Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادستان گچساران گفت: ما بدون همکاری مردم هیچ کاری نمی توانیم انجام بدهیم، متاسفانه چند روزی است که نشست‌ های انتخاباتی در برخی خانه‌ ها برگزار می‌شود که از نظر قانون خلاف است، پس اگر اقدامی می خواهد صورت گیرد از طریق فضای مجازی باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در گچساران، امروز چهارشنبه (۲۱ آبان) پنجاه و پنجمین نشست ستاد مقابله با بیماری کرونا به ریاست فرماندار و با حضور دادستان، فرمانده سپاه و دیگر اعضای این ستاد در سالن جلسات فرمانداری گچساران برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابتدا طبق گزارشی که در جلسه قرائت شد؛ 7 هزار و ۲۳۱ هزار مورد تست کرونا در این شهرستان از افراد با علائم مشکوک گرفته شده که نمونه آزمایشی ۳۶ درصد از این تعداد مثبت بوده است و ۴۶ درصد از مبتلایان ویروس کرونا در این شهرستان زن و مابقی مرد بوده اند که تاکنون ۶۶ نفر در این شهرستان بر اثر ویروس کرونا  جان باخته اند که از این تعداد ۴۰ نفر از بیماران در بیمارستان شهید رجایی بستری شده بودند.

بر پایه این گزارش ۳۱ درصد از مبتلایان به ویروس کرونا در این شهرستان کارکنان دستگاه های اجرایی بوده اند درحالی که ۹۱ درصد از مبتلایان به ویروس کرونا در این شهرستان ساکن شهر هستند.

هم اکنون ۶۳ نفر در بیمارستان شهید رجایی و صنعت نفت این شهرستان بستری هستند، با این حال برخی از شهروندان بدون توجه به حساسیت موضوع، اقدام به برگزاری آیین‌ های مختلف در این شهرستان می‌ کنند که این امر در شیوع بیماری کرونا موثر است.

برگزاری مراسم ترحیم و عروسی در منزل یا خانه باغ‌ ها یکی از عوامل بسیار خطرناک در شیوع کروناست که نباید به این خانواده‌ ها اجازه برگزاری این مراسم‌ را بدهند.

مرتضی سجاد پور، معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری گچساران در جلسه ستاد مقابله با کرونا گفت: محدودیت های کرونایی در گچساران در این شهرستان اجرا خواهد شد. این محدودیت‌ ها در گروه مشاغل ۲، سه و چهار تا۲۸  آبانماه جاری اعمال می‌ شود.

وی بیان کرد: براساس این اعمال اصناف و گروه مشاغل ۲، 3 و 4 روزانه تنها تا ساعت ۱۸ مجوز فعالیت دارند در حالی که دسته اول مشاغل شامل نانوایی‌ ها، قصابی‌ ها، میوه ‌فروشی‌ ها و مراکز بهداشتی درمانی، اورژانس ها، مراکز امنیتی، مراکز اداری و خدماتی، فروشگاه های زنجیره ای، سوپرمارکت ها  و داروخانه اجازه فعالیت در باقی ساعات شبانه روز را دارند.

سجاد پور در ادامه اظهار کرد: هر گونه برگزاری مراسم ترحیم، عروسی، اعیاد و جشن ها تا اطلاع ثانوی در این شهرستان ممنوع است و با برگزار کنندگان مراسمی که موجب تجمع افراد شود، برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

وی حمایت نهادهای امنیتی و نظامی در جهت برقراری نظم و امنیت در این شهرستان در زمینه مبارزه با کرونا را مهم برشمرد و گفت: در صورتی که شرایط امکانات الکترونیکی در دستگاه های اجرایی این شهرستان فراهم باشد خدمات باید بصورت الکترونیکی به مدت ۱۴ روز ارائه شود.

سجاد پور افزود: شهرداری با همکاری اداره صنعت و معدن نسبت به ایجاد جایگاه مناسب به منظور توزیع ماسک اقدام کند، بر اساس دستورالعمل ستاد مدیریت کرونا طرح محدودیت تردد خودروها در این شهرستان اجرا و از ورود خودروهای غیر بومی‌ ها به مرکز شهر تا اطلاع ثانوی از سوی پلیس راهور ممانعت شود.

وی با بیان اینکه استفاده از ماسک و دستکش در جایگاه‌های سوخت الزامی است، گفت: متصدیان جایگاه‌های سوخت در گچساران دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنند و پخش فراوردهای نفتی در این زمینه باید نظارت بیشتری انجام دهد.

دادستان عمومی و انقلاب گچساران در ادامه این نشست نیز گفت: بازار شهرستان گچساران در زمینه اعمال محدودیت های کرونایی ۲ هفته تعطیل بود، اما متاسفانه تعدادی از شهروندان در مناطق گردشگری گناوه لری، دیل و آرو تجمع می کنند که با مصوبات ستاد کرونا در تعارض است.

حجت الاسلام ادیبان افزود: ما بدون همکاری مردم هیچ کاری نمی توانیم انجام بدهیم، متاسفانه چند روزی است که نشست‌ های انتخاباتی در برخی خانه‌ها برگزار می‌شود که از نظر قانون خلاف است ،پس اگر اقدامی می خواهد صورت گیرد از طریق فضای مجازی باشد و نیز برگزاری نشست ها انتخاباتی در خانه ها با این شرایط بیماری کرونا ممنوع شود.

وی در ادامه تصریح کرد: تصمیمات و مصوبات ستاد کرونا شهرستان گچساران باید متناسب با وضعیت و شرایط این شهرستان باشد و نباید هر مصوبه ای در مرکز استان تصویب شد در این شهرستان نیز اجرایی شود.

دادستان گچساران، اظهار کرد: باید مد نظر داشت که ارائه دادن آمار مبتلایان به کرونا روزانه در فضای مجازی منتشر می شود، اما در این نشست ها باید برای رفع مشکلات مردم تلاش کرد.

وی خاطر نشان کرد: برخی از مصوبات ستاد کرونا در این شهرستان تکراری است و باید برای مقابله با این ویروس کار کارشناسی انجام داد  و نیز باید بدانیم که به چه اندازه به این مصوبات جامه عمل پوشانده ایم.

 

        پایان پیام/630

منبع: شبستان

کلیدواژه: کرونا در این شهرستان مصوبات ستاد کرونا ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۴۵۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نشست شورای هماهنگی ستاد مرکزی راهیان نور

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست شورای هماهنگی ستاد مرکزی راهیان نور کشور به ریاست سردار سعید محمدی جانشین معاون اجرایی رییس جمهور در راهیان نور و نمایندگان وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی توسط ستاد مرکزی راهیان نور کشور برگزار شد.

این نشست پیرو جمع بندی فعالیت‌های دستگاه اجرایی در راهیان نور جنوب کشور و ارایه گزارش توسط نمایندگان دستگاه‌ها و ارایه برنامه جهت راهیان نور غرب و شمال غرب برنامه ریزی شده بود.

در ابتدای این جلسه دبیر ستاد مرکزی راهیان نور سرهنگ پاسدار روح الله محمد حسین زاده گفت: ۱۳ اردیبهشت همزمان برنامه صعود بازی دراز افتتاحیه راهیان نور غرب و شمال غرب صورت می‌پذیرد.

در ادامه سردار سعید محمدی جانشین معاون اجرایی رییس جمهور در راهیان نور افزود: با راهبری سردار کارگر و حضور پرتلاش سرهنگ روح الله محمد حسین زاده و با پیگیری دستگاه‌های اجرایی امسال راهیان نور نسبت به تمام سال‌های گذشته یک جهش چشمگیر و قابل رؤیت داشته است.

وی با توجه به سفر هرساله رییس جمهور به استان خوزستان گفت: سفرهای استانی استان خوزستان امسال برای سومین سال متوالی در ایام اوج راهیان نور جنوب برنامه ریزی و انجام می‌شود که این نشان از اهمیت و اولویت دار بودن راهیان نور برای دولت است.

محمدی در بخش پایانی به تفاوت‌های عمده فرهنگی، زیرساختی و جعرافیایی راهیان نور غرب و شمال غرب اشاره کرد.

در همین راستا نمایندگان تام الاختیار دستگاه‌های اجرایی و وزارتخانه‌ها نیز گزارش عملکرد مجموعه خود را در راهیان نور جنوب کشور ارایه و برنامه‌های مد نظر جهت برگزاری راهیان نور غرب و شمال غرب را نیز مورد بررسی قراردادند.

کد خبر 6086364 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • تایید اعتبارنامه ۶ منتخب مردم گلستان در مجلس توسط هیأت اجرایی
  • نشست خبری ستاد گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی و مقام معلم در بسیج
  • مصوبات شورای ترافیک کنگان عملیاتی شود
  • کشف بیش از ۱۰ تن چوب قاچاق در گچساران
  • بهره‌مندی ۱۱۶۳ واحد تولیدی همدان از مصوبات ستاد تسهیل استان
  • برگزاری نشست شورای هماهنگی ستاد مرکزی راهیان نور
  • آغاز به کار آزمایشی «سینما دانش» شهرستان قوچان 
  • ابراز خرسندی شهروندان گچساران از مرمت و بهسازی گلزار شهدا + فیلم
  • نشست ستاد زکات استان در دهدشت
  • نشست اعضای ستاد شورای اطلاع رسانی استان با دستورکار تبیین شعار سال