Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، یکی از دلایل عمده آلودگی هوای آبیک فعالیت معادن در اطراف این شهر هستند. پیشتر نیز مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین از محاصره آبیک توسط مثلث آلودگی معادن، کارخانه‌ها و ریزگرد دشت الله آباد خبر داده بود. مخاطبان خبرگزاری فارس نیز با ثبت سوژه تحت عنوان «آبیک هوا ندارد» در سامانه فارس من خواستار پیگری موضوع آلودگی معادن شده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لطف‌الله سیاهکلی، نمایندهٔ مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی در رابطه با آلودگی‌های ناشی از معادن شهر آبیک گفت: طی روزهای گذشته جلسهٔ شورای معدن در محل استانداری تشکیل شد و در این جلسه مباحث متعددی پیرامون معادن شمال آبیک و پیغمبرکوه مطرح شد.

وی افزود: پیش از این نیز، هم بنده و هم دیگر مسؤولین استانی معتقد بودیم که نباید در شمال آبیک فعالیت‌های معدنی صورت بگیرد، زیرا آبیک از همه طرف در محاصرهٔ صنایع آلاینده است.

سیاهکلی ادامه داد: اگر بیش از این به شمال آبیک بی‌توجهی می‌شد آبیک به‌طور کلی در محدودهٔ آلودگی قرار می‌گرفت، بنابراین تصمیم گرفته شد که در شمال آبیک فعالیت‌های معدنی متوقف شود؛ به این صورت که به شرکت‌هایی که به تازگی درخواست معدن داده‌اند مجوز داده نشود، شرکت‌هایی که پیش از این مجوز گرفته‌اند و هنوز فعالیت خود را آغاز نکرده‌اند متوقف شوند و شرکت‌هایی که هم اکنون در حال فعالیت هستند و مطابق قرارداد باید مدت زمان معینی فعالیت کنند، تا پایان دورهٔ قرارداد فعالیت کنند و سپس متوقف شوند.

وی اظهار کرد: پس از توقف فعالیت معادن آبیک، آن منطقه باید منطقهٔ گردشگری و پژوهشگاهی و فضای سبز تعریف شود.

این مسؤول در رابطه با تخریب راه‌های روستایی ناشی از فعالیت‌های معدنی عنوان کرد: طبق تصمیماتی که اتخاذ گشت، قرار بر این شد یک درصد از درآمد معادن صرف مسائل توسعهٔ استان علی‌الخصوص مناطق روستایی شود تا راه‌های روستایی بیش از این در اثر فعالیت‌های معدنی تخریب نشوند.

وی بیان کرد: هم‌چنین قرار شد میزان باری که از معادن تخلیه می‌شود استاندارد باشد و بار اضافه به کامیون‌ها نزنند، زیرا جاده‌های روستایی از زیرساخت ضعیفی برخوردارند و بیشتر به منظور تردد ماشین‌های سواری ساخته شده‌اند و برای تردد کامیون‌ها مناسب نیستند؛ متأسفانه معدن‌داران در مناطق روستایی، بیش از حد مجاز بار کامیون‌ها را سنگین می‌کنند که این امر موجب شکستگی آسفالت و خرابی جاده‌ها می‌شود، بنابراین قرار شد مبادی این مسیرها کنترل شوند تا کامیون‌ها بار اضافی نبرند و از سوی دیگر یک درصد از درآمد معادن نیز صرف توسعهٔ استان به‌ویژه روستاها شود.

نمایندهٔ مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی در پایان تأکید کرد: مشکل آب شرب آبیک نیز امسال حل خواهد شد و این پروژه با جدیت تمام در حال انجام است و انتظار می‌رود امسال آب گوارا به شهر آبیک برسد و مردم از آب شرب خوب، گوارا و سالم بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: آلودگی هوا گردشگری معادن معادن آبیک جاده روستایی لطف الله سیاهکلی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی فعالیت های معدنی کامیون ها شمال آبیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۳۵۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی مسئولیت‌های اجتماعی صنایع و معادن بافق در پیشبرد اهداف آموزش و پرورش

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، در نشستی در زمینه ساخت فضای آموزشی، تأمین تجهیزات کارگاهی، آزمایشگاهی و کمک آموزشی و مامور نمودن دبیر و آموزگار مرد تصمیم گیری شد.

دهقان فرماندار بافق در این نشست گفت: صنایع و معادن در اجرای مسؤولیت‌های اجتماعی خود به ویژه در حوزه بیمارستان و آموزش و پرورش کوتاهی می‌کنند.

او افزود: سیاست‌های سرمایه گذاری صاحبان سرمایه و معادن مثل فسفات آسفوردی باید در شهرستان باشد.

دهقان بیان کرد: مقرر شد توسط شرکت‌های معدنی و صنعتی فعال شهرستان از جمله مجتمع معدنی فسفات آسفوردی از قرارگاه خاتم الانبیا، یک آموزشگاه ۱۲ کلاسه در مظفریه بافق ساخته و یک میلیارد تجهیزات آموزشی تا پایان اردیبهشت ماه تأمین شود. 

او ادامه داد: شرکت یزد یوتاب تا سال تحصیلی ۱۴۰۴ ساخت یک باب آموزشگاه ۱۲ کلاسه در روستای مبارکه جنب آموزشگاه شهید صدوقی و اجرای طرح درآمدزایی پایدار به مدت یک ماه را متعهد شد که در صورت اقتصادی نبودن این طرح، باید یک باب آموزشگاه شش کلاسه احداث کند. 

فرماندار بافق تصریح کرد: مجتمع معدنی کوشک تا سال تحصیلی ۱۴۰۴، موظف است ۲ باب آموزشگاه آیت‌الله طالقانی و رضاییان را که ۳۵ درصد آن انجام شده است، به پایان برساند. 

او گفت: شرکت سنگ آهن مرکزی ایران-بافق هم مقرر شد طبق مصوبات تعیین شده در تیرماه ۱۴۰۲، ساخت یک باب آموزشگاه ۱۲ کلاسه و استخر شنا در محله مناجات را تا سال تحصیلی ۱۴۰۴ تکمیل کند و تحویل آموزش و پرورش دهد.

دیگر خبرها

  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • بررسی مسئولیت‌های اجتماعی صنایع و معادن بافق
  • حمل ۴۰ درصد از کالای استان یزد مربوط به مصالح معدنی است
  • بررسی مسئولیت‌های اجتماعی صنایع و معادن بافق در پیشبرد اهداف آموزش و پرورش
  • ذخیره کانسنگ منگنز معدن ونارچ قم به ۱۲ میلیون تُن رسید
  • درآمد میلیارد دلاری مغولستان از گردشگری
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی پیگیری تخصیص حقوق دولتی استان از محل درآمدی و عایدی‌های استان
  • سال گذشته ۵ پروانه بهره‌برداری معدنی در قم صادر شد
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق