Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان البرز گفت: علیرغم ظرفیت‌های موجود در البرز و بافت جمعیتی ، فعالیت ساخت و راه‌اندازی کتابخانه‌های جدید در این استان بسیار محدود است و برخی از پروژه‌ها نیز معطل و یا متوقف شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز،هادی آشتیانی با اشاره به ضرورت حضور خیّرین در امر کتابخانه‌سازی گفت: یکی از پروژه‌های خیّرساز در حال ساخت استان، در روستای عرب‌آباد خسروی است که توسط یکی از خیّرین، زمینی را به متراژ ۲۸۰ متر اهدا کرده و در یک طبقه کتابخانه با پیشرفت فیزیکی ۴۵ درصدی در حال ساخت است و امیدواریم در اوایل سال ۱۴۰۰ مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در مورد پروژه کتابخانه مهدی‌آباد چهارباغ نیز افزود: این کتابخانه در دو طبقه به متراژ ۶۸۰ مترمربع ساخته شده که با وجود پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی راکد مانده و این در حالیست که این منطقه هم‌جوار با دو زندان قزلحصار و ندامتگاه کرج و آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی بالا، حتی یک مرکز فرهنگی ندارد و وجود پروژه فوق برای احیای فرهنگ این منطقه یک ضرورت لازم الاجراست.

این مسوول با بیان اینکه شهرستان طالقان فاقد کتابخانه است، ادامه داد: حدود سال 95 پروژه عمومی کتابخانه ای این شهر توسط شهرداری از محل تملک دارایی  استان به متراژ یکهزار و 95 متر مربع در 2 طبقه در حال ساخت بود و به پیشرفت 40 درصدی نیز رسید ولی بازهم متاسفانه به دلیل  عدم تزریق منابع مالی در سال 98، متوقف شد و اکنون با همکاری و مشارکت خیرین طالقانی در تلاش هستیم که مراحل تکمیلی پروژه را به پایان برسانیم .

آشتیانی همچنین از  افتتاح 2 باب کتابخانه در شهرستان فردیس همزمان  با هفته کتاب و کتاب‌خوانی نیز خبر داد  و افزود:  نخستین کتابخانه تخصصی استان البرز در حوزه کودک و نوجوان با عنوان" قاصدک "با متراژ ۱۱۲ مترمربع  با حدود ۶ میلیارد ریال اعتبار و کتابخانه عمومی  المهدی در طبقه فوقانی مسجد جامع این شهرستان  با متراژ ۲۵۴ مترمربع و حدود سه میلیارد ریال اعتبار افتتاح می‌شوند.

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان البرز به پروژه کتابخانه  مشکین دشت  نیز  اشاره  کرد و گفت: این پروژه نیز توسط یک خیر به متراژ 280 متر و  با 35 درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت  است و کتابخانه عمومی مقدس اردبیلی فردیس نیز توسط خیر دیگری در حال گسترش بناست.

وی ادامه داد: در حوزه شهرستان  کرج  نیز کتابخانه عمومی ماهدشت با متراژ یکهزار و 100 در 2 طبقه آغاز شده که حدود 55 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در شهرستان نظرآباد نیز کتابخانه عمومی امام جعفر صادق (ع) به علت قدیمی بودن باید تخریب و از نو ساخته شود. اما  به خاطر مسائل مالی متوقف شده است.

این مسئول در پایان  به وضعیت کتابخانه مرکزی البرز تحت عنوان باغ کتاب  اشاره کرد و گفت: این پروژه سال گذشته توسط شهرداری در پنج طبقه  به ابعاد 10 هزار متر مربع  کلنگ زنی شد که انتظار داریم با جدیت شهرداری برای اجرای این پروژه بر طبق بازه‌ی زمانی تعیین شده، این باغ کتاب نیز تکمیل گردد. ساخت کتابخانه مرکزی در البرز نیاز اساسی شهروندان  بوده و  برای این پروژه اعتبار 55 میلیارد تومان توسط استانداری و شهرداری در نظر گرفته شده است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: البرز کتابخانه کتابخوانی فرهنگ مطالعه کتابخانه عمومی پیشرفت فیزیکی استان البرز حال ساخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۳۷۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح «وارگه دانایی» در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان چهارمحال و بختیاری از اجرای طرح وارگه دانایی در مناطق عشایری استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، احمد فرهادی امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: طرح وارگه دانایی برای ترویج فرهنگ کتابخوانی در مناطق عشایری استان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اجرای طرح کاروان دانایی در مناطق عشایری و روستایی، عنوان کرد: این طرح در سال گذشته برای ارائه خدمات کتاب‌محور برگزار شد، در سال جاری نیز طرح وارگه دانایی از اردیبهشت‌ماه اجرا خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ادامه داد: در طرح وارگه دانایی، دانش‌آموزان مدارس ابتدایی از اردیبهشت‌ماه تا خردادماه با خواندن کتاب داستان «گل حسرتی» وارد رقابت با سایرین می‌شوند و پس از ارزیابی در خردادماه، برگزیدگان تجلیل می‌شوند.

فرهادی با اشاره به اینکه طرح کاروان دانایی در سال گذشته با مشارکت بسیج، امور عشایر و آموزش و پرورش، اجرا و دستگاه‌های هلال احمر و شبکه بهداشت نیز در کنار این طرح، خدمت‌رسانی کردند. در سال جاری بیش از 2 هزار جلد کتاب در نقاط روستایی و عشایری در طرح کوله‌پشتی توزیع خواهد شد.

وی با اشاره به حضور کتابداران استان در مناطق روستایی و عشایری و فعالیت‌های کتابخوانی و کتاب‌محور، خاطرنشان کرد: لازم است در طرح کتابخانه سیار که مصوبه سفر ریاست جمهوری است، خودرو تامین شود تا این طرح در استان اجرایی شود.

به گزارش تسنیم، وارگه واژه‌ای ترکیبی از دو بخش "وار" به معنی خانه و"گه" به معنی جا و مکان است و در واقع به خانه موقت عشایری «وارگه» می‌گویند. قرار است طرح وارگه دانایی در مناطق عشایری استان اجرایی شود.

انتهای پیام/7540

دیگر خبرها

  • آیین افتتاح کلینیک تخصصی درمانی محمد شهر کرج
  • اجرای طرح «وارگه دانایی» در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری
  • توسعه کتابخانه‌های سیار در دستورکاراست/ایجادزنگ کتابخوانی درمدارس
  • افتتاح اولین کتابخانه تخصصی مستقل کودک در خراسان جنوبی
  • رنجش متقاضیان مسکن ملی فردیس از نیمه کاره رها شدن پروژه + فیلم و تصاویر
  • دسترسی به ۲۵۰ هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت(ع) آستان قدس رضوی
  • دسترسی به 250 هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت(ع) آستان قدس رضوی
  • مطالبه رهبر انقلاب از نشر کودک و نوجوان نیازمند شتاب بیشتر است / امروز دیگر خریدن کتاب ترسناک نیست
  • چهل‌ودومین جایزه کتاب سال فراخوان داد
  • پیش بینی استقبال ۱۰ برابری از جشنواره امسال تئاتر کودک و نوجوان رضوی