Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، فرشته روح افزا کارشناس مسائل زنان و خانواده در نشست جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران که با موضوع « نظام سلطه و بحران جمعیت و خانواده » برگزار شد، گفت: مسئله جمعیت و سند ۲۰۳۰ به هم پیوسته هستند. یکی از ارکان جمعیت، تعداد آن است و بر کیفیت جمعیت و معنویت جمعیت نیز کار فرهنگی صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ما مخالف حقوق زنان نیستیم. بالا‌ترین حقی که خدا به یک زن داده است بحث مادری است. مادر شدن قبل از اینکه به فرزند ثمری برساند، به خودِ زن ثمر می‌رساند و مقام ایثارگری و عواطف و گمشده‌های وجود غریزه‌ی یک زن هویدا می شود. در اهمیت جایگاه مادری همین بس که مجرای به دنیا آمدنِ خلیفه الله، را خداوند مادر قرار داده است.

این کارشناس مسائل زنان گفت: جایگاه مادری با هجمه‌ کلانی رو به رو شده به این صورت که زن حتی اگر مادر شد، مادری نکند. اثر مخربِ استعمار، بر روی کشور‌ها واضح است و نیازی به توضیح ندارد.

روح افزا راه انداختن شعار‌های فرزند کمتر، اولویت تحصیل و شغل بر تشکیل خانواده و ازدواج سفید و فضاسازیِ در این خصوص از برنامه‌های دشمن در حوزه جمعیت و خانواده برشمرد و افزود: چرا باید ازدواج و فرزند آوری منوط به یک مدرکِ تحصیلی و نه تحصیل علم شود.

کارشناس حوزه زن و خانواده با تاکید بر اینکه علت رکود جمعیت در ایران اقتصادی نیست، اظهار کرد: سبک زندگی اسلام در خانواده‌ها اجرا نمی‌شود و از طرفی روابط عاطفی و فرزند پروری مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه تحت عنوان غربال گری سی هزار جنین در ایران سقط می‌شود، تا حدود هزار نفر که ممکن است بیماری سندروم دان داشته باشند، غربال شوند، افزود: همچنین طبق گزارش وزارت بهداشت روزانه حداقل ۱۰ هزار جنین سقط می‌شود. این آمار صرفا بیانگر سقط‌ها غیر قانونی است.

وی فمنیست اسلامی را یک هجمه بزرگ به زنان دانست و اضافه کرد: چیزی به اسم فمنیست اسلامی وجود ندارد و اسلام با فمنیست جمع نمی‌شود. به هر روی اگر اسلام کارآمدی ندارد، که دارد؛ پس چه نیاز به فمنیست است؟ اگر در جایی فمنیست شکل می‌گیرد، علتش آن است که اسلام و قوانین اسلامی را نمی‌دانند.

کارشناس حوزه زن و خانواده به شرح حدیثی از حضرت زهرا (س) پرداخت و گفت: حضرت زهرا (س) می‌فرمایند: «زن مسلمان کسی است که مردی را نبیند و مردی نیز او را نبیند.» این سخن هرگز به معنای نفی مطلق فعالیت‌های اجتماعی زنان نیست؛ بلکه به منزله هشداری در منع نگاه‌های جنسیتی و شهوانی در جامعه ماست. ظهور و بروز زن بایستی انسانی باشد نه جنسیتی.

وی با بیان اینکه زندگی حضرت زهرا (س)، منبعی مختصر، اما غنی از الگوی اسلامی برای یک زن است و ما برای تبیین صحیح آن کم کاری کرده ایم، اظهار کرد: جریان فرهنگی هم نیاز به بصیرت افزایی دارد. چرا دانشجو در جریان سیاسی و فرهنگی ذوب میشود؟ به دلیل عدم بصیرت.

روح افزا با اشاره به اینکه جامعه‌ای که مسئولینش به جای الگو‌های حقیقی، سلبریتی‌ها را برجسته می‌کنند، به مردمش ظلم شده، اضافه کرد: زنان فرهیخته ما در این جامعه باید بتوانند در کنار علم و اشتغال، تشکیل خانواده و تربیت فرزند داشته باشند.

وی با بیان اینکه در نگاه فمینیستی، زن ابزار مرد است، افزود: ۹۰ درصد زنانی که فرزند خود را سقط می‌کنند، در سنین بالا به افسردگی و احساس گناه دچار می‌شوند.

روح افزا با تاکید بر اینکه دولت باید امکانات لازم جهت تسهیل افزایش جمعیت را فراهم سازد، بیان کرد: بحران جمعیت یک بحث امنیت ملی کامل و تمام عیار است.

کارشناس حوزه زن و خانواده گفت: طبق برنامه سلامت ایران WHO بیان می‌دارد که سن باروری در زنان ۴۸ سال است. در حالی که بعضا در کتاب‌ها و گاه در کلاس‌های درس، سن باروری را ۲۰ تا ۳۰ سال بیان می‌کنند.

وی با بیان اینکه اگرچه غرب در مسائل حوزه‌ی علمی و تجربی پیشرفت کرده است، اما در بحث جامعه شناختی و بحث خانواده دچار افت شدیدی شده، تصریح کرد: در مسائل هویتی صرفا نباید به زن‌ها پرداخت و غلط‌ترین کار این است که هدف را زن‌ها در نظر بگیریم. باید روی هویت زن و مرد کار کرد.

روح افزا در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: سرکوب کردنِ جنبش‌های سوریه و عراق و یمن و همه‌ کشور‌های اسلامی نشان می‌دهد که دشمن معتقد است نباید صدای آزادی خواهی و ندایِ امام حسین علیه السلام به جایی برسد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: خانواده زن جنین دانشجو فمنیست اسلامی روح افزا روح افزا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۳۷۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد شدید با مراکز سقط جنین غیرقانونی در زنجان صورت می گیرد

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالفضل رفیعی ظهر سه‌شنبه در جلسه شورای اداری استان که در سالن پیامبر اعظم استانداری زنجان برگزار شد، افزود: کارهای فرهنگی در قالب تشکل‌های مردم‌نهاد در خصوص ازدواج و فرزندآوری انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه فعالیت خیریه‌های استانی نیز در این زمینه اثرگذار بوده است، ابراز کرد: دستگاه‌های متولی باید با نگاه حمایتی، تسهیل‌گر فعالیت تشکل‌های مردمی در این حوزه باشند.

این مسؤول ادامه داد: به منظور پیشگیری از سقط جنین در استان، کارگروهی تشکیل شد که برنامه‌های آن به صورت جدی در کنار اجرای طرح نفس (نجات فرزندان سالم از سقط) پیگیری شده و این کارگروه با اقدامات سلبی و به صورت جدی با همه مراکز و افرادی که به صورت غیرقانونی در این حوزه فعالیت دارند، برخورد می‌کند.

رفیعی تاکید کرد: مقامات قضائی استان نیز پشتیبانی لازم را دارند که امیدواریم با مجموعه این اقدامات، توقف شیب نزولی جمعیت و افزایش نرخ باروری و جایگزینی جمعیت را در استان شاهد باشیم.

وی به نگرانی‌ها در خصوص فرزندآوری و اجرای قانون جوانی جمعیت اشاره کرد و یادآور شد: تاکید مقام معظم رهبری و شکل‌گیری گفتمانی در این خصوص، تأثیر مثبتی در جامعه بر جای گذاشت، هرچند اقدامات در ابتدا سرعت لازم را نداشت.

معاون استاندار زنجان با بیان اینکه تعداد ولادت‌ها در استان در سال ۹۷ حدود ۸ درصد و در سال ۹۸ حدود ۱۱ درصد نسبت به مدت مشابه گذشته کاهش یافت، خاطرنشان کرد: از سال ۹۸ به بعد شیب نزولی ولادت در استان متوقف شد که نشانگر توجه مردم به سیاست‌های جوانی جمعیت است که باید اهتمام بیشتری در این خصوص از سوی دستگاه‌ها صورت گیرد.

رفیعی تاکید کرد: نرخ جایگزینی جمعیت در استان در سال ۱۴۰۰ به یک درصد رسید و این سال با ۱۵ هزار و ۲ مورد ولادت، کم‌ترین کاهش این واقعه و در سال ۱۴۰۱ در استان ۱۴ هزار و ۱۵۲ مورد ولادت با کاهش ۵.۵ درصد ثبت شد.

وی یادآور شد: طی سال گذشته نیز ۱۳ هزار و ۹۲۳ مورد واقعه ولادت گزارش شد که کاهش ۱.۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته و در این میان شیب نزولی ولادت در استان طبق بررسی آمار سال‌های ۹۸ تا ۱۴۰۲ متوقف شده که این موضوع امیدوارکننده است.

کد خبر 6086518

دیگر خبرها

  • برخورد با مراکز غیرمجاز سقط جنین به‌صورت جدی دنبال می‌شود
  • اجرای طرح خانواده سالم در ۳۶۰۰ مرکز بهداشت | خانواده‌ها در این طرح چه آموزش‌هایی می‌بینند؟ | انجام غربالگریِ روان برای متقاضیان
  • برخورد شدید با مراکز سقط جنین غیرقانونی در زنجان صورت می گیرد
  • غربالگری ۸۰۰۰۰۰ نفر از جمعیت استان اردبیل
  • سنت‌ها و سبک زندگی اسلامی در کردستان جریان دارد
  • اختصاص بیش از ۲ هزار و ۱۸۰ زمین رایگان در شهر‌های جنوبی کشور به خانواده‌های مشمول
  • وقوع یک میلیون و ۹۰ هزار زایمان در کشور در سال گذشته/ زایمان طبیعی سبب کاهش مشکلات تنفسی جنین
  • ممنوع بودن خرید و فروش داروهای رایج سقط جنین در نیشابور
  • برخورداری برخی متقاضیان با فرم ج قرمز از زمین رایگان
  • فرم ج و اهدای زمین به متقاضیان جوانی جمعیت