Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-16@07:06:23 GMT

راهنمایی تحصیل در ترکیه با مدرک دیپلم

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۳۷۹۵۹

راهنمایی تحصیل در ترکیه با مدرک دیپلم

ترکیه از کشورهای بسیار محبوب با شرایط مناسب برای اقامت و تحصیل بشمار می‌رود. در حال حاضر افراد بسیار زیادی برای ادامه تحصیل مناطق مختلف ترکیه را انتخاب می‌کنند و دانشگاه‌های بسیار زیادی برای تحصیل در ترکیه از کشورهای دیگر دانشجو می‌پذیرند. با توجه به موقعیت بسیار عالی این کشور می‌توان گفت که از گزینه های اصلی جهت انتخاب برای ادامه تحصیل محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تحصیل در ترکیه در مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکتری به صورت بین‌المللی دانشجو می‌پذیرد ولی باید در نظر داشته باشید که انتخاب و پذیرش دانشجو در هر کشور و در هر مقطعی شرایط خاصی دارد. معمولا جهت اقدام برای ادامه تحصیل هر شخصی نیاز به راهنمایی دارد که با توجه به شرایط مورد نظر جهت تحصیل در ترکیه اقدام کند. امروزه با توجه به افزایش درخواست‌ها می‌توان با شرایط نه چندان مشکل برای ادامه تحصیل در این کشور اقدام کرد. توجه کنید که برای پذیرش به عنوان دانشجو نیاز به داشتن مدارک بالای تحصیلی نخواهد بود و تنها با یک مدرک دیپلم ساده می‌توان جهت ادامه تحصیل در ترکیه اقدام کرد.

تنها با داشتن مدرک دیپلم می‌توانید در سایر رشته‌های تحصیلی از جمله رشته مهندسی، علوم پزشکی، علوم پایه و .... دانشجو شوید. دز رمان‌های قدیم تحصیل در ترکیه با مدرک دیپلم ممکن نبود و تنها داشتن برخی مدارک راه افراد را برای ادامه تحصیل در این کشور هموار می‌کرد. در ادامه به صورت کامل شما را در این زمینه راهنمایی خواهیم کرد.

تحصیل در ترکیه با مدرک دیپلم به چه صورت است؟

دقت کنید که تحصیل در ترکیه با مدرک دیپلم برای تمامی دانشگاه ها و همه رشته ها شرایط یکسانی ندارد. این شرایط بستگی به رشته مورد نظر و دانشگاه انتخابی شما دارد. اولین مرحله برای اقدام ارسال فرم درخواست پذیرش برای دانشگاه مورد نظر در رشته درخواستی است.  در اکثر درخواست ها برای سایر دانشگاه‌ها نیاز است که مدرک اصل دیپلم، پیش دانشگاهی و برگه ریز نمرات را برای دانشگاه مقصد همراه با درخواست خود ارسال کنید.

شرایط برخی از دانشگاه‌ها برای پذیرش دانشجو شرکت در آزمون ورودی، داشتن مهارت بالا در زبان انگلیسی و یا معدل دیپلم و پیش دانشگاهی خواهد بود. همانطور که اشاره شد این شرایط با توجه به دانشگاه مورد نظر شما متفاوت است پس قبل از اقدام بهتر است اطلاعات خود را در این مورد تکمیل کنید و از شرایط دانشگاه مورد نظر و همچنین رشته خاصی که مد نظر شما است آگاه شوید. تحصیل در ترکیه با مدرک دیپلم در چند مرحله انجام می‌شود که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.


اقدام برای تحصیل در ترکیه با دیپلم در چند مرحله

رشته و دانشگاه مورد نظر خود را انتخاب کنید

اولین و مهم‌ترین مرحله جهت اقدام برای ادامه تحصیل در کشور ترکیه انتخاب دانشگاه و رشته تحصیلی مورد نظر شماست. چرا که با توجه به رشته و دانشگاه شرایط و مراحل درخواست تفاوت خواهد داشت. در ترکیه تعداد دانشگاه‌های دولتی و خصوصی حدودا به 200 عدد می‌رسد. ذکر این نکته در اینجا الزامی است که ادامه تحصیل در این کشور به زبان‌های مختلف دنیا از جمله انگلیسی، فرانسوی، ترکی و... امکان‌پذیر خواهد بود. پس در صورتی که تنها در زبان انگلیسی مهارت ندارید لازم نیست قید ادامه تحصیل در این کشور را بزنید.

لطفا در این مرحله بسیار دقت کنید چرا که رشته تحصیلی شما می‌تواند آینده شغلی شما را رقم بزند. پس از انتخاب دانشگاه و رشته مورد نظر لازم است تا اطلاعاتی در مورد شرایط درخواست برای ادامه تحصیل را برای دانشگاه مورد نظر بدست آورید.

کسب اطلاعات در مورد بورسیه تحصیلی

پس از انتخاب دانشگاه و رشته تحصیلی لازم است تا اطلاعات لازم و کافی در مورد شرایط تحصیل برای دانشگاه مورد نظر بدست آورید. در صورتی که دانشگاه انتخابی شما بورسیه تحصیلی داشته باشد می‌توان کمک بسیار زیادی برای صرفه جویی در هزینه‌ها و مخارج شما جهت تحصیل در ترکیه باشد. شرایط بورسیه تحصیلی هم مانند شرایط تحصیل با مدارک خاص متفاوت خواهد بود و باید برای دانشگاه مورد نظر خود را پیدا کنید. بهترین راه برای کسب اطلاعات در این زمینه مراجعه به سایت دانشگاه انتخابی ما خواهد بود.

فرم مخصوص درخواست را به دانشگاه مورد نظر ارسال کنید

در این مرحله پس از انتخاب دانشگاه و کسب اطلاعات لازم برای تحصیل در کشور ترکیه نیاز به ارسال فرم مخصوص برای درخواست تحصیل به دانشگاه مورد نظر خود خواهید داشت. مطمئنا هر دانشگاه برای پذیرش دانشجو به مدارک خاصی نیاز خواهد داشت که ممکن است این مدارک در دانشگاه‌های مختلف، متفاوت باشد. این مدارک معمولا در سایت مربوط به دانشگاه ها قید می‌شود.

شرایط قبول دانشگاه در رشته مورد نظر را بررسی کنید

ممکن است رشته مد نظر شما که برای آن درخواست دادید نیازمند شرکت در آزمون ورودی جهت پذیرش دانشجو باشد. یا امکان دارد مهارت خاصی برای قبولی در این رشته نیاز داشته باشید که باید از تمام این شرایط آگاه باشید.

اخذ ویزای تحصیلی مخصوص کشور ترکیه

در این مرحله که از شرایط اصلی تحصیل در ترکیه است لازم است تا برای اخذ ویزای تحصیلی برای کشور ترکیه اقدام کنید. به همین منظور باید نامه قبولی پذیرش از دانشگاه مورد نظر خود را داشته باشید. مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصلی ترکیه را به سفارت ترکیه در ایران برده و در صورتی که شرایط مورد نظر را داشتید باید منتظر بمانید تا ویزای شما صادر شود. این پروسه زمانبر خواهد بود به همین دلیل معمولا توصیه می‌شود که به محض دریافت قبولی درخواست پذیرش برای تحصیل در ترکیه، جهت گرفتن ویزا اقدام کنید.

مدارک لازم جهت تحصیل در ترکیه

نمره قبولی در آزمون مربوط به مهارت زبان ترکی نمره قبولی در آزمون مربوط به ورودی دانشگاه مورد نظر فتوکپی تمام صفحات شناسنامه برگه مربوط به پذیرش در دانشگاه پاسپورت معتبر ریز نمرات مربوط به دبیرستان رزومه تحصیلی برگه گواهی برای تسلط به زبان انگلیسی پرداخت هزینه های مربوط به تحصیل در دانشگاه مورد نظر لینک کوتاه: asriran.com/003AWi

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: برای دانشگاه مورد نظر برای ادامه تحصیل انتخاب دانشگاه برای تحصیل پذیرش دانشجو کشور ترکیه دانشگاه ها نظر شما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۳۷۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طهرانچی: صدور مدرک فارغ‌التحصیلان سرعت می‌یابد

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، دکتر محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز با رئیس، مدیران و کارکنان مرکز سنجش، پذیرش و فارغ‌التحصیلی دیدار و گفتگو کرد.

طهرانچی در ابتدای این نشست، با تبریک سال نو و آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان، گفت: سال نو به سبب تحول در طبیعت و خلقت الهی، نقطه اعتبار است. در زمستان شاهد خشکی مطلق درختان هستیم، اما به یک‌باره از اسفند و فروردین درختان شکوفه و جوانه می‌زنند و مجدداً سرسبز می‌شوند. این یک نکته بامسما و باحکمتی است که با چرخش ایام آشنا شویم. در نظام سازمانی هم با چرخش ایام مواجه هستیم که باید از آن عبرت گرفت. ضمن تکرار این چرخه و بزرگ‌تر شدن درختان، سازمان نیز وسیع‌تر می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال ششمین سالی است که در خدمت مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی هستم، گفت: طی این سال‌ها، روز‌های سختی را گذرانیم؛ تعداد ورودی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۷ به عدد ۲۷۵ هزار نفر رسیده بود که اگر این روند ادامه می‌یافت، امروز نبض دانشگاه نمی‌زد، اما بحمدالله با برنامه تحولی و همت مجموعه کارکنان و مدیران دانشگاه آزاد اسلامی، از شرایط سخت گذشته عبور کرده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: امیدواریم امسال در رسیدگی به امور کارکنان، سال خوبی برای این دانشگاه باشد. یکی از برنامه‌های جدی ما در رسیدگی به حوزه معیشتی کارکنان و اعضای هیئت‌علمی، پروژه مسکن است که گام اول آن با اختصاص هزار زمین آغاز شد. در خصوص افزایش حقوق نیز در انتظار تصمیم سازمان تأمین اجتماعی و دولت بودیم تا تصمیم مناسبی در این خصوص اتخاذ کنیم.

وی افزود: در حوزه کارمندی، دو نکته رضایت شغلی و جایگاه حائز اهمیت است. اگر حقوق و مزایا زیاد باشد، اما کارمند احساس رضایت از جایگاه خود و دیده شدن نداشته باشد، می‌تواند موجب نارضایتی شود. به همین دلیل سعی داریم در این مؤلفه فضای مؤثر ایجاد کنیم و به معیشت نیز توجه جدی داشته باشیم. البته بیش از یک دهه است که بین چرخه تورم و حقوق فاصله افتاده و برای جبران آن باید تدبیر دیگری داشت.

طهرانچی تأکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی از طریق طرح مسکن، تلاش دارد میانبری ایجاد کرده و عقب‌ماندگی‌ها را جبران کند.

طهرانچی با قدردانی از زحمات و تلاش‌های رؤسای سابق مرکز سنجش، پذیرش و فارغ‌التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: در دوره ریاست طهماسب کاظمی و خانم طباطبایی، اتفاقات مهم و مبارکی با همراهی مجموعه مدیران و کارکنان این مرکز رقم خورد. اکنون نیز که سعید آزادیان عضو هیئت‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی و از مدیران نسل جوان این دانشگاه، در رأس مرکز سنجش، پذیرش و فارغ‌التحصیلی قرار گرفته و قرار است کار‌های بزرگ دیگری رقم بخورد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه مرکز سنجش، پذیرش و فارغ‌التحصیلی قرار است به لحاظ ساختاری قوت یافته و برنامه‌های توسعه نرم‌افزاری و سخت‌افزاری مبتنی بر درآمد‌های خود داشته باشد، گفت: به دنبال تحولاتی که در سازمان سنجش آموزش کشور روی داد و این مجموعه ذیل ریاست‌جمهوری قرار گرفت، مرکز سنجش، پذیرش و فارغ‌التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی نیز مورد بازمهندسی قرار گرفته و متحول خواهد شد. یکی از اتفاقات مهم در این مرکز، مربوط به امور فارغ‌التحصیلان است که مدیریت آن نظارت و صحت انجام امور دانش‌آموختگی را انجام می‌دهد. ازآنجاکه دانشگاه آزاد اسلامی هم عضو هیئت‌امنای سازمان سنجش آموزش کشور است، باید در حوزه آزمون‌ها اتفاقات خوبی رقم بزند.

وی افزود: حوزه آزمون‌های دانشگاه آزاد اسلامی تاکنون به نیکی کار خود را در آزمون‌سازی انجام داده است. ازآنجاکه آزمون‌های سه‌ساله متوسطه دوم مدارس به سازمان سنجش آموزش کشور واگذار شده، مرکز سنجش، پذیرش و فارغ‌التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند به کمک سازمان سنجش آموزش کشور بیاید.

طهرانچی با اشاره به راه‌اندازی سامانه جامع پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: رونمایی این سامانه اتفاق مبارکی بود که در اواخر سال رخ داد و قدرت اعمال عاملیت مرکز سنجش، پذیرش و فارغ‌التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی را افزایش داد. علاوه بر این، سامانه فارغ‌التحصیلان و سامانه نقل و انتقالات و میهمانی نیز به‌زودی آغاز به کار خواهند کرد. تمامی این سامانه متصل به آموزشیار هستند و بر اساس سیاست‌های مدون دانشگاه آزاد اسلامی پیش خواهند رفت.

وی با بیان اینکه حوزه‌های گسترش، آمایش، سنجش، پذیرش و فارغ‌التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی در یک بسته قرار دارد، اظهار کرد: این حوزه‌ها به‌صورت درهم تنیده قرار است به موضوعات مربوط به آموزش عالی بپردازند. بر این اساس، مرکز سنجش، پذیرش و فارغ‌التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی متولی عملیات اجرایی آموزش دانشگاه، واحد‌های دانشگاهی به عنوان ستاد اجرایی آموزش و معاونت‌های موضوعی، ستاد محتوایی آموزش در دانشگاه آزاد اسلامی هستند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر هوشمندسازی فرآیند پذیرش و فارغ‌التحصیلی در این دانشگاه، گفت: یکی از اقداماتی که امسال باید عملی شود، تسهیل و تسریع صدور مدرک فارغ‌التحصیلان است و باید همان‌طور که افراد گواهینامه، گذرنامه و دیگر اسناد خود را در کوتاه‌ترین زمان و درب منزل تحویل می‌گیرند، دانش‌آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی نیز طی یک هفته از انجام مراحل فارغ‌التحصیلی، بتوانند مدرک خود را دریافت کنند. در ۶ ماه ابتدایی امسال مرکز سنجش، پذیرش و فارغ‌التحصیلی با استفاده از ظرفیت‌ها و تجربه‌های خود و با به‌کارگیری فناوری هوش مصنوعی، باید به این هدف دست یابد.

طهرانچی در پایان خاطرنشان کرد: بحمدالله اقدامات مؤثری ازجمله حذف مدرک گواهی موقت، انجام حسابرسی مدارک، صدور ریزنمرات به‌صورت الکترونیکی و سامانه استعلام مدرک توسط مرکز سنجش، پذیرش و فارغ‌التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی صورت گرفته که جا دارد از تلاش تمامی مدیران و کارکنان این مجموعه تشکر و قدرانی کنم.

در ادامه این نشست، سعید آزادیان رئیس مرکز سنجش، پذیرش و فارغ‌التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: مجموعه همکاران سنجش و پذیرش و گسترش و آمایش دانشگاه آزاد اسلامی افرادی خدوم، بی‌ادعا و دغدغه‌مند هستند و ظرفیت‌های جدی در این مجموعه وجود دارد.

وی ادامه داد: طهماسب کاظمی و طباطبایی در دوران مسئولیت در مرکز سنجش، پذیرش و فارغ‌التحصیلی زحمات زیادی متحمل شدند. در این دوره، هوشمندسازی و یکپارچه‌سازی را در این مرکز پیاده می‌کنیم تا دغدغه‌های اصلی کشور در حوزه آموزش عالی را پوشش دهیم. تلاش داریم مرکز سنجش، پذیرش و فارغ‌التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی به مجموعه‌ای فعال تبدیل شود و خدمات را تبدیل به کاربست کنیم تا دانشجویان از مدرکی که می‌گیرند، راضی باشند و بتوانند به اشتغال برسند.

آزادیان تأکید کرد: خوشبختانه ذهنیت و نگاه به دانشگاه آزاد اسلامی تغییر کرده و تحولات و برنامه‌های تحولی این دانشگاه مورد توجه بخش‌های مهم کشور قرار گرفته است. امیدوارم با ظرفیتی که در مرکز سنجش، پذیرش و فارغ‌التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد، گام‌های مؤثری در تحقق برنامه‌های دانشگاه برداریم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • در کره شمالی دانشگاه رفتن هم عجیب و غریب است!
  • دندان‌پزشکی تلفیقی از علم پزشکی، هنر و ابتکار است
  • شرایط تحصیل اتباع خارجی در دانشگاه های ایران چیست؟
  • اعلام شرایط تحصیل اتباع خارجی در دانشگاه‌های ایران
  • شرایط تحصیل اتباع خارجی در دانشگاه‌های ایران چیست؟
  • تحصیل ۵۵ دانشجوی پزشکی در مراغه
  • کمک دوستان و دعای خیر پدر و مادر!
  • صدور مدرک فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد سرعت می‌یابد
  • طهرانچی: صدور مدرک فارغ‌التحصیلان سرعت می‌یابد
  • شرایط ادامه تحصیل ۲۵۸ زندانی مجتمع ندامتگاهی قزلحصار کرج فراهم شد