Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ مدیرعالی حرم رضوی از بازگشایی رواق‌های امام خمینی(ره)، ‌دارالهدایه، ‌دارالحکمه و شبستان‌های مسجد گوهرشاد تنها با ۲۵ درصد ظرفیت خبر داد و گفت: شیوه‌نامه‌های بهداشتی در حرم رضوی به بهترین شکل ممکن رعایت می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، محمدمهدی برادران در جلسه‌‌ای مشترک با تعدادی از شرکت‌های دانش‌بنیان که به منظور بررسی ظرفیت‌های این حوزه در زمینه مسائل بهداشتی برگزار شد اظهار داشت: حفظ سلامت زائران و زیارتی به دور از نگرانی و دغدغه، خواست همه مسلمانان و شیعیان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این رو، ما خادمان علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) وظیفه داریم با همه ظرفیت‌های مادی و معنوی بستر این امر را فراهم آوریم.

وی گفت: با تأکیدات تولیت آستان قدس رضوی، حرم مطهر رضوی در حوزه مسائل بهداشتی باید نمونه باشد و این مهم با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان محقق خواهد شد.

مدیر عالی حرم مطهر رضوی با بیان اینکه حوزه بهداشت یکی از چندین حوزه خدمت‌رسانی در حرم مطهر رضوی است افزود: در تلاشیم از همه ظرفیت‌ها برای انجام بهترین دستورالعمل‌‌های بهداشتی در حرم مطهر رضوی استفاده کنیم.

برادران ادامه داد: مجموعه آستان قدس رضوی از هر ایده‌ علمی‌ که قابل استفاده باشد و شرایط زیارت کامل را با رعایت بهداشت فراهم آورد، استقبال می‌کند. این آمادگی را داریم که با ایجاد بسترهای مناسب، زمینه اجرای طرح‌ها و ایده‌های ارائه‌شده را در صحن‌ها و رواق‌ها و ... فراهم آوریم.

حجت‌الاسلام مروی: آستان قدس رضوی بنگاه اقتصادی نیست/ مردم ‌این آستان مقدس را متعلق به خود می‌دانندنهضت محرومیت‌زدایی آستان قدس در حاشیه شهر مشهد ادامه دارد30000 بسته کمک‌ معیشتی توسط آستان قدس رضوی توزیع شد

وی به اقدامات مجموعه آستان قدس رضوی در حوزه سلامت زائران و رعایت بهداشت در حرم مطهر رضوی اشاره کرد و افزود: کارشناسان بهداشت همواره در حال نظارت و بازدید از قسمت‌های مختلف اماکن متبرکه برای اجرای دقیق دستورهای بهداشتی هستند و نکات لازم را به مسئولان امر در حرم مطهر رضوی اعلام می‌کنند. از همین رو، خوشبختانه در گزارش‌هایی که از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دریافت کرده‌ایم، حرم مطهر رضوی به لحاظ بهداشتی عملکرد بسیار خوبی داشته است.

وی ادامه داد: در بارگاه نورانی ثامن‌الحجج(ع) بیش از 90 درصد زائران و 100 درصد خدام از ماسک استفاده می‌کنند. این درحالی است که در کشور کمتر از 60 درصد افراد از ماسک استفاده می‌کنند.

برادران توزیع ماسک در مبادی ورودی حرم مطهر رضوی، اجباری کردن استفاده از ماسک در اماکن متبرکه، تعبیه دستگاه‌های تب‌سنج و مواد ضدعفونی در ورودی‌ها را از دیگر اقدامات بهداشتی حرم مطهر رضوی برشمرد.

وی ادامه داد: برای جلوگیری از ازدحام جمعیت در صحن‌های حرم مطهر رضوی و فراهم آوردن فضای بیشتر برای زیارت زائران، تعدادی از رواق‌ها از جمله رواق امام خمینی(ره)، رواق دارالهدایه، رواق دارالحکمه و شبستان‌های مسجد گوهرشاد تنها با 25 درصد ظرفیت بازگشایی شده‌اند تا علاوه بر فراهم آمدن فضای مناسب زیارت، شیوه‌نامه‌‌های بهداشتی نیز در بهترین شکل ممکن رعایت شود.

انتهای پیام/282/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: حرم مطهر رضوی آستان قدس رضوی رواق ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۳۸۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویژه برنامه‌های حرم رضوی به مناسبت وفات حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)

      به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، قرائت زیارت امین الله، سخنرانی حجت الاسلام حسین اسلامی و قرائت دعای توسل از جمله برنامه های این مراسم بود.   همچنین مراسم عزاداری وفات حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)  امروز  چهار شنبه با سخنرانی حجت الاسلام محمد مهدی رجبی در رواق امام خمینی، سخنرانی حجت الاسلام سید جواد پنجتنیان در ایوان مقصوره مسجد گوهرشاد و سخنرانی حجت الاسلام محمد حسین فرمانبر در رواق دار الحجة (عج) برگزار میشود.   پس از نماز مغرب و عشا  نیز  مراسم با قرائت زیارت امین الله توسط آقای مهدی سروری آغاز میشود  و پس از آن سخنرانی حجت الاسلام محمد الهی خراسانی و نیز قرائت زیارت جامعه کبیره با حضور آقای زین العابدین غلام در رواق امام خمینی (ره) ویژه زائران و مجاوران حرم مطهر تدارک دیده شده است.    ویژه برنامه وفات حضرت عبد العظیم حسنى (ع)  نیز امروز  ساعت ۱۰:۰۰ در رواق حضرت معصومه (س) ویژه خواهران برگزار خواهد شد.   همچنین مجلسی  با عنوان محفل اشک روز چهارشنبه همزمان با اقامه نماز ظهر و عصر، صحن پیامبر اعظم، خروجی باب الهادی، مسجد صدیقی‌ها برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • حضور در جوار آستان مقدس رضوی بهترین خدمت فرهنگی است
  • بارش رحمت الهی در صحن و سرای پربرکت رضوی
  • دومین نشست کارگروه ملی امام رضا (ع) برگزار شد
  • نام ماندگار معمارباشی‌ها بر آستان زرافشان جانان
  • دومین نشست کارگروه ملی امام رضا(ع) برگزار شد
  • غرفه‌سازی برای ناشران در فضای شبستان مراحل پایانی خود را طی می‌کند
  • ویژه برنامه‌های حرم رضوی به مناسبت وفات حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)
  • دیدار ۶۴ نفر از کارگران خراسان رضوی با رهبر انقلاب اسلامی
  • امشب: مراسم سالگرد آیت‌الله بروجردی در مسجد اعظم قم/ 3 ویژگی مرجع فقید
  • مراسم صبحگاه یگان حفاظت حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد