Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید مناف هاشمی در پاسخ به انتقادات مطرح شده در خصوص چرایی کاهش ساعت کار مترو و اتوبوس گفت: شهرداری تهران پیشنهاد کاهش ساعت فعالیت حمل و نقل عمومی (مترو و اتوبوسرانی) را ارائه نکرد.

وی با تأکید براینکه تصمیم گیری مذکور توسط ستاد ملی مقابله با کرونا انجام شده است، تاکید کرد: ستاد ملی مقابله با کرونا به شهرداری کلانشهرها دستور داده است تا ساعت فعالیت حمل و نقل عمومی کاهش داده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اینکه تصمیم کاهش ساعت فعالیت حمل و نقل عمومی کارشناسی شده بوده یا خیر را باید از این ستاد پرسید.

هاشمی ضمن اشاره به حضور شهردار تهران در جلسات هیات دولت و جلسات عالی ستاد ملی مقابله با کرونا با حضور رئیس جمهوری اظهارکرد: اخیراً شهردار تهران در این جلسات شرکت نمی‌کند. اگر در زمان جلسه اتخاذ تصمیم برای کاهش ساعت فعالیت حمل و نقل عمومی، شهردار تهران هم حضور داشت شاید نتیجه تصمیم گیری به نحوی دیگری بود.

به گفته معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران کاهش ساعت فعالیت حمل و نقل عمومی سبب می‌شود مترو و اتوبوسرانی تا سقف ۲۰۰ هزار نفر با کاهش مسافر مواجه شوند.

وی ضمن اشاره به دستور دولت و ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: محدودیت فعالیت حمل و نقل عمومی اعمال شده و تا مدت یک ماه ادامه خواهد داشت. اگر تصمیمات دیگری هم ستاد ملی مقابله با کرونا درباره حمل و نقل عمومی اتخاذ کند، شهرداری تهران آن را اجرا می‌کند.

هاشمی با بیان اینکه موضوع کاهش ساعت فعالیت مترو و اتوبوسرانی در معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران بررسی شده است، اظهارکرد: بنابر نظر کارشناسان بهتر بود که کاهش ساعت فعالیت این دو وسیله نقلیه عمومی در ساعات اوج ترافیک اتفاق می‌افتاد اما مساله این است که جمعیت به سطح شهر آمده و معابر اصلی و فرعی شهر قفل می‌شد بنابراین به اجبار ساعات پایانی فعالیت مترو و اتوبوسرانی (ساعت ۲۳) کاهش داده شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پایان با تأکید براینکه کاهش ساعت فعالیت مترو و اتوبوسرانی حامل یک پیام مهم است، گفت: شهروندان باید در شرایط قرمز شیوع ویروس کرونا تردد کمتری داشته باشند و تنها در صورت نیاز و ضرورت از خانه خارج شوند.

۲۳۵۲۳۷

کد خبر 1454268

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ستاد ملی مقابله با کرونا شهرداری تهران ستاد ملی مقابله با کرونا فعالیت حمل و نقل عمومی مترو و اتوبوسرانی شهرداری تهران کاهش ساعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۳۸۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیلاب قطار تهران- گرگان را مجبور به توقف کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن سوخته‌سرایی اظهار کرد: آبگرفتگی شدید بخشی از خط ریلی در محدوده شهرستان بندرترکمن به دلیل بارش شدید باران، قطار تهران- گرگان را وادار به توقف کرد.

وی ادامه داد: مسافران این قطار با مینی بوس از بندرگز در حال جابه جایی به سمت گرگان هستند و با هماهنگی شهرداری گرگان تعدادی اتوبوس هم برای انتقال سایر مسافران به سمت بندرگز حرکت کردند.

سوخته‌سرایی تعداد مسافران این قطار را ۲۷۰ نفر اعلام کرد و افزود: بخشی از آنان با مینی بوس از بندرگز در حال جابجایی به سمت گرگان هستند و با هماهنگی شهرداری گرگان تعدادی اتوبوس هم برای انتقال سایر مسافران به سمت بندرگز حرکت کردند.

معاون اداره کل مدیریت بحران گلستان گفت: به محض فروکش کردن آب حرکت قطار تهران - گرگان برقرار می‌شود.

کد خبر 6087344

دیگر خبرها

  • از تسریع در روند نوسازی تا هوشمندسازی ناوگان اتوبوس‌های شهری
  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن‌های مترو
  • مقصر ترافیک زجر آور و ضایع کننده عمر مردم تهران چه کسانی هستند
  • سیلاب قطار تهران- گرگان را مجبور به توقف کرد
  • ورود ۵ هزار اتوبوس نو به حمل و نقل عمومی تا پایان سال
  • زمان آغاز به کار تاکسی‌های برقی/ تسهیلاتی برای تاکسی‌رانان
  • انتقال آرادکوه در دستور کار شهرداری تهران
  • ورود ۵ هزار اتوبوس فعال به حمل و نقل عمومی تا پایان سال
  • مسدود شدن ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در تهران
  • کاهش سرفاصله حرکت اتوبوس ها در غرب تهران