Web Analytics Made Easy - Statcounter

برنده شدن آندره‌آ استراماچونی در جدال حقوقی با استقلال را نمی‌توان قطعی دانست.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

هنوز ۲۴ ساعت از باز شدن پنجره نقل و انتقالات استقلال نگذشته بود که رسانه ها سراغ پرونده های بین المللی استقلال رفتند و دو کیس مهم یعنی شکایت استراماچونی و شکایت پادووانی امروز مطرح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دو پرونده ای که البته هنوز رای آنها نیامده اما استراماچونی و وکلایش و همچنین پادووانی و وکیلش به انحای مختلف از استقلال شکایت کرده اند. درباره پرونده پادووانی جزییات زیادی مطرح نشده اما صحبت از غرامت شش میلیون یورویی است که پادووانی آن را از استقلال خواسته است. او ضرر و زیان ناشی از بازی نکردنش در سالهایی که می توانست بازی کند را می خواهد از استقلال بگیرد. یک پرونده پیچیده که همانطور که گفتیم جزییاتش مطرح نشده و مشخص نیست چقدر می تواند برای استقلال خطرناک باشد. در این باره در روزهای آینده سعی می کنیم اطلاع رسانی کنیم.

دوئل استقلال و استراماچونی

پرونده استراماچونی هم در کمیته وضعیت فیفاست و احتمالا تا پایان سال ۲۰۲۰ تعیین تکلیف خواهد شد و از طریق کمیته انضباطی فیفا به باشگاه استقلال اعلام می شود. البته حکم نهایی‌ این پرونده هنوز صادر نشده اما ظاهرا استقلال در دوران سعادتمند در این پرونده دفاعیاتی هم داشته که کمتر کسی از آن با خبر است. گفته شده استقلال در صورت باخت در این پرونده باید در حدود یک میلیون و هفتصدهزار یورو غرامت پرداخت کند. غرامتی که برای شفر هم مطرح بود و او از استقلال یک میلیون و هفتصد هزار دلار غرامت می خواست که با توجه به دفاعیات دوران امیرحسین فتحی و همچنین پیوستن شفر به تیم بنی یاس امارات، این رقم به ۲۰۰ هزار دلار رسید. در واقع استقلال از محکوم شدن در این پرونده آنقدر خوشحال بود که به دادگاه عالی ورزش شکایت نکرد. درباره استراماچونی این ماجرا کمی متفاوت است، چون او هنوز تیم نگرفته و غرامت یک میلیون و هفتصدهزار یورویی اش را می خواهد. او درواقع درست مثل ویلموتس کل پاداش ها و آپشن ها و قرارداد سال بعد خودش و دستیارانش را خواسته است. او به باشگاه استقلال دو بار اخطار داد و بعد قراردادش را فسخ کرد و پس از ترک ایران تیم نگرفت. احتمال اینکه استقلال در این پرونده محکوم شود کم نیست. یک دلیلش این است که هنوز کسی از روند لایحه دفاعی استقلال خبر ندارد. دلیل دوم هم تفاوت تیمی است که در دوران امیرحسین فتحی در شکایات شفر، ساشا شفر و کولی دفاع کردند. تیم جدیدی به جای تیم دوران فتحی نشسته است که مطمئنا با آنها تفاوت دارد.

 

دفاعیات استقلال در این پرونده

استقلال احتمالا در لایحه دفاعی اش از ننشستن پول به حساب استراماچونی پس از فسخ او به خاطر تحریم ها نام برده و البته ماجرای مذاکراتی که با استراماچونی و وکیلش برای بازگشت انجام داده را با جزییات و اسناد و مدارک به کمیته وضعیت و کمیته انضباطی فیفا ارسال کرده است. استقلال حتی به ماجرای انتشار متن فارسی قرارداد استراماچونی در رسانه های ایران اشاره کرده که باعث ناراحتی شدید استراماچونی شده و حتی گفته حاضر است عوامل این ماجرا را هم به فیفا معرفی کند و این ماجرا را یک سناریو برای عدم بازگشت استراماچونی دانسته و به اراده ای خارج از اراده باشگاه برای عصبانی کردن و پشیمان کردن استراماچونی اشاره کرده است تا استراماچونی قید ادامه همکاری با استقلال را بزند. درباره لو رفتن قرارداد استراماچونی به گزارش هایی که قبلا منتشر شده رجوع کنید. استقلال در لایحه دفاعی‌اش به همه این موارد اشاره کرده و امیدوار است قاضی پرونده به دفاعیات این باشگاه توجه ویژه‌ای داشته باشد.

شکایت استقلال به دادگاه کاس

از طرف دیگر استقلال در پرونده شکایت وینفرد شفر هم به جای آنکه به او غرامت ۱.۷ میلیون دلاری به مربی آلمانی پرداخت کند، نهایتا ۵۹۲ هزار دلار به حساب این مربی واریز کرد. ۲۰۰ هزار دلار پولی بود که فیفا حق شفر دانسته بود به علاوه ۳۵۰ هزارحقوق ۵ ماه او که عقب افتاده بود(شفر ماهیانه ۷۰ هزار دلار از استقلال حقوق می گرفت) و به علاوه دیرکرد و مالیات و هزینه دادرسی. در پرونده استراماچونی در صورتی که حکم اولیه به ضرر استقلال صادر شود، برای اینکه استقلال زمان بخرد، به دادگاه عالی ورزش شکایت می کند و البته لایحه دفاعی اش را ارائه می کند. باید دید فیفا در این باره چه زمانی حکم صادر خواهد کرد. استقلال امیدوار است بتواند با رقم کمتری این پرونده را ببندد.

سعادتمند برای چه به ایتالیا رفته بود؟

یک بار دیگر هم به این ماجرا اشاره کرده بودیم. اینکه سعادتمند در جلسه با پاستورلو، مدیربرنامه های استراماچونی برای گرفتن تخفیف در غرامت رفته بود. سعادتمند در کار عجیب پیش از حکم فیفا با وکیل استراماچونی برای کاهش غرامت مذاکره کرد. مذاکره ای که البته در آن طرفین صورتجلسه ای امضا کردند تا وکیل پاستورلو به قاضی پرونده بدهد که با متشاکی پیش از صدور حکم، مذاکره کرده است. امضایی که از آن به امضای استراماچونی با استقلال تلقی شد و مدیران وقت طوری وانمود کردند که استقلال با استراماچونی امضا کرده است. در حالیکه استراماچونی پس از اینکه حضورش در استقلال منتفی شد، اعلام کرد که هیچ مذاکره رسمی با او نشده و البته همه چیز شفاهی بوده است. اشکال کار سعادتمند در مذاکره با پاستورلو این بود که او به عنوان مدیرعامل وقت استقلال به استقبال شکست رفت و حالا وکیل استراماچونی می تواند به فیفا بگوید استقلالی ها شکست را قبول کرده بودند و به همین دلیل برای مذاکره به ایتالیا آمدند!

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: استقلال استراماچونی احمد سعادتمند استراماچونی استقلال لایحه دفاعی اشاره کرده هزار دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۴۰۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این مردان شیطان صفت ورامین به اعدام محکوم شدند/ آزار سیاه ۲ دختر دانش آموز توسط ۲ برادر و پسرعمویشان

به گزارش صدای ایران، رسیدگی به این پرونده از یک سال قبل با شکایت دختر ۱۷ ساله‌ای به نام آیناز آغاز شد. وی که همراه مادرش به پلیس آگاهی رفته بود به ماموران گفت: مدتی قبل در راه مدرسه با پسر جوانی به نام راستین آشنا شدم. او به من ابراز علاقه کرد و یک روز از من خواست برای تفریح بیرون برویم. من هم پذیرفتم و همراه دوست صمیمی‌ام درسا به ملاقات راستین رفتم. آن روز راستین همراه برادر بزرگش که ۲۰ سال دارد به نام متین و پسر عمویش پدرام و یکی از دوستانش به نام آریا دنبالم آمده بود. ما با هم سوار ماشین شدیم و به سمت ورامین رفتیم. آنها به بهانه تفریح من و دوستم را به بیابان‌های حاشیه ورامین بردند و آزارمان دادند. من وقتی شب به خانه بر گشتم سر و وضعی آشفته داشتم. به همین خاطر مادرم به ماجرا پی برد و تصمیم گرفتیم از آنها شکایت کنیم. اما دوستم درسا از ترس خانواده‌اش سکوت کرده و به کسی حرفی نزده است.

ردیابی ۴ شیطان
با این شکایت ماموران به ردیابی پسران شیطان صفت پرداختند و دو برادر و پسر عموی ۱۸ ساله و آریا ۱۷ ساله را ردیابی و بازداشت کردند. در این میان درسا نیز به پلیس آگاهی رفت و از ۴ شیطان شکایت کرد.

وقتی پزشکی قانونی آثار ضرب و جرح و شکنجه روی بدن دو دختر نوجوان را تایید و اعلام کرد آنها وحشیانه مورد آزار قرار گرفته اند، برای چهار پسر کیفرخواست صادر و پرونده‌شان به شعبه پنجم دادگاه کیفری یکی استان تهران فرستاده شد.

در دادگاه
در جلسه دادگاه آیناز که اشک میریخت روبه روی قضات ایستاد و گفت: من فریب حرف‌های راستین را خوردم و به او اعتماد کردم. به همین خاطر همراه دوست صمیمی‌ام سر قرار رفتم. اما راستین به همراه برادرش و پسر عمویش و دوستشان در بیابان‌های ورامین ما را آزار دادند. آنها به التماس‌هایمان هیچ توجهی نکردند. ما را به شدت کتک زدند و نقشه شومشان را اجرا کردند. به همین خاطر برای آنها اشد مجازات می‌خواهم.

درسا نیز اظهارات دوستش را تایید کرد و گفت: من آن شب از ترس نمی‌خواستم به خانه مان برگردم، اما به ناچاره به خانه رفتم ولی حقیقت را به خانواده‌ام نگفتم. بعد از چند روز که فهمیدم آیناز شکایت کرده و چهار پسر دستگیر شده‌اند به پلیس آگاهی رفتم و حقیقت را گفتم. این چهار متهم زندگی ما را تباه کردند. به همین خاطر برایشان حکم اعدام می‌خواهم.

سپس سه متهم که از زندان به دادگاه منتقل شده بودند یک به یک به دفاع پرداختند. اما اتهام تجاوز به عنف را گردن نگرفتند. آنها مدعی شدند با میل دختران نوجوان با آنها رابطه برقرار کرده‌اند.

آریا ۱۷ ساله که از کانون اصلاح و تربیت به دادگاه منتقل شده بود نیز اتهامش را نپذیرفت و مدعی شد دختران نوجوان را آزار نداده است.

در پایان جلسه قضات وارد شور شدند و با توجه به مدرک‌های موجود در پرونده و اظهار نظر کارشناسان پزشکی قانونی ۲ برادر و پسر عمویشان را به اعدام محکوم کردند.

آریا نیز که زیر ۱۸ سال سن دارد به ۵ سال زندان محکوم شد.

دیگر خبرها

  • تراکتور با نسخه یحیی مقابل استقلال؛دوئل احتمالی گل‌محمدی با نکونام در تبریز
  • حکم عاملان تعرض به ۲ دختر دانش آموز اعلام شد
  • تکذیب شکایت فرمانده فراجا از دروازه‌بان استقلال
  • فراجا تکذیب کرد/ شکایت از دروازبان استقلال چه شد؟
  • حکم اعدام برای ۳ پسر به اتهام تجاوز به ۲ دختر نوجوان
  • این مردان شیطان صفت ورامین به اعدام محکوم شدند/ آزار سیاه ۲ دختر دانش آموز توسط ۲ برادر و پسرعمویشان
  • چگونگی استفاده بیماران از سامانه انتظامی نظام پزشکی
  • حضور کاپیتان استقلال در دادگاه با شکایت نیروی انتظامی
  • شکایت فرماندهی فراجا از کاپیتان استقلال | حسینی در دادگاه فرهنگ و رسانه
  • تبرئه جام جم از شکایت فیلیمو