به دلیل مشکلاتی که از نظر اجتماعی و به خصوص از نظر اقتصادی و افزایش بیکاری با این اقدام پیش می‌آید تعطیلی کامل تصویب نشده است یا اگر هم محدودیت‌هایی تصویب شده است به درستی اجرا نشده است. یکی از دلایلی که ما تلفات بسیار بالایی داریم این است که برای تعطیل کردن مشکلات زیادی نداریم و نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم. در شرایط فعلی هم برای مبارزه با این بیماری بار مالی بسیاری به کشور تحمیل شده است، اما با تعطیلی کامل مطمئنا وضع بسیار بدتر خواهد شد و فشار اقتصادی زیادی به کشور تحمیل می‌شود.

دکتر ملک‌زاده در پاسخ به این سوال که «آیا محدودیت‌هایی که از دیروز ۲۰ آبان ۹۹ اعمال شده است، فایده‌ای هم دارد؟» گفت: فشار زیادی بر سیستم درمانی و کادر درمانی ما وارد شده است و دیگر توان مقابله با بیماری را ندارند، این محدودیت‌ها کووید را تمام نمی‌کند، ولی حداقل از فشاری که الان روی کادر درمان وجود دارد کم می‌کند. با اعمال این محدودیت‌ها امیدواریم بتوانیم از این مرحله عبور کنیم. 

مشکلات موجود بر سر راه توزیع واکسن کرونا در جهان

معاون وزیر بهداشت تولید واکسن کرونا توسط شرکت آمریکایی را امیدبخش دانست و در این باره گفت: خوشبختانه براساس مطالعات انجام‌شده، واکسنی که در شرکت آمریکایی تولید شده تا ۹۰ درصد موثر بوده و این خبر بسیار خوبی است چون تصوری وجود داشت که واکسن کرونا ایمنی کامل ایجاد نمی‌کند، اما این واکسن نشان داد که می‌توان روی یک واکسن موثر حساب کرد. 

وی با اشاره به مشکلات موجود بر سر راه دسترسی همه مردم جهان به واکسن کرونا گفت: باید به یاد داشته باشیم آنچه مهم است فقط تولید واکسن و موثر بودن آن نیست، بلکه مشکل بزرگ این است که این واکسن در مقیاسی تولید شود که در دسترس همه جهان باشد نه فقط برای تعداد محدودی در یک کشور. 

ملک‌زاده گفت: این مشکل و چالش جدی وجود دارد که اگر شرکت‌های تولیدکننده موفق به کشف یک یا حتی چند واکسن موثر هم بشوند باید این واکسن‌ها در مقیاسی وسیع تولید شود. کشورهایی مثل هند، چین و حتی ایران که زیرساخت تولید واکسن را دارند می‌توانند در این امر مشارکت کنند و معمولا وقتی واکسنی تولید می‌شود شرکت‌های تولیدکننده برای تولید واکسن در مقیاس وسیع مشارکت می‌کنند. به هر حال این خبر بسیار خوبی است و امیدواریم واکسن‌های دیگر هم که در راه است بتوانند موثر باشند.

دکتر ملک‌زاده درباره نگرانی در مورد وارد کردن واکسن کرونا به ایران توضیح داد: سازمان جهانی بهداشت در این زمینه دخالت کرده و اتحادیه‌ای تشکیل داده است که به همه کشورها واکسن داده شود. امیدواریم در زمینه وارد کردن واکسن کرونا به مشکل برنخوریم.

خبر خوب درباره داروی موثر در درمان کرونا

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت همچنین درباره داروهای موثر در درمان کرونا به همشهری‌آنلاین گفت: سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) دیروز خبر خوبی درباره درمان موثر کووید اعلام کرد. این درمان موثر مونوکلونال آنتی‌بادی است. در این درمان، آنتی‌بادی‌هایی علیه ویروس تولید می‌شود که تا ۸۰ درصد از ابتلای شدید به بیماری جلوگیری می‌کند. 

وی گفت: وقتی این دارو را به کسانی که به کرونا مبتلا می‌شوند و هنوز حالشان بد نیست و به بیمارستان نرفتند تزریق کنند ۷۰ تا ۸۰ درصدشان خوب می‌شوند و احتیاج به بیمارستان پیدا نمی‌کنند و به این ترتیب فشار از روی کادر درمان هم برداشته می‌شود. این آنتی‌بادی شبیه به همان آنتی‌بادی‌ای است که به ترامپ هم تزریق شد. 

دکتر ملک‌زاده در پاسخ به سوالی درباره امکان استفاده از این دارو در ایران گفت: این امکان در ایران هم وجود دارد، اما هنوز مطالعات در این زمینه تکمیل نشده است و باید منتظر باشیم تحقیقات در این زمینه تکمیل شود.

بیشتر بخوانید؛ 

تعطیلی نه، تهران به طور کامل قرنطینه شود | نماینده تهران: با «شل کن-سفت کن»، محدودیت‌های کرونایی فایده‌ای ندارد چه کسی در برابر تعطیل‌شدن تهران مقاومت می‌کند؟ | عدم تعطیلی فاجعه است؛ می‌خواهند وضعیت بدتر شود؟  قرنطینه نکنیم کرونا قتل عام می‌کند  کد خبر 564113 برچسب‌ها كروناويروس وزارت بهداشت و درمان كرونا در ايران سازمان بهداشت جهانی دارو واکسن

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس وزارت بهداشت و درمان كرونا در ايران سازمان بهداشت جهانی دارو واکسن ستاد ملی کرونا بیشتر بخوانید تعطیلی تهران وزارت بهداشت تولید واکسن واکسن کرونا وزیر بهداشت تعطیلی کامل محدودیت ها کادر درمان آنتی بادی ملک زاده هفته ای دو هفته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۳۵۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز تزریق ۲ واکسن جدید کودکان در جنوب کشور تا ۱۰ روز آینده

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت از آغاز واکسیناسیون روتاویروس و پنوموکوک در استان‌ها‌ی جنوبی تا ۱۰ روز آینده خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، شهنام عرشی امروز در نشست خبری وزارت بهداشت با بیان این که از 10 روز آینده واکسیناسیون روتاویروس و پنوموکوک در استانهای جنوبی کشور آغاز می‌شود، اظهار کرد: واکسن پنوموکوک سالانه از مرگ 1500 نفر کودک جلوگیری می‌کند؛ همچنین واکسن روتاویروس از بستری شدن 10 هزار بستری پیشگیری خواهد کرد.

وی افزود: واکسن‌های پنوموکوک و روتاویروس وارد برنامه واکسیناسیون کشوری شده‌اند. این واکسن‌ها وارداتی هستند و امیدواریم در آینده نزدیک تولید داخلی آن‌ها نیز آغاز شود.

عرشی ادامه داد: از سال گذشته در بندر خمیر و هرمزگان واکسن پنوموکوک به صورت آزمایشی به کودکان تزریق شد و در 10 روز آینده سایر استان‌های جنوب و جنوب شرقی کشور نیز تزریق آن‌ها آغاز خواهد شد.

انجام واکسیناسیون "روتاویروس" و "پنوموکوک" در کل کشور تا سال آینده

 رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: واکسن روتاویروس در سنین 2، 4 و 6 ماهگی و واکسن پنوموکوک در سنین 2، 4 و 12 ماهگی قابل تزریق به کودکان است.

شرایط سنی استفاده از واکسن‌های "پنوموکوک" و "روتاویروس" برای کودکان اعلام شد

به گزارش تسنیم، واکسن «روتاویروس» از اسهال‌های شایع در کودکان پیشگیری می‌کند؛ «پنوموکوک» نیز نوعی باکتری است که می‌تواند باعث بروز بیماری‌های پنومونی (ذات الریه)، عفونت خونی، سینوزیت (التهاب بافت پوششی حفره‌های بینی) و عفونت گوش میانی شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون همگانی گارداسیل انجام می‌شود؟ | مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسیناسیون واکسن اچ‌پی‌وی
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل
  • وزارت بهداشت ضرورتی برای تزریق واکسن گارداسیل نمی بیند
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل/ فعلا الزامی به تزریق همگانی نیست
  • کاهش رشد جمعیت متوقف شده است/ تولید نان با آرد کامل در بیش از ۱۸۰۰ نانوایی/ بررسی مالیات بر دخانیات در مجلس/ آغاز تزریق واکسن پنوموکوک و روتاویروس در کشور
  • ۵۶ درصد زایمان‌ها در کشور سزارین هستند / بدرفتاری کادر درمان ترس از زایمان طبیعی را دوچندان می‌کند
  • مراکز بهداشت و درمان باید ۳۶۵ روزه خدمت کنند
  • دبیرخانه بیماری‌های غیر واگیر راه اندازی می‌شود | عرضه نان کامل در ۱۸۰۰ نانوایی
  • آغاز تزریق ۲ واکسن جدید کودکان در جنوب کشور تا ۱۰ روز آینده
  • تزریق واکسن اس ام ای در دستور کار قرار گرفت