Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، به نقل از روابط عمومی مخابرات منطقه خوزستان، به مناسبت هفته پدافند غیرعامل مانور‌های متعددی با هدف حصول اطمینان از پایداری شبکه و خدمات مخابراتی در حوزه‌های مختلف برون شهری مخابراتی از جمله؛ رفع قطعی ارتباط فیبر نوری شهرستان‌های باغملک -هفتکل و برقراری ارتباطات و پایداری شبکه انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین آزمایش عملکرد پروتیکشن‌های موجود در شبکه انتقال شهرستان‌های خرمشهر و آبادان با قطع کردن دستی فیبر مسیر آبادان و خرمشهر و استفاده از مسیر رینگ جایگزین و مسیر‌های پیش بینی شده، بدون قطعی و با پایداری شبکه ارتباطی صورت گرفت.

در حوزه درون شهری نیز ارتباط مرکز شهید رجایی شهرستان اهواز قطع و پس از ۳۰ ثانیه ارتباط سوییچ مرکز شهید رجایی از مسیر آلترناتیو مرکز ولیعصر (عج) برقرار شد. همچنین در ادامه مانور‌های پدافند غیرعامل سیستم‌های تغذیه نیرو مراکز مخابراتی منطقه، برق شهری مرکز شهید مدرس شهرستان اهواز قطع شد و سیستم‌های ارتباطی با سیستم‌های جایگزین از جمله باطری و دیزل ژنراتور به صورت اتوماتیک وارد مدار شدند.

در حد فاصل این زمان، مشترکان متوجه قطعی در چنین مواقعی نخواهند شد و ضمن بهره مندی شهروندان از پایداری شبکه، ارتباطات بدون هیچ وقفه‌ای تداوم می‌یابد.

رحیم فلاح زاده مدیر مخابرات منطقه خوزستان در این خصوص با بیان اینکه تقویت توان راهبردی در اجرای مانور‌های پدافند غیر عامل است، گفت: با توجه به ضرورت پایداری ارتباط مخابراتی در مواقع حساس و بحرانی، مخابرات منطقه استان با در نظر گرفتن مسیر‌های جایگزین برای زمان بحران و قطع ارتباط مخابراتی، ریسک قطعی ارتباط و مشکلات آن را پیش بینی کرده و با برنامه ریزی‌های کارشناسی شده در این حوزه، راه حل‌های جبرانی آن را تا حصول اطمینان از پایداری شبکه و خدمات مخابراتی در نظر می‌گیرد.

او افزود: در قسمت دیگری، مانور نفوذ به سرور‌ها یا کلانیت‌های ویندوزی با استفاده از تزریق کردن لینک مخرب در تصویر یا پی دی اف از طریق مهندسی اجتماعی انجام شد و کاربر را به روش‌هایی ترغیب کرده تا روی لینک مخرب کلیک کند و باعث ایجاد یک دسترسی به سیستم حمله کننده می‌شود که در این مرحله، حمله کننده قادر است با توجه به سطح دسترسی، انواع فایل‌های سیستمی و اطلاعاتی کاربر را سرقت یا تخریب کند، سیستم‌های نظارتی وارد عمل شده و با آشکار سازی حمله، مبادرت به ریکاوری سیستم نابود شده از طریق باز گرداندن بکاپ‌های متعدد غیر آلوده مبادرت می‌کنند.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پدافند غیرعامل خدمات مخابراتی مخابرات منطقه پایداری شبکه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۴۲۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهبود شبکه‌های مخابراتی با مدیریت هوشمند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، حسین خلج با مدرک دکتری تخصصی مهندسی برق - مخابرات - سیستم از دانشگاه استنفورد آمریکا درباره این طرح توضیح داد: در سال‌های اخیر و با توجه به افزایش حجم اطلاعات در شبکه‌های مخابراتی به‌کارگیری بهینه و هوشمند ساختار‌های نوین بیش از پیش مورد نیاز است. بر همین اساس عملاً هیچ شبکه مخابراتی نمی‌توان یافت که بتواند بدون به‌کارگیری از این ساختار‌ها به‌صورت کارا سرویس ارائه کند.

وی افزود: در این طرح، یک کانال چند کاربره در نظر گرفته می‌شود که در آن قابلیت همکاری میان گره‌های شبکه وجود دارد. این شبکه از طریق یک شبکه وسیع‌تر به ساختار مرکزی شبکه متصل می‌شود. همچنین در این شبکه‌ها مشخصات بده بستان میان نرخ ارسال در کانال و بار ارتباطی در شبکه پشتیبان ارائه می‌شود.

این محقق در ادامه بیان کرد: روش‌های متمرکز برای انجام همکاری، تمام اطلاعات در یک گره تجمیع شده و گره کل داده‌ها را پردازش می‌کند. علاوه بر این موارد، کنترل از طریق این شبکه‌ها هم از اهمیت خاصی به‌خصوص در شبکه‌های نسل پنجم برخوردار است.

وی اضافه کرد: در این طرح به بررسی ساختار‌های نوین به‌کارگیری شبکه‌های این حوزه پرداختیم و کاربرد‌های این حوزه به‌صورت زیربنایی، هم ساختار‌های ابری تلفن همراه و هم ساختار‌های سلولی را که در نسل‌های ۵ و مابعد آن مطرح می‌شوند شامل می‌شود.

خلج تصریح کرد: با گذر شبکه‌های مخابراتی از ساختار‌های سنتی به ساختار‌های نوین که براساس قابلیت‌های انعطاف‌پذیری طراحی می‌شوند، نیاز به شناخت عمیق‌تر این شبکه‌ها اهمیت ویژه‌ای یافته است و به عنوان دو نمونه اصلی این نیاز حیاتی می‌توان به شبکه‌های تلفن همراه نسل پنجم و شبکه‌های زیرساخت اشاره کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ساختار‌ها و روش‌های پیاده‌سازی و تخصیص منابع در این ساختار‌ها متفاوتند و نیاز به ابزار‌های جدیدی برای تحلیل، طراحی و پیاده‌سازی دارند.
محققان در حوزه‌های مختلف برق به دنبال بهینه‌سازی انرژی و بهبود کارکرد دستگاه‌های الکترونیکی و مخابراتی هستند و بنیاد ملی علم ایران هم از طرح‌های تحقیقاتی با این موضوعات حمایت می‌کند.

«مدیریت و کنترل توزیع شده بر روی شبکه‌های مخابراتی» عنوان طرح پژوهشی بابک حسین خلج است که با حمایت بنیاد ملی علم ایران به پایان رسانده است.

دیگر خبرها

  • اجرای طرح توجیهی مسیر گردشگری فرهنگ و هنر
  • سامانه پدافند اس-۵۰۰؛ علیه موشک‌های هایپرسونیک عمل می‌کند؟!
  • سامانه پدافند اس-۵۰۰ چیست؟ آیا می‌تواند علیه موشک‌های هایپرسونیک عمل کند؟
  • پروژه فیبر نوری در خوزستان ظرف ۴ ماه به پایان می‌رسد
  • بهبود شبکه‌های مخابراتی با مدیریت هوشمند
  • اجرای بیش از ۴۵۰ کیلومتر حفاری در پروژه ملی توسعه شبکه فیبرنوری منازل و کسب و کارها در خراسان شمالی
  • توسعه سیستم‌های مخابراتی کردستان با سرمایه‌گذاری ۹۱ میلیارد ریالی
  • اجرای طرح دوگانه سوز کردن نانوایی های چالدران
  • مغز پولدار‌ها دیرتر پیر می‌شود؟
  • مغز پولدار‌ها دیرتر پیر می‌شود