Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار سیدمجید موسوی جانشین فرمانده نیروی هوافضای سپاه امروز در حاشیه مراسم رونمایی از کتاب‌های «موشک جواب موشک» و «هفدهمین روز» که به مناسبت سالروز شهادت شهید حسن طهرانی‌مقدم در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، در جمع خبرنگاران در خصوص دستاوردهای فرهنگی این نیرو،گفت: تلاش داریم تا متناسب با موضوعات مختلف در حوزه فرهنگی تولیداتی داشته باشیم، البته که ما بیشتر در بخش دفاعی و پدافندی فعال هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هفته گذشته نیز از «تیربار موشکی» رونمایی کردیم و نمایشگاه اقتدار فضایی را که شامل موضوعات پدافندی بود به نمایش گذاشتیم. از طرفی بنا داریم تا محصولات فرهنگی هم داشته باشیم و این تولیدات بیشتر در قالب فیلم و کتاب خواهد بود؛ بنابراین سالانه از کتاب‌های مختلفی رونمایی خواهیم کرد.

جانشین فرمانده نیروی هوافضای سپاه اظهار داشت: در این زمینه با نهادهای مختلف فرهنگی در ارتباط هستیم و به‌ویژه با موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ارتباط نزدیکی داریم البته این نکته نیز قابل ذکر است که به‌صورت مستقل نمی‌توانیم در تولید فیلم سینمایی فعال باشیم، اما با تلاشی که داشتیم در موضوع موشکی فیلمی تهیه شده که شهریار بحرانی کارگردانی آن را برعهده گرفته است و امیدواریم در جشنواره فجر امسال شاهد اکران آن باشیم.

سردار موسوی گفت: امروز نیز همزمان با سالگرد شهادت شهید طهرانی‌مقدم از دو کتاب رونمایی شد تا بتوانیم به نوعی قدردان تلاش این شهید بزرگوار باشیم و جوانان را با تلاش‌های جهادی سردار شهید طهرانی‌مقدم آشنا کنیم تا همگان پیرو اندیشه و راه این عزیزان باشند.

کد خبر 5069115 هادی رضایی

منبع: مهر

کلیدواژه: نیروی هوافضای سپاه دفاع مقدس انقلاب اسلامی ایران هوافضای سپاه ایالات متحده امریکا مجلس شورای اسلامی محمد جواد ظریف محمدجواد ظریف حجت الاسلام حسن روحانی اسحاق جهانگیری برجام ترامپ جمهوری اسلامی ایران هیئت دولت انتخابات آمریکا وزارت خارجه سعید خطیب زاده ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۴۰۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب «سه چهارده» رونمایی شد

کتاب «سه چهارده» قصه سه نوجوان چهارده ساله هم کلاس و هم محلی در دهه ۶۰ است که هر سه برادر رزرمنده دارند و در واقع این برادران بزرگتر راه را برای برادان کوچکتر باز کرده‌اند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی تسنیم، برنامه شب خاطره و رونمایی از کتاب «سه چهارده» نوشته فاطمه سوریان با حضور نویسنده کتاب و خانواده شهدایی که این کتاب درباره آنها است، برگزار شد.

کتاب «سه چهارده» قصه سه نوجوان چهارده ساله هم کلاس و هم محلی در دهه 60 است که هر سه برادر رزرمنده دارند و در واقع این برادران بزرگتر راه را برای برادان کوچکتر باز کرده‌اند و اینها از برادر بزرگتر فراگرفته‌اند که به این راه را بروند اما چون سن و سال کمی دارند رضایت خانواده و ماموارن اعزام را نمی‌توانند به دست بیاورند و چون رضایت ممکن نیست به دنبال راه‌های گریز هستند؛ مثل دستکاری کردن شناسنامه‌ها و فرار از منزل و .. که لحظات جذابی را در کتاب رقم می‌زند. این کتاب  در گونه داستانی نوشته شده و فاطمه سوریان که فرزند یکی از فرماندهان شهید یعنی منصور سوریان است، این کتاب را نوشته و یکی از نوجوانان قهرمان کتاب، عموی نویسنده است.

رحیم مخدومی نویسنده و مدیر انتشارات رسول آفتاب که این کتاب در این نشر منتشر شده است، درباره کتاب «سه چهارده» گفت: این کتاب روایت همزمان داستان زندگی سه نوجوان دهه شصتی است و  سه خانواده شهید در این داستان معرفی می‌شوند و هر یک از این خانواده‌ها یک شهید مفقود الاثر  دارند و چندین سال این دوران مفقود بودن و انتظار سپری می‌شود و در واقع این سه خانواده یک درد مشترک دارند.

داستان شهادت و زندگی سه رفیق نوجوان در کتاب «سه چهارده»

وی افزود: با همه این سختی‌ها نگاه خانواده‌ها و نگاه این سه نوجوان حائز اهمیت است. در عین حال که قهرمانان کتاب، شور و نشاط نوجوانی خود را دارند، اتفاقات جالبی در جبهه برای این بزرگمردان کوچک رخ می‌دهد و در نهایت هر سه به شهادت می‌رسند.

شهید محسن سوریان،  شهید محسن منصوری و شهید احمد عبدالعلی پور سه قهرمان نوجوان این کتاب هستند و کتاب «سه چهارده» در نمایشگاه کتاب امسال برای نخستین بار توسط انتشارات رسول آفتاب عرضه خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • یادی از سردار شهید تهرانی مقدم + فیلم
  • حال و هوای خانه شهید طهرانی مقدم بعد از عملیات «وعده صادق»
  • برپایی هفت میز خدمت در نماز جمعه این هفته تهران
  • اکران مستند «قوی‌دل» آغاز شد/ فیلم‌هایی که ترویج مطالبه‌گری هستند
  • دو خبر فرهنگی از آران و بیدگل
  • «آسمان غرب» ارتش را زنده می‌کند/ راه اندازی یک پویش سراسری
  • رونمایی از مستند «قوی‌دل» همزمان با روز جهانی هموفیلی/ فیلم‌های مستند، مهجور هستند
  • اکران فیلم کوتاه؛ رفع تکلیف یا ضرورت؟!
  • کتاب «سه چهارده» رونمایی شد
  • ندیدی ضرب شست ناب طهرانی مقدم را؟