Web Analytics Made Easy - Statcounter

در شرایط سیاسی کنونی و محدودیتهای ایجاد شده بعلت شیوع ویروس کرونا، متخصصان الکترونیک هواپیمایی شرکت فرودگاهها و ناوبری ایران کماکان ارائه سرویس ایمن و استاندارد بر اساس قوانین و مقررات بین المللی را عهده دار بوده  و به شرکتهای هواپیمایی داخلی و خارجی، ایمنی را هدیه می نمایند.

این عزیزان با وجود تحریمهای ظالمانه، عملیات نصب، نگهداری، تعمیر و پشتیبانی تجهیزات ناوبری شامل سامانه دقیق تقرب و فرود (ILS) ، سامانه ناوبری DVOR/DME که در فرودگاههای کشور در حال بهره برداری است، سامانه های ارتباطی شامل تجهیزات ارتباطی زمینی، هوایی و ماهواره ایی مرکز کنترل فضای کشور و فرودگاهها، سامانه های نظارتی شامل تجهیزات راداری که در ایستگاههای صعب العبور و مرتفع نصب گردیده است و پوشش نظارتی فضای کشور را ارائه می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
تجهیزات ایمنی از نوع X-ray و Gateway بمنظور بازرسی بار و مسافر در فرودگاههای کشور، در حال حاضر بدون بهره‌گیری از شرکتهای سازنده خارجی و با تکیه بر دانش و تلاش متخصصان این صنعت، بخوبی انجام شده و در راستای تحقق جهش تولید و عدم وابستگی به سایر کشورها، با انتقال دانش و تجربیات هوانوردی به شرکتهای دانش بنیان داخلی بمنظور تولید تجهیزات بومی و قطعات مورد نیاز بر اساس استانداردهای بین المللی، همواره در مسیر عزت و سربلندی ایران عزیز بدون هیچ چشم داشتی گامهای بزرگی را  برمی دارند.
نشست و برخاست پروزهای بین المللی در فرودگاههای کشور و عبور آنها از فضای کشور عزیزمان  گواه بر ارائه سرویس استاندارد و ایمن توسط متخصصان صنعت هوانوردی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران است.
در آستانه 12 نوامبر، روز جهانی متخصصان الکترونیک هواپیمایی(ATSEPs) از زحمات این عزیزان که برای سرافرازی ایران عزیزمان شبانه روز درحال مجاهدت و جانفشانی می باشند تشکر و قدردانی می نمایم.

اسماعیل ماه گلی
دبیر کل انجمن متخصصان الکترونیک هواپیمایی ایران

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: متخصصان الکترونیک هواپیمایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۴۲۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعطای گواهینامه فرودگاهی به فرودگاه بین المللی شیراز به عنوان نخستین فرودگاه

فخرالدین کشاورز مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس اظهار کرد: فرودگاه شهید دستغیب شیراز به عنوان نخستین فرودگاه دارای نظامنامه جامع فرودگاهی منطبق با پارت ADR و مقررات اجرایی آن، گواهینامه فرودگاهی دریافت می‌کند.

او گفت: این گواهینامه، فردا پنجم اردیبهشت ماه توسط رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی و جمعی از مقامات استانی و فعالان حوزه هوانوردی در محل فرودگاه شهید آیت الله دستغیب شیراز اعطا خواهد شد.

کشاورز بیان کرد: فرودگاه شیراز، پس از طی فرایند‌های مختلف تدوین نظامنامه، دستورالعمل‌های عملیاتی، برگزاری کلاس‌های آموزشی، انجام ممیز‌های متعدد و رفع یافته‌های غیراستاندارد موفق به اخذ گواهینامه فرودگاهی از سازمان هواپیمایی کشوری شده است.

او ادامه داد: این فرایند با همکاری کامل و سازنده دفتر مقررات فرودگاهی، پست مدیریت بحران و پدافند غیرعامل و مدیریت ایمنی شرکت و دفتر نظارت بر عملیات هوانوردی سازمان با موفقیت انجام شده است.

اخذ گواهینامه فرودگاهی که در زمره شاخص‌های توسعه خدمات و ارتقای ایمنی هوانوردی از منظر سازمان جهانی هواپیمایی کشور (ایکائو) است، یکی از الزامات ملی و بین‌المللی است که شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران بابد نسبت به اخذ آن در درجه اول برای فرودگاه‌های بین‌المللی اقدام کند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • معرفی انواع خطوط هوایی و مسیرهای پروازی به ترکیه
  • اعطای گواهینامه فرودگاهی به فرودگاه بین المللی شیراز
  • اعطای گواهینامه فرودگاهی به فرودگاه بین المللی شیراز به عنوان نخستین فرودگاه
  • فعالیت سامانه نسخ الکترونیک بیمه سلامت پایدار شد
  • انتشار بین المللی ۱۰ چارت جدید ناوبری الکترونیکی خلیج فارس
  • توسعه بازار بین‌الملل دیپلماسی جدید شرکت ارتباطات زیرساخت
  • ۲۲۰ فروند هواپیمای تفریحی-آموزشی داریم
  • حمایت وزارت صمت از تولیدکنندگان هواپیما‌های تفریحی آموزشی
  • فیلم| برای نخستین بار؛ رونمایی از پهپاد رزمی مهاجر ۶ در بغداد
  • برای نخستین بار ؛ رونمایی از پهپاد رزمی مهاجر ۶ در بغداد + فیلم