Web Analytics Made Easy - Statcounter

حافظ باباپور، روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه ۹۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان نیز کمک بلاعوض به زلزله زدگان زمین لرزه آبان ماه پارسال در آذربایجان شرقی اختصاص یافته است، افزود: از این میزان اعتبار نیز ۷۰ میلیارد تومان برای زلزله زدگان پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه به ازای هر واحد مسکونی ۵۵ میلیون تومان تسهیلات با کارمزد ۴ درصد و ۲۵ میلیون تومان نیز کمک بلاعوض پرداخت شده است، اظهار داشت: تسهیلات اعطایی برای زلزله زدگان بر اساس پیشرفت فیزیکی واحدها پرداخت می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی گفت: روند بازسازی واحدهای آسیب دیده مناطق زلزله زده میانه و سراب از نظر کمی و کیفی جزو بازسازی های بی‌نظیر بنیاد مسکن بود و علت موفقیت در این روند، سپردن کار به خود مردم است.

باباپور، ادامه داد: شیوع ویروس کرونا، افزایش لجام گسیخته قیمت مصالح ساختمانی و همزمانی بازسازی با فصل کشاورزی و برداشت محصولات موجب کندی روند بازسازی و عدم تکمیل واحدهای آسیب دیده شد.

وی با اشاره به اینکه پرونده تعمیر ۳ هزار و ۵۰۰ واحد آسیب دیده این مناطق در بهمن سال گذشته بسته و تمام تعمیرات انجام شد، یادآوری کرد: از ۳ هزار واحد احداثی در شهرستان های سراب و میانه، ۱۰۰ درصد پی کنی و آرماتوربندی این واحدها تکمیل، نصب اسکلت ۹۸ درصد آن ها به تعداد ۲ هزار و ۹۴۳ واحد، ۷۶ درصد دیوارچینی پیرامون به تعداد ۲ هزار و ۲۷۲ واحد و ۹۲ درصد پوشش سقف به تعداد ۲ هزار و ۷۶۳ واحد انجام شده است.

زلزله زدگان در ۲ هزار واحد بازسازی شده اسکان یافته اند

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه ۲ هزار واحد احداثی در مناطق زلزله زده شهرستان های میانه و سراب تکمیل شده است، گفت: این تعداد معادل دو سوم واحدهای احداثی در این مناطق بوده و هم اکنون زلزله زدگان این شهرستان ها در این واحدها اسکان یافته اند.

باباپور، با اشاره به عدم تکمیل حدود یک هزار و ۱۰۰ واحد احداثی در این مناطق، افزود: افزایش بی رویه قیمت مصالح، عدم پاسخگویی تسهیلات اعطایی و عدم تزریق آورده شخصی از سوی زلزله زدگان موجب شده تا این واحدها هنوز تکمیل نشود.

وی اظهار داشت: با توجه به ابلاغ ۱۵ میلیون تومان تسهیلات تعمیر با کارمزد ۴ درصد و ۵ میلیون تومان کمک بلاعوض، در صورت موافقت بانک مرکزی و صدور مجوز این تسهیلات برای تکمیل این واحدها در اختیار زلزله زدگان قرار می گیرد.

بازسازی ۲ هزار واحد دامی با همکاری جهاد کشاورزی در حال انجام است

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی گفت: ۲ هزار واحد دامی در اثر زلزله ۱۷ آبان سال گذشته در شهرستان های میانه و سراب خسارت دیده بود که بازسازی آن ها با همکاری و توافق با مدیریت جهاد کشاورزی استان در حال انجام است.

باباپور، با اشاره به آواربرداری ۷۱۰ واحد دامی این شهرستان ها، ادامه داد: پی ریزی و فونداسیون ۶۱ درصد و اسکلت بندی ۵۸ درصد و صدور پایان کار ۵۵ درصد واحدها انجام شده است.

وی با بیان اینکه ۱۵ میلیون تومان تسهیلات و ۵ میلیون تومان کمک بلاعوض برای واحدهای دامی، کفاف بازسازی آن ها را نمی دهد، اظهار داشت: با توجه به وسعت بالای واحدهای دامی در این مناطق به علت پررونق بودن شغل دامداری، اعتبارات اختصاصی دولتی جوابگو نبوده و باید خود افراد نیز از آورده شخصی برای تکمیل این واحدها هزینه کنند.

کمبود سیمان و ماسه مانع از تکمیل واحدهای مسکونی احداثی شده است

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی با اشاره به تخصیص سیمان رایگان از سوی بنیاد مستضعفان برای زلزله زدگان شهرستان های میانه و سراب، گفت: برای هر واحد مسکونی احداثی ۱۶۰ کیسه سیمان رایگان تخصیص و توزیع شده است.

باباپور، با بیان اینکه فقط هزینه حمل سیمان از زلزله زدگان دریافت می شود، افزود: در روزهای اخیر خودروهای باربری از حمل سیمان و مصالح ساختمانی به این مناطق خودداری می کنند و به دنبال افزایش ۳۰ درصدی کرایه هستند.

وی عمده مشکل عدم تکمیل واحدها در شهرستان میانه را نبود ماسه اعلام و یادآوری کرد: هم اکنون ۷۰۰ واحد مسکونی در مرحله دیوار چینی قرار دارد که در صورت تامین ماسه این واحدها نیز تکمیل می شود.

باباپور، از دستگاه های نظارتی استان خواست پیگیر کمبود سیمان به ویژه ماسه در منطقه باشند تا مشکل این واحدها نیز در سریع ترین زمان برطرف شود. 

۱۵ خانوار نیازمند مناطق زلزله زده برای تکمیل واحدهای خود نیازمند کمک خیران هستند

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی گفت: با وجود پرداخت تسهیلات دولتی و کمک بلاعوض، ۱۵ خانوار نیازمند در بخش ترکمنچای میانه به علت نداشتن آورده شخصی نیازمند کمک خیران برای تکمیل واحدهای خود هستند.

باباپور، با اشاره به اینکه صاحبان این واحدها سالخورده بوده و آورده نقدی برای تکمیل واحدهای خود را ندارند، ادامه داد: در صورت کمک خیران و تامین ۳۰ میلیون تومان برای هر کدام از این واحدها، این واحدها تکمیل و افراد در واحدهای خود اسکان خواهند یافت.   

۷۰ میلیارد تومان متمم بازسازی برای مناطق زلزله زده اختصاص یافت  

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی گفت: با پیگیری مسوولان استانی ۷۰ میلیارد تومان متمم بازسازی برای مناطق زلزله‌زده شهرستان های میانه و سراب اختصاص یافت.

باباپور، با اشاره به اینکه ۳۰ میلیارد تومان نیز کمک بلاعوض است، افزود: این میزان شامل ۹۴۰ مورد اعتبار متمم بازسازی شامل ۳۹۰ مورد شهری و ۵۵۰ مورد روستایی بوده و ۹۹۳ اعتبار متمم تعمیری و ۹۴۰ اعتبار متمم معیشتی نیز اخذ شده است.

وی اظهار داشت: از این میزان اعتبار ۱۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان احداثی شهری، ۲۲ میلیارد تومان احداثی روستایی، ۱۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تعمیری و ۱۴ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان معیشتی است.

باباپور، افزود: هم اکنون ۱۹۱ مورد متمم بازسازی شهری، ۳۴۰ متمم روستایی، ۴۷۱ متمم تعمیری و ۴۷۱ متمم معیشتی ابلاغ شده است.

برچسب‌ها آذربایجان شرقی سراب بنياد مسكن انقلاب اسلامی میانه زلزله

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی سراب بنياد مسكن انقلاب اسلامی میانه زلزله آذربایجان شرقی سراب بنياد مسكن انقلاب اسلامی میانه زلزله اخبار کنکور شهرستان های میانه و سراب مناطق زلزله زده میلیارد تومان تکمیل واحدهای تومان تسهیلات میلیون تومان تکمیل واحدها واحدهای خود زلزله زدگان ۲ هزار واحد کمک بلاعوض برای تکمیل شهرستان ها ۲ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۴۱۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۲۸۹ هزار میلیارد ریال تسهیلات تکلیفی توسط بانک سپه

بانک سپه در سال ۱۴۰۲ در حوزه تسهیلات تکلیفی مبلغ ۲۸۹ هزار و ۱۱ میلیارد و ۸۸۷ میلیون ریال در قالب ۲۰۱ هزار و ۷۶۲ فقره تسهیلات در حوزه‌های قرض‌الحسنه ازدواج، فرزندآوری، اشتغالزائی، کمک ودیعه مستاجران، قانون جهش تولید مسکن، حوادث قهری و غیره پرداخت کرد. - اخبار بازار -

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بانک سپه، این بانک که در زمره بانک‌های برتر در زمینه پرداخت تسهیلات به آحاد ملت است، در سال 1402 به 66 هزار و 461 پرونده به مبلغ 137 هزار و 333 میلیارد و 10 میلیون ریال تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج با کارمزد 4 درصد پرداخت کرده است.

این در حالی است که در حوزه تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری، بانک سپه در مدت اشاره شده 28 هزار و 113 میلیارد و 520 میلیون ریال برای 44 هزار و 363 فقره پرونده اختصاص داده است.

بانک سپه همچنین مبلغ 64 هزار و 479 میلیارد و 501 میلیون ریال جمعاً بابت 50 هزار و 918 فقره تسهیلات اشتغا‌لزائی به مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره)، سازمان بهزیستی، استانداری‌ها، اشتغال زندانیان و بنیاد برکت مجموعاً از محل سهمیه ابلاغی قانون بودجه سال های 1402 و ماقبل پرداخت کرده است.

این بانک همچنین به تعداد 6 هزار و 740 فقره تسهیلات ودیعه مسکن به مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی به مبلغ 3 هزار و 633 میلیارد و 891 میلیون ریال مجموعاً از محل سهمیه ابلاغی قانون بودجه سال های 1402 و ماقبل پرداخت کرده است.

بانک سپه در مدت مذکور مبلغ 39 هزار و 469 میلیارد و 448 میلیون ریال به 25 هزار و 150 فقره پرونده تسهیلاتی در راستای قانون جهش تولید مسکن پرداخت کرده است.

دیگر خبرها

  • پرداخت ۸۵۰ میلیارد تومان تسهیلات برای احداث ۱۵۰۰ واحد مسکونی در ماکو
  • پرداخت ۵۲۷ میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۸ در استان بوشهر
  • پرداخت بیش از یک هزار فقره تسهیلات اشتغال در ایلام
  • رشد ۳۰۰ درصدی تسهیلات مسکن در خوزستان
  • افتتاح طرح‌های هادی در ۷ روستای خوی
  • ساخت ۲۵۰۰ واحد مسکن ملی در شهرک مهرگان/ بخشی از واحدها ماه آینده تحویل می‌شود
  • پرداخت ۲۸۹ هزار میلیارد ریال تسهیلات تکلیفی توسط بانک سپه
  • پرداخت بیش از ۱۹ همت ‌تسهیلات‌ مسکن ملی خودمالکی در خوزستان
  • ۸۰۹ واحد مسکن مددجویان کمیته امداد افتتاح شد
  • واگذاری ۵۱۵ مسکن مددجویی ولی نعمتان کمیته امداد استان قزوین