Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارسینه، فرهاد دژپسند در حاشیه جلسه هیات دولت اظهارداشت: برخی سهام داران نگرانند که روند نزولی شاخص استمرار داشته باشد، اما بنده عرض می‌کنم که باید توجه داشته باشیم برنامه‌های عرضه به ما امید می‌دهد، سازمان بورس برنامه دارد و میتواند تا پایان سال ۱۰۰ شرکت را به عنوان عرضه اولیه وارد بورس کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: نوسان ذات بازار سرمایه است و همواره مبتنی است بر رفتار سهام داران و عرضه کنندگان سهام.

وی افزود: دولت با قواعدی سعی می کند این نوسانات به سمتی برود که شاخص‌ها و فعالیت‌ها به یک بازار با ثبات و در حال رشد تبدیل شود.

دژپسند گفت: هم عرضه کنندگان و هم متقاضیان در نوسان‌ها نقش موثری دارند و همچنین متاثر است از فضای عمومی اقتصاد کشور.

وزیر امور اقتصادی و دارایی تاکید کرد: اخیراً مباحثی اثر گذار مانند اینکه نرخ سود بانکی می‌خواهد افزایش پیدا کند مطرح شده در حالی که رئیس کل بانک مرکزی آن را تکذیب کرد یا مثلا سود بین بانکی افزایش یافته که از آن هم باید جلوگیری شود.

وی گفت: برخی نا اطمینانی‌ها به دلیل برخی اظهارات مداخله گرایانه بوده که همان باعث زیان سهام داران خرد شده است و ما باید از این اظهار نظر‌هایی که بازار را متلاطم می‌کند خودداری کنیم.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: فرهاد دژپسند بورس ریزش بازار سرمایه عرضه اولیه نرخ سود بانک سهام داران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۳۸۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی بورس شنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۳

در پایان معاملات آخرین روز کاری هفته جاری، دماسنج اصلی تالار شیشه‌ای با رشد ۰.۵۳ درصدی، معادل ۱۱ هزار و ۹۶۰ واحد از ارتفاع این شاخص در سطح دو میلیون و ۲۶۱ هزار و ۳۸۶ واحدی قرار گرفت.

رشد ارتفاع نماگر اصلی بازار سرمایه در حالی اتفاق افتاد که شاخص هم‌وزن به‌عنوان نشان‌دهنده روند عمومی قیمت شرکت‌های کوچک و متوسط، عملکردی موازی را به ثبت رساند. شاخص هم‌وزن نیز با رشد ۰.۳۶ درصدی (معادل دو هزار و ۷۸۱ واحد) در پله ۷۷۰ هزار واحدی قرار گرفت.

معاملات بورس تهران در آیینه آمار و ارقام

تابلو بورس اوراق بهادار تهران، ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم) را در روز چهارشنبه، چهار هزار و ۱۵ میلیارد تومان نشان می‌داد. 

تابلو بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات روز چهارشنبه را ۱۴.۹ میلیارد برگه سهم نشان می‌دهد. کارشناسان معتقدند هر چه حجم معاملات در محدوده‌های فعلی شاخص کل، سطوح بالاتری را لمس کند، چشم‌انداز روشن‌تری از موج تازه شاخص کل در ذهن سهامداران ترسیم می‌شود. چرا که ورود سهامداران تازه‌نفس، راه صعود را هموارتر می‌کند.

همچنین بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی در این روز از ورود سرمایه آنها به بازار سهام حکایت دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه در پایان معاملات روز چهارشنبه بورس از ورود ۱۸۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومانی پول حقیقی از سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی خبر می‌دهد.

پیش بینی بورس شنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۳

برخلاف سنت همیشگی چهارشنبه ها، ورود پول از جانب حقوقی‌ها در دقایق پایانی معاملات شدت گرفت و این موضوع نوید انتظارات مثبت اهالی بازار نسبت به بازدهی نماد‌ها در هفته آتی را می‌دهد. 

همچنین بیش از ۷۳ نماد در جریان معاملات روز چهارشنبه، به صف خرید نشستند که نشانه مثبت دیگری برای بازگشایی بازار در روز شنبه آتی به شمار می‌رود. 

نباید از تاثیر بازگشایی نماد «ذوب» و تاثیر آن بر کلیت بازار غافل شد. با استارت مجدد معاملات سهام ذوب آهن، بازار کمی از حالت خنثی خارح شد و رنگ سبز نقشه بازار بیشتر به چشم آمد. 

با این وجود، سیاست تثبیت نرخ دلار نیما، همچنان متهم ردیف اول کم رمق بودن بازار در روز‌های ابتدایی سال نو است. در صورتی که سیگنال‌هایی مبنی بر وجود اراده از سوی بانک مرکزی در راستای کاهش فاصله میان نرخ نیما و آزاد اسکناس دلار صادر شود، بازار با پتانسیل بالایی شروع به رشد خواهد کرد.

منبع: تجارت نیوز

tags # بورس سایر اخبار (تصاویر) لئوپون، پادشاهِ پادشاهان؛ حیوان عجیب و غول‌پیکری که حاصل جفت‌گیری پلنگ و شیر است! (تصاویر) دانشمندان چهرۀ یک انسان اولیه را شناسایی کردند؛ انسان اولیه این شکلی بود! (تصاویر) چند سال پس از مردن انسان‌ها زمین چه شکلی خواهد بود؟ انسان‌هایی که خوراکشان گوشت انسان است!

دیگر خبرها

  • بسترسازی برای استفاده از سپرده‌های مردم در تولید فراهم می‌شود
  • بحران در بزرگترین شرکت آب‌وفاضلاب انگلیس
  • پیش بینی بورس شنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۳
  • چرا دردی دوا نمی‌شود؟
  • دلایل منفی شدن تراز تجاری کشور در سال ۱۴۰۲
  • واکنش کارشناس حقوقی درباره منع خرید سهام سرخابی ها از سوی بانک‌ها
  • بازدهی ۷۸ درصدی سهام بیمه ملت در بازار سرمایه
  • شاخص کل بورس به سطح دو میلیون و ۲۶۰ هزار واحد رسید
  • بازدهی ۷۸ درصدی سهام بیمه ملت در بازار سرمای
  • تصمیمات نادرست دولت بورس را سوزاند؟