Web Analytics Made Easy - Statcounter

فاطمه زهرا سیدان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به بررسی نقشه‌های هواشناسی استان اصفهان طی سه روز آینده اظهار داشت: بررسی این نقشه‌ها بیانگر شرایط بارشی با هشدار نارنجی رنگ در استان اصفهان است.

وی افزود: روز گذشته بارش‌ها با هشدار زرد اتفاق افتاد و امروز تشدید فعالیت سامانه بارشی را در اکثر مناطق استان اصفهان خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناس مسئول پیش‌بینی هوای استان اصفهان با بیان اینکه سامانه بارشی جدید از امروز فعالیت خود را آغاز و تا روز جمعه ادامه دارد، اضافه کرد: تشدید فعالیت این سامانه از بعدازظهر روز پنجشنبه و روز جمعه خواهد بود که بارش‌های خوبی را به ویژه در مناطق جنوبی استان خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه بارش‌ها در مناطق کوهستانی و سردسیر استان به صورت برف است، ادامه داد: همچنین فعالیت سامانه در مناطق جنوبی استان اصفهان منجر به آب‌گرفتگی معابر عمومی، جاری شدن روان‌آب‌ها، احتمال سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها به ویژه در مناطق شرق و جنوب استان را خواهیم داشت.

تردد در جاده‌های کوهستانی و مواصلاتی مختل می‌شود

سیدان با بیان اینکه اختلال در تردد جاده‌ها، لغزندگی و کاهش دید افقی در محورهای کوهستانی و مواصلاتی در دو روز آینده در استان اصفهان پیش‌بینی می‌شود، تصریح کرد: احتمال آسیب به محصولات کشاورزی و دامی نیز در این ایام پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: بر این اساس بهتر است دام‌ها از مراتع استان خارج شوند، دامداران از صعود به ارتفاعات خودداری کنند و از حریم رودخانه فاصله ایمنی را حفظ کنند.

کارشناس مسئول پیش‌بینی هوای استان اصفهان در خصوص وضعیت دمایی استان اصفهان نیز طی ۲۴ ساعت آینده اظهار داشت: امروز بیشینه دما بین چهار تا ۶ درجه سانتی‌گراد کاهش می‌یابد.

کاهش ۱۰ درجه‌ای بیشینه دما در اصفهان

وی با بیان اینکه بیشینه و کمینه دمای شهر اصفهان طی ۲۴ ساعت آینده بین ۱۹ و ۶ درجه سانتی‌گراد در نوسان است، اضافه کرد: همچنین در این بازه زمانی خور و بیابانک با دمای هوای ۲۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرم‌ترین و بویین میاندشت با دمای صفر درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین نقطه استان اصفهان پیش‌بینی می‌شود.

سیدان با بیان اینکه دمای بیشینه استان اصفهان تا روز شنبه روند کاهشی را دارد، اضافه کرد: در این بازه زمانی در برخی مناطق بیشینه دما تا ۱۰ درجه سانتی‌گراد کاهش خواهد داشت.

کد خبر 5069047

منبع: مهر

کلیدواژه: بارش باران وقوع سیلاب هواشناسی اصفهان کاهش دما مراتع ویروس کرونا شیراز شیوع کرونا بوشهر آمار کرونا محدودیت های کرونایی بارش باران شهرکرد ستاد ملی مقابله با کرونا کرمانشاه احتکار قزوین شهرستان کرج استانداری سمنان درجه سانتی گراد استان اصفهان پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۳۹۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی رگبار باران و وزش باد همراه با گردوخاک

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ در این اطلاعیه اعلام شده ناپایداری‌ها نیمه جنوبی وغربی استان همچون شهرستان‌های بویین میاندشت، سمیرم، چادگان، خوانسار، فریدن، دهاقان، سمیرم، شهرضا، فریدونشهر، گلپایگان، کبوترآباد، لنجان، مبارکه، مورچه خورت، شاهین شهر ومیمه، نائین، نجف آباد، نطنز، اصفهان، دهق را تا فردا در برمی گیرد.
همچنین احتمال آبگرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان آب، احتمال تگرگ، وزش باد به نسبت شدید، لغزندگی وکاهش دید بویژه در جاده‌های کوهستانی وگردنه ها، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، احتمال خسارت به نهال، درختان آسیب پذیر و محصولات باغی وزراعی پیش بینی شده است.
احتیاط در سفر‌های برون شهری، توقف نکردن دربستر وحاشیه رودخانه ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها ومسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی وجابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی وامدادی وپاک سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها وآب رود‌ها، تمهیدات لازم برای حفاظت از تولیدات کشاورزی واحتیاط در انجام هرگونه عملیات کشاورزی از توصیه‌های هواشناسی تا بعد از ظهر فردا شنبه اول اردیبهشت است.

دیگر خبرها

  • پیش بینی رگبار باران و وزش باد همراه با گردوخاک
  • تداوم شدت ناپایداری‌های همرفتی همراه با رگبار و تندباد در اصفهان / هوا گرم‌تر می‌شود
  • بارش‌های همرفتی مناطقی از اصفهان را فرامی‌گیرد
  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز پنجشنبه ۳۱ فروردین
  • هواشناسی اردبیل هشدار سطح زرد صادر کرد
  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین
  • کرمانشاه فردا بارانی است
  • خروج سامانه‌های ناپایدار از اصفهان همراه با باد و باران/ دمای هوای استان کاهش می‌یابد
  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین
  • پیش بینی هواشناسی هرمزگان ۲۹ فروردین