Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-19@19:20:45 GMT

برف و باران در راه خراسان رضوی

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۳۸۹۱۳

برف و باران در راه خراسان رضوی

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مرتضی اثمری کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: بارش‌ها همراه با احتمال آبگرفتگی، سیلاب و رواناب، وزش باد شدید، بارش برف و کولاک پیش‌بینی شده است.
او افزود: بارندگی در چهارشنبه شب و روز پنجشنبه در نیمه شمالی و شمال غرب خراسان رضوی پر حجم و همراه با احتمال آبگرفتگی، سیلاب و رواناب خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: این بارش‌ها روز‌های پنجشنبه و شنبه هفته آینده بیشتر در نیمه جنوبی همراه با احتمال آبگرفتگی و رواناب پیش‌بینی شده است.

اثمری بیان کرد: این بارندگی‌ها در نواحی سردسیر و کوهستانی خرسان رضوی به صورت برف و باران رخ می‌دهد و با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به آبگرفتگی و سیلاب بر اثر آن‌ها هشدار داده شده است.
او با اشاره به افت محسوس دمای هوا در خراسان رضوی تصریح کرد: بیشینه دمای هوای امروز مشهد ۱۷ درجه سلسیوس پیش بینی شده که فردا به ۱۰ درجه می‌رسد.
کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی تاکید کرد: کمینه دمای هوا در شب‌های آینده در مناطق سردسیر خراسان رضوی به زیر صفر خواهد رسید.
اثمری اظهار کرد: کمینه دمای هوای مشهد در این مدت از هفت درجه به دو درجه سلسیوس کاهش می‌یابد.
او افزود: زاوه با کمینه دمای هوای یک درجه سلسیوس و سرخس با بیشینه دمای هوای ۲۱ درجه به ترتیب سردترین و گرمترین شهر‌ستانهای خراسان رضوی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: بیشترین شدت وزش باد در این مدت در سبزوار با سرعت ۳۲ کیلومتر در ساعت گزارش شده است.   انتهای پیام// ف.ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آب و هوا بارش برف و باران هواشناسی استان آبگرفتگی معابر دمای هوای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۳۸۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی هوای آخر هفته تهران

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، روز‌های پنجشنبه (۳۰ فروردین) و جمعه (۳۱ فروردین) افزایش نسبی دما و و روز شنبه (اول اردیبهشت) کاهش دما پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش ایسنا، براساس بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و تحلیل الگو‌های همدیدی، وضعیت جوی استان تهران طی پنج روز آینده آسمان صاف تا قسمتی ابری، گاهی همراه با وزش باد و در ساعات بعد از ظهر همراه با افزایش ابر و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

طی این مدت در بخش‌های شمالی و ارتفاعات استان در بعضی ساعات رگبار باران، وزش باد و احتمال رعد و برق، در ارتفاعات بالادست گاهی رگبار برف مورد انتظار است.

از روز جمعه (۳۱ فروردین) در بخش‌هایی از استان به‌ویژه بخش‌های جنوبی و غربی وزش باد نسبتا شدید تا شدید پیش‌بینی می‌شود.

در روز‌های پنجشنبه (۳۰ فروردین) و جمعه (۳۱ فروردین) افزایش نسبی دما و در روز شنبه کاهش دما مورد انتظار است.

براساس این گزارش، آسمان تهران فردا (۳۰ فروردین) صاف تا کمی ابری، گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتیگراد و در روز جمعه (۳۱ فروردین) صاف، در بعدازظهر افزایش ابر، گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۲۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود..

طبق اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ایستگاه ورامین با بیشینه دمای ۲۵ درجه سانتیگراد، گرمترین ایستگاه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

دیگر خبرها

  • وزش باد در خراسان رضوی شدت می‌گیرد
  • پیش بینی وزش باد در خراسان رضوی
  • وزش باد در خراسان رضوی شدت می گیرد
  • پیش بینی افزایش ۵ تا ۸ درجه‌ای دمای هوا در خراسان رضوی
  • دمای هوا در خراسان رضوی افزایش می‌یابد
  • پیش‌بینی هوای آخر هفته تهران
  • خروج سامانه‌های ناپایدار از اصفهان همراه با باد و باران/ دمای هوای استان کاهش می‌یابد
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۲۹ و ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / بارش باران در نقاط اکثر استان ها
  • پیش‌بینی وضعیت هوا تا یکشنبه هفته آینده/ بارش باران و رعد و برق در این استان‌ها
  • پیش بینی بارش خفیف باران در زنجان