Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: طبق آخرین سرشماری عمومی نفوس و مسکن، نزدیک به ۳۰ درصد جمعیت بی سواد استان در تبریز بوده و این آمار زیبنده شهر اولین‌ها و فرهنگ پروران نیست.

اسفندیار صادقی در دیدار با فرماندار تبریز، در این خصوص اظهار کرد: بر این اساس، معاونت سوادآموزی استان برای شتاب بخشی بهبود درصد باسوادی شهرستان، نیازمند حمایت فرمانداری، ارگان‌ها و نهادهای ذیربط است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: باتوجه به اینکه به لایه‌های سخت شناسایی بی‌سوادان رسیده‌ایم، لازم است برای تحقق ریشه کنی بی‌سوادی، همت عمومی و بسیج تمامی آحاد ملت به کار گرفته شود.

وی یکی از اقدامات موثر در مسیر ریشه کنی بی سوادی را تشکیل شورای پشتیبانی سوادآموزی شهرستان برشمرد و آن را اقدامی موثر و اساسی یاد کرد.

معاون سوادآموزی استان با اشاره به لزوم حمایت فرمانداری در پیشبرد اهداف سوادآموزی، افزود: تسریع فعالیت‌های سوادآموزی جزو اولویت‌های آموزش و پرورش استان است.

فرماندار تبریز نیز در ادامه جلسه، ضمن تبریک انتصاب معاون جدید سوادآموزی استان با اشاره به سوابق اجرای و موفقیت‌های ایشان در سال‌های متمادی، برای وی آرزوی موفقیت کرد.

بهروز مهدوی با اشاره به اهمیت فعالیت‌های سوادآموزی در راستای توسعه همه جانبه یک جامعه، گفت: در سال‌های گذشته اقدامات خوبی در جهت ریشه کنی بی‌سوادی انجام شده و فرمانداری تبریز، همچنان با جدیت از برنامه‌های معاونت سوادآموزی و نواحی آموزش و پرورش تبریز استقبال می‌کند.

وی با اشاره به اینکه هرگونه هماهنگی لازم بین ادارات برای تسریع فعالیت‌های سوادآموزی در اولین فرصت، انجام خواهد شد، بر استفاده حداکثری از ظرفیت شورای پشتیبانی سوادآموزی تبریز تاکید کرد.

به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی، در این جلسه، فرمانده سازمان بسیج دانش آموزی استان ضمن تبریک انتصاب صادقی به‌عنوان معاون سوادآموزی استان از آمادگی کامل بسیج در پیشبرد اهداف سوادآموزی خبر داد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی ریشه کنی بی سوادی سرشماري آذربايجان شرقي شهر تبریز آموزش و پرورش سوادآموزی سوادآموزی استان آذربایجان شرقی آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۳۷۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبریز و جلفا در صدر اسکان نوروزی فرهنگیان آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی مسعود سعادتی از برخی مراکز اسکان نوروزی فرهنگیان واقع در مدارس شهید صدوقی و آیت الله کاشانی ناحیه یک تبریز، بازدید کرد.

وی امروز در حاشیه این بازدید به منظور ارزیابی کیفیت خدمات ارائه شده به فرهنگیان با اهدای سوغاتی به مهمانان نوروزی مستقر در مراکز اسکان نوروزی فرهنگیان، خوش‌آمد گفت.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در ادامه با بیان اینکه ۷۸ مدرسه در استان برای پذیرش مهمانان نوروزی فرهنگی آماده شده بود، گفت: مراکز اسکان نوروزی فرهنگیان شهرستان‌های تبریز و جلفا به ترتیب پرمسافرترین مراکز استان شدند.

وی تصریح کرد: طبق آمار اعلامی ستاد اسکان نوروزی فرهنگیان استان تا شش فروردین ماه، ۱۳۸۵ خانوار در این دو مرکز، اسکان یافته‌اند و شهرستان تبریز و جلفا در صدر مراکز اسکان نوروزی فرهنگیان استان آذربایجان شرقی قرار گرفتند.

سعادتی ادامه داد: شهرستان‌های کلیبر، سراب، خداآفرین و اهر و مرند نیز در رتبه‌های بعدی از نظر تعداد خانوار‌های اسکان یافته در مراکز اسکان نوروزی فرهنگیان استان قرار دارند و تا تاریخ ششم فروردین ماه، ۶۵۱۸ نفر (۱۰۷۰۲ نفر روز) در مراکز اسکان نوروزی فرهنگیان استان پذیرش شده‌اند.

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۷ درصدی بازدید از موزه‌های آذربایجان‌شرقی + فیلم
  • توزیع دو هزار بسته معیشتی در تبریز
  • بازدیداستاندار آذربایجان شرقی از انبار‌های اموال تملیکی استان
  • بازدید از موزه‌های آذربایجان‌شرقی ۱۷ درصد افزایش یافت
  • ببینید | لحظه انفجار یک مسجد در تبریز + جزئیات
  • بازدید مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی از مراکز اسکان نوروزی فرهنگیان
  • بارش برف بهاری در تبریز + فیلم
  • انفجار گاز در منزل مسکونی در تبریز ۱۰ مصدوم برجای گذاشت
  • ۱۰ مصدوم بر اثر انفجار گاز در آخمقیه تبریز + فیلم
  • تبریز و جلفا در صدر اسکان نوروزی فرهنگیان آذربایجان شرقی