Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، «کلی کرافت»، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد امروز چهارشنبه عصبانیت خود را از انتقادت مطرح شده از سوابق این کشور در جلسه شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد ابراز کرد.

کرافت در توئیتر نوشته است: «این هفته، آمریکا در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد از سوی چین، ایران، سوریه و سایر رژیم‌های ریاکار مورد حمله قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کشورها از این فرصت برای انتقاد از کارنامه حقوق بشر آمریکا انتقاد کردند، در حالی که خودشان خودسرانه اقدام به دستگیری، بازداشت، سرکوب و قتل شهروندان مشتاق آزادی می‌کنند.»

وی اضافه کرد: «این استادنداردهای دوگانه، ضرورت وجود یک مکانیسم قانونی در مورد حقوق بشر بین‌المللی را ایجاب می‌کنند. شورای فعلی حقوق بشر با این مسئله فاصله دارد و از همان کشورهایی که می‌خواهند رفتارهای نادرستشان را پنهان کنند استقبال می‌کند. آیا ملت‌های مسئول حالا بر سر ضرورت تغییر این مکانیسم اتفاق‌نظر دارند؟»

کشورهای مختلف در نشست حقوق بشری سازمان ملل متحد که دوشنبه برگزار شد از سوابق آمریکا در نقض حقوق بشر انتقاد کردند.

شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد سوابق حقوق بشری تمامی اعضای سازمان ملل را بررسی می‌کند و در جلسه روز دوشنبه این موضوع برای آمریکا مورد بررسی قرار گیرد. ۱۲۰ کشور در این جلسه ۱۵۰ دقیقه‌ای سوابق حقوق بشری آمریکا را مورد بررسی قرار دادند.

زندانی کردن کودکان مهاجر و قتل شهروندان غیرمسلح سیاه‌پوست در دوران ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ از جمله موضوعاتی بود که در صدر انتقادات از آمریکا قرار داشت.

نماینده جمهوری اسلامی ایران در جلسه روز دوشنبه گفت: «نقض فاحش حقوق بشر توسط آمریکا باید متوقف شود و این کشور باید به نژادپرستی سیستماتیک پایان داده و حمایت از ظلم اسرائیل علیه فلسطینی‌ها را متوقف کند.»

نماینده روسیه گفت: «ما از آمریکا می‌خواهیم آزادی بیان و رسانه‌ها را تضمین کرده و شرایط لازم را برای روزنامه‌نگاران فراهم کند تا آنها بتوانند کارشان را انجام دهند.»

این جلسه در حالی برگزار شد که ترامپ دو سال پیش با ادعای «ضد اسرائیلی» بودن محتوای جلسات شورای حقوق بشر سازمان ملل، عضویت آمریکا در آن را لغو کرده است.

از زمان روی کار آمدن ترامپ در سال ۲۰۱۶، آمریکا سیاست‌های سختگیرانه‌ای علیه پناه‌جویان اتخاذ کرده است.

گفته می‌شود شمار زیادی از پناه‌جویان در کمپ‌های پرجمعیت مرزی به دلیل ابتلا به ویروس کرونا و دیگر بیماری‌های عفونی جان باخته‌اند. همچنین نیروهای مرزی اقدام به جدا کردن کودکان پناهجویان از والدینشان کرده و در مواردی رحم‌های زنان را با عمل جراحی خارج کرده‌اند.

گزارش‌ها همچنین حاکی است دولت فدرال آمریکا کودکان مهاجر را روزها و حتی هفته‌ها تحت مراقبت پیمانکاران بدون مجوز در هتل‌ها رها می‌کند. به گفته فعالان حقوق بشر، اطلاعات شخصی این کودکان در سیستم‌های رایانه‌ای معمول ثبت نمی‌شود و به همین دلیل ردیابی آن‌ها آسان نیست.

اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا در ماه ژوئن از دولت به دلیل این دستورات شکایت کرد. دولت آمریکا در مجموع از ۲۰ مارس، ۱۵۹ هزار مهاجر و ۷۶۰۰ خانواده را اخراج کرده است.

از سوی دیگر، پس از قتل «جورج فلوید» شهروند سیاه‌پوست غیرمسلح در شهر مینیاپولیس آمریکا، جنبش بزرگی با نام «جان سیاه‌پوستان اهمیت دارد» در اعتراض به خشونت و نژادپرستی پلیس این کشور به راه افتاده است که همچنان ادامه دارد و قتل چند شهروند سیاه‌پوست دیگر توسط پلیس و سفیدبرتر پنداران را برجسته کرده است.

انتهای پیام/

حامد افروغ کد خبر: 1080761 برچسب‌ها حقوق بشر آمریکا کلی کرافت افول آمریکا

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: کرونا حقوق بشر آمریکا کلی کرافت افول آمریکا شورای حقوق بشر سازمان ملل سازمان ملل متحد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۴۵۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غریب آبادی: شورای امنیت در حفظ صلح و امنیت بین‌المللی ناتوان است

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، کاظم غریب آبادی، معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان در جریان بازدید از ساختمان بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران که در اثر حمله ددمنشانه رژیم صهیونیستی تخریب شد، اظهار داشت: در این سفر و در گفتگو با مقامات سوری، مسئله تشکیل پرونده قضائی علیه جنایتکاران صهیونیستی را در چارچوب نظام قضائی به طور مشترک از طریق سازمان‌های بین‌المللی و مجامع حقوق بشری پیگیری خواهیم کرد.

غریب آبادی در ادامه، حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولی ایران در دمشق را کاملاً مغایر تعهدات و حقوق بین‌الملل و همچنین مفاد منشور ملل متحد برشمرد و گفت: این رژیم حتی به تعهداتی که تحت کنوانسیون ۱۹۶۱ ناظر بر حفظ و مصونیت اماکن دیپلماتیک و دیپلمات‌ها و کنوانسیون سال ۱۹۷۳ در خصوص افراد تحت حمایت بین‌المللی پذیرفته، پایبند نیست.

وی ضمن انتقاد از رویکرد ضعیف شورای امنیت سازمان ملل متحد در قبال جنایت صهیونیست‌ها، تأکید کرد: این شورا تحت مفاد منشور ملل متحد یک مسؤولیت آشکار و بارز در حفظ صلح و امنیت بین‌المللی دارد و می‌بایست اقدامات لازم برای برخورد با رژیم غاصب صهیونیستی انجام می‌داد، اما متأسفانه شاهد برگزاری یک جلسه شورای امنیت بودیم که برخی کشورهای مدعی مانند انگلیس، فرانسه و آمریکا حتی اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی را هم محکوم نکردند.

دبیر ستاد حقوق بشر افزود: از نظر ما شورای امنیت در حفظ صلح و امنیت بین‌المللی و در ایفای وظایف و مسئولیت‌هایش تحت منشور ملل متحد بسیار ناتوان بوده و جمهوری اسلامی ایران هم در همین راستا و بر اساس ماده ۵۱ منشور ملل متحد، حق دفاع مشروع داشت و به خوبی این حق را استیفا نمود.

وی در خصوص پاسخ به جنگ‌افروزی رژیم صهیونیستی و عملیات وعده صادق نیز گفت: نیروهای مسلح کشورمان با این پاسخ قاطع هم به فرمایشات مقام معظم رهبری جامه عمل پوشاندند و هم انتظارات مردم را برآورده ساختند.

معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه افزود: ایران در پاسخ به رژیم صهیونیستی فقط برخی اماکن نظامی را هدف قرارداد و اماکن تجمع غیرنظامیان و تأسیسات اقتصادی در دامنه اهداف تعریف شده ما قرار نداشت.

غریب آبادی در پایان یادآور شد: پاسخ جمهوری اسلامی ایران اقدامی تحت حقوق بین‌الملل بوده و برابر مبانی اصول انسانی و اسلامی صورت گرفت. جمهوری اسلامی ایران اقدامات سیاسی و حقوقی خود را نیز در این قضیه آغاز کرده و با جدیت آن را پیگیری خواهد کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بررسی تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی در حاشیه دیدارها در نیویورک
  • موافقت 12 عضو شورای امنیت با شناسایی کشور فلسطین/ آمریکا وتو کرد
  • بررسی تحولات افغانستان محور گفتگوهای مقامات سازمان ملل و هند
  • سازمان ملل متحد با تحریم‌های یکطرفه علیه ایران در حوزه انرژی مخالف است
  • دهه‌ها فراز و فرود برای عضویت فلسطین در سازمان ملل
  • غریب آبادی: شورای امنیت در حفظ صلح و امنیت بین‌المللی ناتوان است
  • غریب آبادی : هرگونه تعرضی را حتی اگر در قلمرو کشور ثالثی صورت بگیرد، پاسخ مستقیم خواهیم داد
  • ایران هرگونه تعرض به منافعش را پاسخ خواهد داد
  • رای شورای امنیت سازمان ملل تضمینی برای راه حل دو دولتی نیست
  • عضویت کامل فلسطین در شورای امنیت به رای گذاشته می‌شود