Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فرهنگی و سیاسی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها گفت: اقدامات خوبی برای ازدواج دانشجویی از سوی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها در حال انجام است.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، حجت الاسلام تقوی معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به اهمیت بحث خانواده و ازدواج گفت: یکی از سیاست‌ها و یکی از اولویت‌های جدی بنده بحث ازدواج و خانواده است و برای همین، بنده اداره ازدواج و خانواده را به مدیریت ازدواج و خانواده ارتقا دادم، یعنی هم اکنون این اداره به مدیریت خانواده و ازدواج تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: ما در بحث ازدواج برنامه‌های بسیار خوبی داریم، اگرچه با توجه به بحث کرونا ممکن است سفر‌های مشهد زوج‌های دانشجو را نداشته باشیم، ولی برنامه‌های بسیار خوب، عمیق، ریشه دار و پایداری را در بحث ازدواج دانشجویی طراحی می‌کنیم تا انشالله بتوانیم در این رابطه شاهد اقدامات خوبی باشیم.

حجت الاسلام تقوی د ر ادامه تاکید کرد: ما هم اکنون بیش از ۴ میلیون دانشجو در کشور داریم که مسلماً این تعداد اگر متاهل نباشند در سن ازدواج قرار دارند و طبیعتاً نیاز‌های بسیار زیادی در بحث آموزش و مشاوره دارند و ما برنامه‌های بسیار مدونی داریم که کار‌های عمیق و ریشه داری را در این حوزه داشته باشیم.

معاون فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها یادآور شد: در همین راستا ما با تمام مراکزی که در سطح کشور در بحث ازدواج تاثیر گذار هستند، مانند مجلس، سازمان ملی جوانان، قوه قضائیه، وزارت کشور و ... تماس گرفتیم، با وزارت کشور در بحث کاهش آسیب‌های اجتماعی و کاهش طلاق توافقنامه داریم، با قوه قضاییه هم در حال عقد یک تفاهم‌نامه هستیم، به شورای فرهنگ عمومی کشور هم طرح خود را ارائه دادیم و در کل توافقات بسیار خوبی را انجام دادیم و آن‌ها هم قول‌ها و وعده‌های خوبی به ما دادند.

وی تصریح کرد: ما انشالله با جدیت کار را دنبال می‌کنیم و به شما در اینجا این وعده و قول را می‌دهم که در آینده خبر‌های بسیار خوبی را در بحث ازدواج دانشجویی خواهیم داشت.

حجت الاسلام تقوی در ادامه با اشاره به روند ثبت نام زوج‌های دانشجو در سال‌های گذشته برای شرکت در مراسم ازدواج دانشجویی تصریح کرد: در گذشته حدود ۳۰ تا ۴۰ هزار زوج برای شرکت در برنامه‌های ازدواج دانشجویی ثبت نام می‌کردند، اما طبیعتاً تعداد ازدواج دانشجویی بیش از این رقم است.

معاون فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: کاری که ما اکنون قرار است انجام دهیم این است که ازدواج آسان را در بین جوانان ترویج کنیم. اگر ازدواج آسان را ترویج کنیم و این مهم اتفاق بیافتد و سختگیری‌ها نباشد بسیاری از مشکلات ازدواج حل خواهد شد.

وی اظهار داشت: ما به صورت جدی پیگیر بحث خوابگاه‌های متاهلی دانشجویان هم هستیم و اگر با این اقدامات بحث ازدواج را تسهیل کنیم حتماً اتفاقات خوبی در این حوزه رخ خواهد داد.

حجت الاسلام تقوی گفت: آمار‌ها نشان می‌دهد که بهترین و پایدارترین ازدواج‌ها، ازدواج‌های دانشجویی است و این ثابت شده است که کمترین آمار طلاق در بین ازدواج‌های دانشجویی اتفاق می‌افتد، چون این ازدواج‌ها با بینش، آشنایی و اطلاعات خوبی اتفاق می‌افتد و مشاوره‌های خوبی انجام می‌شود.

وی اظهار داشت: با همه این‌ها جای کار بسیار است و باید انشالله به صورت جدی این کار را دنبال کنیم که این کار جز سیاست‌های ما نیز قرار دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: نهاد رهبری در دانشگاهها حجت الاسلام تقوی خوابگاه متاهلی ازدواج آسان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها حجت الاسلام تقوی ازدواج دانشجویی بحث ازدواج معاون فرهنگی سیاسی نهاد ازدواج ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۳۷۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهید طیب، شهید شاخص دانشجویی۱۴۰۳

معاون فرهنگی و هنری سازمان بسیج دانشجویی کشور گفت:شهید هدایت الله طیب را به عنوان شهید شاخص دانشجویی کشور در سال 1403معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار استان ها خبرگزاری دانشجو، گردهمایی که به مناسبت، گرامیداشت و تجدید بیعت با شهید هدایت الله طیب و نیز دیدار و تجلیل از خانواده این شهید والا مقام، با حضور سید مسعود پرهیزگاری،معاون فرهنگی هنری سازمان بسیج دانشجویی و جمعی از مسئولین استانی در جوار گلزار مطهر شهید صورت گرفت(شهید هدایت الله طیب)دانشجوی دانشگاه سنت پترزبورگ فلوریدای آمریکا،توسط معاون فرهنگی و هنری سازمان بسیج دانشجویی کشوربه عنوان شهید شاخص دانشجویی کشور در سال 1403 معرفی شد.

سید مسعود پرهیزگاری،معاون فرهنگی و هنری سازمان بسیج دانشجویی کشور گفت: برای استفاده هر چه بهتر و بیشتر از ثروت عظیم دفاع مقدس و همچنین ارائه الگوهای مناسب به جامعه، خاصه دانشجویان، هر ساله شهید شاخص دانشجوی کشور معرفی می‌گرددامسال نیز به جهت پاسداشت اقدامات و فعالیت ها و برجسته کردن ویژگی های ممتاز شهید هدایت الله طیب این شهید بزرگواربه عنوان شهید شاخص دانشجویی کشور معرفی شد.

جلال دانش،فرماندارلنده گفت: برای تبیین رشادت های و مجاهدت های شهید طیب و معرفی ایشان به عنوان الگویی برای جامعه، برنامه های مختلفی از جمله ساخت فیلم سینمایی، نگارش کتاب، تهیه و تدوین محتوای رسانه ای، اقدامات تبلیغی محیطی و... در حال انجام است.

دیگر خبرها

  • شهید طیب، شهید شاخص دانشجویی۱۴۰۳
  • واعظ آشتیانی: تهمت زدن و انگ زدن حاصل خوبی برای جامعه و کشور ندارد
  • قاچاق می‌تواند جهش تولید را با مشکل مواجه کند
  • قرارداد برمر با یوونتوس بند فسخ دارد؛ منچستریونایتد پیگیر شرایط
  • تاسیس دانشکده داروسازی در کردستان به زودی
  • دانشکده داروسازی در استان کردستان تاسیس می شود
  • صدای شما پیگیر مطالبات در استان چهارمحال و بختیاری
  • مشکل اقتصاد ایران، جهالت مدیران رانتی و کوته‌بین است / مدیران سازمان برنامه و بودجه فارغ التحصیل دانشگاه‌های درجه چندمند
  • صدای شما پیگیر مطالبات دراستان چهارمحال و بختیاری
  • تامین خوابگاه یکی از شروط صدور مجوز برای جذب دانشجوی بین‌الملل + فیلم