Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@23:15:31 GMT

مهار روند صعودی کرونا با تعطیلی کامل ممکن است

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۳۶۵۸۳

مهار روند صعودی کرونا با تعطیلی کامل ممکن است

ایسنا/فارس استاد اپیدمیولوژی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، تنها راهکار مهار شیب تند و صعودی بیماری کرونا، علاوه بر محدودیت‌های اعمال شده بر حمل و نقل، اصناف و ... تعطیلی ۲ هفته‌ای کُل اداره‌ها، دانست.

دکتر رضا چمن درگفت‌وگو با ایسنا تاکید کرد که تعطیلی کامل اداره‌ها، سازمان‌ها و بانک‌ها، صنوف و مشاغل دولتی، نیمه دولتی و غیردولتی در همه بخش‌ها به استثنای مشاغل ضروری، برای حداقل ۲ هفته و همزمانی آن با محدودیت و ممنوعیت‌های اعمال شده در بخش‌های حمل و نقل، تجمعات، ترددها و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. راه حلی است که می‌تواند شیب تند و صعودی کرونا را تا حدود زیادی مهار کند.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: نقش هرگونه تجمع، مراجعه، مراوده، ازدحام و تراکم جمعیت در تسهیل فرآیند انتقال و انتشار عامل بیماری کرونا روشن است و در نتیجه کاهش ارتباطات اجتماعی به قطع زنجیره انتقال کمک می‌کند.  

او بر توسعه خدمات الکترونیک و رایج شدن استفاده گسترده از این خدمات، توسعه برنامهپهایی همچون دورکاری بخشی از کارکنان، استفاده حداکثری از ماسک، تداوم و گسترش آموزش مجازی مدارس، دانشگاه‌ها و همه موسسات آموزشی را از وظایف دولت در این روزهای سخت کرونایی ذکر و اضافه کرد: تهویه مناسب منازل و اماکن اداری، خصوصی و عمومی، تعطیلی مجالس مختلف، مراسم، گردهمایی‌ها و اجتماعات علمی، فرهنگی، آموزش و مذهبی تا رسیدن به مرحله کنترل همه گیری نیز از جمله راهکارهایی مناسبی است که می‌تواند از سوی دولت اجرایی شود.

استاد اپیدمیولوژی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، خواستار حمایت از دانشگاه‌های علوم پزشکی در تامین منابع مورد نیاز برای استمرار خدمات پیشگیری، تشخیصی و درمانی و همکاری و همراهی مردم و مسئولین با دانشگاه‌های علوم پزشکی برای تداوم و توسعه برنامه‌هایی همچون بیماریابی، پیگیری تماس‌ها، مراقبت، معالجه، جداسازی مبتلایان و خدمات نقاهتگاهی شد.

چمن با تاکید بر حمایت اقتصادی از مشاغل زیان دیده و اقشار آسیب پذیر بمنظور جلب رضایت آنان در رعایت محدودیت‌ها، گفت: با رفتار پیچیده‌ای که از ویروس کرونا تاکنون دیده ‌ایم، دشواری‌هایی که در کشف واکسن و داروی موثر وجود دارد و همچنین موانع و مشکلات اقتصادی- اجتماعی؛ تعیین روند آینده منحنی همه گیری کرونا بسیار مشکل است.

این اپیدمیولوژیست دانشگاه علوم پزشکی شیراز: پیش‌بینی می‌شود که با فراز و نشیب‌هایی در مناطق مختلف دنیا و همینطور در کشور ما و استان‌های ما حداقل تا ۲ سال آینده مقابله با این پدیده شوم را داشته باشیم.

استاد اپیدمیولوژی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز خاطرنشان کرد: پر واضح است که انسجام سیاسی و وحدت رویه دستگاه‌های اجرایی، اتخاذ سیاست‌ها و تصمیمات مبتنی بر شواهد علمی از سوی متولیان امر مقابله، مشارکت آگاهانه مردم و نظام سلامت کارآمد منجر به مدیریت مناسبتر و بالاخره ابتلا و مرگ و میر کمتر خواهد شد.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی شیراز قرنطینه کروناویروس همه باهم علیه کرونا دانشگاه علوم پزشکی شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۳۶۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمات درمانی رایگان به بیماران هموفیلی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، گفت: براساس بسته‌های حمایتی ابلاغی وزارت بهداشت، خدمات مورد نیاز به بیماران هموفیلی با هدف کاهش هزینه‌های تشخیص و درمان در مرکز آموزشی درمانی شهید آیت‌الله دستغیب شیراز به عنوان تنها مرکز جامع هموفیلی دانشگاه ارایه می‌شود.
مهرداد شریفی افزود: ویزیت بیماران توسط پزشک فوق تخصص خون و سرطان‌شناسی، فیزیوتراپی، دندانپزشکی، تهیه و توزیع فاکتور‌های انعقادی رایگان، تزریق فاکتور‌های نادر انعقادی و فرآورده‌های خونی، آموزش، مشاوره و مددکاری به بیماران مبتلا به هموفیلی ارائه می‌شود.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعلام اینکه بیشتر بیماران مبتلا به هموفیلی دارای پیشینه خانوادگی خونریزی هستند، ادامه داد: از مجموع بیماران شناسایی شده، حدود ۴۲۲ نفر به هموفیلی نوع A، بالغ بر ۵۵ نفر به هموفیلی نوع B و حدود ۴۴۱ نفر به سایر اختلالات انعقادی مبتلا هستند.
شریفی گفت: ۶۶۷ مرد و ۲۵۱ مورد زن مبتلا به هموفیلی تاکنون در شیراز و شهرستان‌های استان فارس شناسایی شده‌اند.
به گفته معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، تغذیه سالم، ورزش منظم و مستمر، پرهیز از استرس و فشار‌های روانی و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی تا حد قابل توجهی می‌تواند از ابتلا به بیماری‌های خاص پیشگیری کند.

دیگر خبرها

  • برای استادی ادیب و فرزانه: پزشکی که عاشق نوزادان بود و ایران
  • شناسایی و پلمپ یک واحد طب سنتی غیرمجاز در سرایان
  • ارائه خدمات درمانی رایگان به بیماران هموفیلی
  • فعالیت ۲۵۴ آزمایشگاه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد
  • استاد برجسته و پیشکسوت دانشگاه تهران درگذشت
  • بهره مندی بیش از یک هزار و ۵۰۰ بیمار هموفیلی از خدمات درمانی و مراقبتی
  • راه‌اندازی ٨ رشته جدید در دانشگاه علوم پزشکی کردستان
  • پایش۸۲ درصدی جامعه هدف آذربایجان غربی در طرح پایش ملی سلامت
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • آذربایجان‌غربی در جمع ۱۰ استان برتر اجرای طرح پایش ملی سلامت قرار گرفت