Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-03-28@15:34:35 GMT

اتحادیه نانوایی‌ها خواهان افزایش قیمت نان هستند

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۴۵۵۱۲

اتحادیه نانوایی‌ها خواهان افزایش قیمت نان هستند

عباس ارشدی مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان تهران، اظهار کرد: با توجه به فراز و نشیب‌های پیش آمده درباره گندم، آرد و نان در استان تهران مشکل خاصی نداریم و سیلوهای ذخیره‌سازی با توجه به خریدی که امسال انجام شد شرایط و کیفیت خوب و ایده‌آلی دارند.

وی کیفیت گندم استان را خوب ارزیابی کرد و گفت: بخشی از گندم مورد نیاز استان تهران از استان‌های جنوبی تولید کننده گندم مثل فارس، کردستان، کرمانشاه و گلستان تأمین می‌شود و از لحاظ کیفیت خوب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در تهران کمبود آرد وجود ندارد

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان تهران به وجود دو نوع توزیع گندم از لحاظ تولید آرد اشاره کرد و افزود: ابتدا توزیع گندم یارانه‌ای نوع یک که قیمت آن ۶۶۵ تومان و یارانه‌ای نوع دوم ۹۰۰ تومان بوده و قیمتی که اعلام شده به کارخانه‌ها بر اساس سنوات گذشته است.

ارشدی در ادامه با تأکید بر اینکه در تهران کمبود آرد وجود ندارد، بیان کرد: حدود ۷۰ درصد از خبازی‌های ما از گندم نوع یک یارانه‌ای استفاده می‌کنند و یارانه بیشتری به نانوایان داده می‌شود، ۳۰ درصد نیز از یارانه نوع دوم برخوردار می‌شوند.

وی تصریح کرد: مشکلی که برای ما در ماه‌های گذشته رخ داد، بحث حمل آرد بود که با تدابیری که در استان تهران با برگزاری جلسات مختلف استانداری تهران موضوع حل شده و ما هیچ‌گونه کمبود و کسری در آرد نداریم همچنین کیفیت گندم بسیار ایده‌آل است و ما نظارت کافی را در این بخش داریم ضمن اینکه دستگاه‌های نظارتی نیز در حال کنترل بخش توزیع کالا در میان مردم هستند.
اتحادیه‌ نانوایی‌ها خواهان افزایش قیمت نان هستند

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان تهران با بیان اینکه در بخش تولید نان خبازان ما شرایط خوبی دارند، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه خبازان متقاضی متعادل‌سازی قیمت نان هستند و در سنوات گذشته قیمت نان تغییر آن‌چنانی نکرده، اتحادیه‌ها خواهان افزایش نرخ نان هستند که موضوع در حال بررسی است که در صورت صلاحدید تصویب خواهد شد.

ارشدی ادامه داد: مشکل خاصی در بحث تولید آرد و توزیع میان خبازان نداریم و با توجه به تلاش همه سازمان‌های مربوطه امیدواریم نان با کیفیت و مطلوب به دست مردم برسد.

وی درباره افزایش قیمت تا آخر سال ۹۹ با بیان اینکه این موضوع در کمیته‌های مختلف در حال بررسی است، اظهار کرد: اتحادیه‌ها و خبازان خواستار افزایش قیمت هستند که این موضوع در شورای گندم و آرد استان تهران همچنین کشور در حال بررسی است که با توجه به افزایش نداشتن قیمت گندم تصمیم نهایی و لازم طبق صلاحدید اتخاذ خواهد شد.
آرد مصارف صنف صنعت با آرد مصارف نان متفاوت است

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان تهران در پاسخ به این سؤال که چرا آرد سبوسدار با کیفیت به دست نانوا نمی‌رسد بلکه به دست قنادی و مغازه نان فانتزی می‌رسد و نانوایان مجبور هستند سبوس را با قیمت آزاد خریداری یا افزودنی‌های دیگر اضافه کنند، گفت: آرد مصارف صنف صنعت با آرد مصارف نان متفاوت است؛ آردی که برای مصارف خبازی استفاده می‌شود در سه سطح سبوس‌گیری است؛ نان سنگک که آرد ۱۲ درصد، آرد ۱۵ درصد برای نان‌های لواش و تافتون، آرد ۱۸ درصد برای نان بربری کاربرد و استفاده دارد و صنف صنعت، ۱۹ و ۲۱ درصد سبوس را مصرف می‌کند که برای مصارف قنادی و صنف صنعت استفاده می‌شوند.

ارشدی با اشاره به اینکه مردم بیشتر به دنبال رنگ و روی نان هستند و هرچه رنگ آن روشن‌تر داشته باشد متقاضی بیشتری دارد، ابراز کرد: با توجه به تجربه‌ای که برای فروش نان کسب کردیم هر چقدر سبوس‌گیری کمتر شود نان، تیرگی بیشتری دارد و همین عامل باعث می‌شود برای خبازان سخت‌تر باشد البته نان با کیفیت، مغذی‌تر و از ویتامین بیشتری برخوردار خواهد بود.
اضافه کردن سبوس، کنجد یا سبزیجات روی نان کار خطایی است

وی تصریح کرد: برخی اوقات در نانوایی‌ها مردم درخواست سبوس روی نان را دارند و نانواها سبوس را به شکل جدا روی نان می‌زنند که کار خطایی است و همین کار باعث سوختگی سبوس در تنور می‌شود که برای سلامت جسمی مردم مناسب نیست.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان تهران در ادامه بیان کرد: از خبازان و مردم خواهش می‌کنم سبوس را بر روی نان استفاده نکنند حتی اضافه کردن کنجد یا سبزیجات نیز باعث سوختگی در تنور می‌شود و می‌تواند عامل بیماری باشد.

ارشدی با تأکید بر اینکه تلاش ما این است که از گندم سبوس کمتری گرفته شود و متناسب با استاندارهای تعریف شده آرد نان باشد، گفت: تلاش می‌شود در کارخانه‌جات این موارد رعایت شود و آردهایی با سبوس تعریف شده در اختیار خبازان قرار داده شود.
خروج آرد در بخش خبازی وجود دارد

وی در پاسخ به این سؤال که چرا نانوایی که مثلاً سهمیه ۶۰۰ کیسه آرد برای پخت دارد ۳۰۰ کیسه پخت انجام می‌دهد و مابقی آرد یارانه‌ای را می‌فروشد و یا اینکه فرد مجوز دارد اما نانوایی فعالی ندارد و فقط آرد یارانه‌ای را در بازار آزاد به فروش می‌رساند، بیان کرد: متأسفانه خروج آرد متصور است و با توجه به اینکه قیمت گندم اخیراً برای سال آتی اعلام شده همچنین خرید تضمینی آن افزایش پیدا کرده، تقاضا برای مصرف آرد در صنعت بیشتر شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان تهران ادامه داد: خروج آرد در بخش خبازی وجود دارد اما اینکه چه کنیم که اتفاق نیافتد متأسفانه در سامانه تعریف شده است که بر اساس تصمیمات در شورای آرد و نان استان تهران و شهرستان‌ها لیست توزیع آرد در اتحادیه‌ها و سامانه مشخص و ثبت شده و با اعلام به نانواها در نانوایی‌ها انجام می‌شود.
کاهش سهمیه آرد نانوایی‌های با تولید کم

ارشدی تصریح کرد: بر اساس تصمیمات جدید گرفته شده باید واحدهای خبازی توسط کمیته‌ای با حضور نمایندگانی از استانداری، سازمان تعزیرات و با مدیریت سازمان صمت، کنترل‌های لازم را در خبازی‌ها داشته باشیم و واحدهایی که بیش از نیاز آرد دریافت می‌کنند را مهار و کنترل کنیم و واحدهایی که نسبت به تولید و توزیع آرد کمتری می‌گیرند بالانس و متعادل سازی کنیم.

وی با اشاره به اینکه دنبال این هستیم تا گروه‌هایی که نسبت به تولید و توزیع نان، آرد بیشتری دریافت می‌کنند را تعدیل کنیم تا سهمیه مازاد بر مصرف نباشد، گفت: در کارگروه جلسه استان مصوب شده است با تعامل سازمان صمت در هفته‌های آینده پیگیری کنیم و مصارف نانوایی‌ها را مورد بازبینی قرار دهیم.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان تهران در پاسخ به اینکه برخی نانوایی‌ها با خرید آرد مازاد تولید خود را افزایش و اقدام به فروش آن به سوپرمارکت‌ها می‌کنند، پاسخ داد: همه این موارد در این کارگروه مورد بررسی و تحقیق قرار خواهد گرفت آرد ولی در این باره اگر فروش نان به سوپرمارکت برده می‌شود باز هم مصارف مردمی دارد.
۱۰ هزار واحد خبازی در تهران /برخی نانوایی‌ها به میزان آرد سهمیه‌ای اعتراض دارند

ارشدی با اشاره به اینکه برخی از نانوایی‌ها به میزان آرد سهمیه‌ای اعتراض دارند که کفاف فروش را نمی‌کند، بیان کرد: این موضوع توسط اتحادیه‌ها تنظیم می‌شود تا میزان عرضه متناسب با وضعیت استقرار واحد شهری یا روستایی و میزان فروش بر اساس برخی آیتم‌ها سهمیه اختصاص داده ‌شود.

وی تأکید کرد: ۱۰ هزار واحد خبازی در تهران داریم که باید مورد بازبینی قرار گیرند تا واحدی که سهمیه اضافه دارد کمتر دریافت کند و به واحدهای دارای کمبود اضافه شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان تهران با بیان اینکه قیمت آرد آزاد در بازار متفاوت است و با توجه به شرایط و ضوابط تغییر می‌کند، خاطرنشان کرد: قیمت از ۱۰۰ تا ۱۱۰ تومان متغیر است ولی ما فروشنده گندم هستیم و گندم با یارانه به کارخانه تولید کننده آرد داده می‌شود و آن‌ها موظف هستند تا آرد را با قیمت تعیین شده به دست مصرف‌کننده برسانند.

ارشدی ادامه داد: اینکه قیمت‌ها در بازار متعدد و متفاوت بوده ممکن است قیمت دلالان یا افرادی که در این زمینه فعال هستند باشد که امیدواریم با هماهنگی دستگاه‌های نظارتی و متولیان امر به خصوص سازمان صمت و تعزیرات مدیریت و ساماندهی شود.
مردم کمک کنند تا مسائل بهداشتی در نانوایی‌ها رعایت شود

وی به ارائه و اعلام توصیه‌های لازم و دستورالعمل‌های بهداشتی به تمامی خبازی‌ها اشاره کرد و گفت: از زمانی که گندم وارد می‌شود باید موارد بهداشتی رعایت شود؛ ذخیره‌سازی‌ها مورد توجه هستند و به کارخانه‌های آرد و خبازی‌ها اعلام شده رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی انجام شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان تهران با بیان اینکه مردم نیز باید کمک کنند تا مسائل بهداشتی رعایت شود، تأکید کرد: اکثر نانوایی‌ها هنگام خرید خلوت هستند اما در برخی ساعات روز مانند ابتدای صبح‌ها ممکن است شلوغ شوند پس مردم باید مراقب رعایت اصول بهداشتی باشند.
تفاهم‌نامه مشترک با مراکز بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی

ارشدی با بیان اینکه عدم رعایت موارد بهداشتی توسط نانواها به اتحادیه‌ها اعلام شده است، ابراز کرد: ماسک در خبازی‌ها توزیع می‌شود، مواد ضدعفونی را اتحادیه‌ها به شکل عمده تحویل می‌دهند، پرداخت پول نیز از طریق دستگاه کارت‌خوان انجام می‌شود تا پولی رد و بدل نشود و از همه مهم‌تر نانِ گرم از طریق مسیر مشخص تحویل مشتری می‌شود و مشکلی ندارد ولی در صورت عدم رعایت بهداشتی در محیط‌های خبازی ممکن است سبب بروز انتقال بیماری شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما تفاهم‌نامه‌ای را با مراکز بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی منعقد کردیم تا کنترل‌های بهداشتی در زمان کرونا با کنترل‌های ما همراه باشد که این فعالیت مشترک می‌تواند جنبه تنبیهی و تشویقی از لحاظ تخصیص گندم و آرد داشته باشد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: نانوایی نرخ نان قیمت نان اتحادیه نانوایی ها افزایش قیمت نان سهمیه آرد پارسی خبر استان تهران افزایش قیمت نانوایی ها اتحادیه ها آرد مصارف رعایت شود نان هستند اعلام شده یارانه ای قیمت نان صنف صنعت خبازی ها بر اساس روی نان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۴۵۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توافق وزرای اروپایی برای کاهش خشم کشاورزان

وزرای کشاورزی اتحادیه اروپا در نشستی در بروکسل در واکنش به اعتراضات گسترده کشاورزان علیه سیاست های این اتحادیه درباره کاهش مقررات زیست محیطی به نفع این قشر توافق کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "تاگس شاو" آلمان، برای سومین بار از ابتدای سال جاری میلادی صدها تراکتور متعلق به کشاورزان معترض محله اروپایی بروکسل را مسدود کردند. کشاورزان معترض که به ویژه اهل بلژیک بودند یونجه های زیادی را انباشته کردند و لاستیک ها را آتش زدند. حالا در جریان این اعتراضات کشورهای اتحادیه اروپا تصمیم گرفته اند مقررات زیست محیطی را کاهش دهند.

وزرای کشاورزی اتحادیه اروپا در نشستی در بروکسل تصمیم گرفتند کار را برای کشاورزان با تعهدات کمتر و آزادی عمل بیشتر آسان تر کنند. در جریان این دیدار اعتراضاتی توسط کشاورزان در بروکسل انجام شد.

مارک فسنو، وزیر کشاورزی و غذای فرانسه تاکید کرد «این امتیازی به کشاورزان نیست. "این یک پژواک است، پاسخی به آنچه آنها در مورد مشکلات اساسی در سیاست مشترک کشاورزی (CAP) گفته اند و درست است و به همین دلیل است که من فکر می کنم این یک اقدام معقول است."

در واکنش به اعتراضات کشاورزان، اتحادیه اروپا قوانین را برای کشت محصولات صید تسهیل می کند. به این ترتیب کشورهای عضو اتحادیه اروپا آزادی عمل بیشتری برای تصمیم گیری در مورد خاک هایی که در کدام فصل باید محافظت شود، خواهند داشت. کشاورزان همچنان از تعهد اختصاص بخشی از زمین های زراعی خود به منظور حفاظت از گونه ها معاف خواهند بود.

بر این اساس مزارع با مساحت کمتر از 10 هکتار از کنترل و مجازات صاحبانش معاف است. این امر بر دو سوم دریافت کنندگان پرداخت های مستقیم تحت CAP تأثیر می گذارد. مسئولین امیدوارند که این امر به طور قابل توجهی هزینه های اداری را بدون تأثیر بر اهداف زیست محیطی کاهش دهد.

"دیوید کلارینوال"، وزیر مسئول بلژیک که در حال حاضر ریاست اتحادیه اروپا را بر عهده دارد نیز گفت: ما به نظرات کشاورزان خود گوش داده‌ایم و به سرعت برای رفع نگرانی‌های آنها در دورانی که آن ها با چالش های زیادی روبرو هستند اقدام کرده‌ایم.

وی تاکید کرد: به عنوان مثال، اقدامات پوشش زمستانی باید انعطاف پذیرتر شود یا انعطاف پذیری بیشتری در تناوب زراعی تضمین شود. به گفته وی، بسته دوم ایجاد یک مرکز رصد قیمت ها را در نظر می گیرد تا بتواند به سرعت به کاهش قیمت ها واکنش نشان دهد.

کلارینوال می‌گوید: «بنابراین این مجموعه اقدامات متعددی است که همگی بر قیمت‌ها در بازار تأثیر می‌گذارد تا به طور خاص درآمد کشاورزان را افزایش دهد.

جم اوزدمیر، وزیر کشاورزی فدرال آلمان نیز از این اقدامات حمایت کرده و با این حال تاکید کرد که اتحادیه اروپا نباید از حفاظت از محیط زیست دست بکشد.

نوربرت توتسنیگ، همکار اتریشی او نیز از این تسهیلات استقبال کرده و گفت: آنها انعطاف پذیری بیشتری را برای کشاورزان به ارمغان می آورند. این به معنای تسکین از نظر کنترل ها، به ویژه برای شرکت های کوچکتر است. وی افزود: به نظر من، اکنون لازم است که این پیشنهادها به سرعت اجرا شود به سرعت تاثیرات خود را نشان دهد.

مدتهاست در چندین کشور اروپایی، کشاورزان و انجمن های آنها به کاهش قیمت ها، مقررات زیست محیطی جدید از بروکسل و واردات محصولات کشاورزی از اوکراین اعتراض می کنند. کمیسیون اتحادیه اروپا پیشنهاد کرده است که تعرفه واردات برای برخی از محصولات کشاورزی اوکراین که بالاتر از مقدار مشخصی است مانند تخم مرغ، مرغ و شکر اعمال شود.

فسنو وزیر کشاورزی فرانسه هم اعلام کرد: ما باید از اوکراین از لحاظ نظامی و اقتصادی حمایت کنیم، اما نباید در بازارها عدم تعادل وجود داشته باشد.

وی تاکید کرد: اگر حمایت افکار عمومی و کشاورزی اروپایی خود را از دست بدهیم، به نفع اوکراین و اروپا نخواهد بود. ما طرفدار یک موقعیت متعادل هستیم."

مذاکرات در این زمینه همچنان ادامه دارد. این تسهیلات برای کشاورزان قرار است به سرعت تصمیم گیری شود و در پایان ماه آوریل در پارلمان اتحادیه اروپا تصویب شود.

توافق ضد مهاجرتی اتحادیه اروپا با مصراتحادیه اروپا قوانین یکسانی را برای هوش مصنوعی اعمال می‌کند

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رکورد جدید قیمت سکه در بازار تهران به ثبت رسید
  • قیمت سکه امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت طلا امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • توافق وزرای اروپایی برای کاهش خشم کشاورزان
  • قیمت طلا امروز ۸ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت سکه امروز ۸ فروردین ۱۴۰۳
  • افزایش قیمت دلار بازار مسکن را به کدام سو می‌برد؟
  • پیش بینی قیمت مسکن در سال ۱۴۰۳ / جدیدترین قیمت خانه در تهران
  • قیمت طلا امروز ۷ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت سکه امروز ۷ فروردین ۱۴۰۳