Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، ناصر مخدوم معاون سلامت اداره‌کل دامپزشکی کردستان گفت: طرح ضربتی تشدید نظارت بر مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی با حضور مدیرکل دامپزشکی و ده‌ها نفر از همکاران ستادی اداره‌کل دامپزشکی کردستان در سطح شهرستان سنندج انجام شد.

معاون سلامت اداره‌کل دامپزشکی استان کردستان افزود: در راستای وظایف و مسئولیت‌های دامپزشکی در تضمین سلامت فرآورده‌های خام دامی و تامین فرآورده سالم و بهداشتی برای شهروندان و علی‌رغم محدودیت‌های ایجاد شده و مخاطرات بهداشتی ناشی از ویروس کرونا و با توجه به حساسیت دامپزشکی کردستان و اطمینان‌بخشی به مردم در این شرایط و در تداوم نظارت مستمر اداره‌کل دامپزشکی و ارزیابی عملکرد شبکه‌های دامپزشکی، مراکز عرضه و نگهداری فرآورده‌های خام دامی شهرستان سنندج در تاریخ ۱۸ آبان ماه توسط ۲۰ نفر از بازرسان پرتلاش و خستگی‌ناپذیر اداره‌کل دامپزشکی استان کردستان و به سرپرستی مدیرکل و معاون سلامت مورد بازرسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مخدوم اظهار داشت: در این بازرسی توسط ۷ اکیپ عملیاتی و در ۲۰ مسیر از پیش تعیین شده شهرستان سنندج و با رعایت نکات بهداشتی انجام شد از ۴۵۷ مرکز شامل قصابی‌ها، مرغ فروشی‌ها، ماهی فروشی‌ها، رستوران‌ها، کبابی‌ها، جگری‌ها، مراکز تهیه غذای آماده، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و هایپرمارکت‌ها بازدید بعمل آمد.

او تصریح کرد: در جریان این بازدیدها، مقدار ۲۱۰ کیلوگرم فرآورده غیرقابل مصرف خام دامی ضبط شد و برای ۱۲ مرکز صورتجلسه ضبطی جهت تشکیل پرونده قضایی تنظیم شد.

مخدوم ادامه داد: بررسی تاریخ آخرین بازدید شبکه دامپزشکی شهرستان سنندج از مراکز عرضه شهرستان، در اکثر موارد موید بازرسی در طول هفته اخیر بوده است که حاکی از حضور مداوم و مستمر بازرسان شبکه دامپزشکی در مراکز عرضه فرآورده خام دامی است.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فرآورده های خام دامی دامپزشکی کردستان اداره کل دامپزشکی شهرستان سنندج مراکز عرضه خام دامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۴۵۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معدوم سازی ۳۰۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی در اهواز

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، سیدمرتضی قریشی گفت: گشت نظارتی بهداشتی از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی هسته کلانشهر اهواز با حضور ارگان‌های از قبیل؛ فرمانداری، تعزیرات حکومتی، پلیس نظارت بر اماکن، بازرسی اصناف، صمت، جهاد کشاورزی شهرستان اهواز آغاز گردید.

وی افزود: در این گشت مشترک بیش از ۳۰۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی شامل: قطعات گوشت تازه بدلیل تغییرات ارگانولپتیک،  گوشت قرمز حاصل از کشتار غیرمجاز و گوشت چرخ شده با سنگدان مرغ  از چرخه مصرف انسانی خارج گردید.

قریشی ادامه داد: در این بازدید‌های مشترک ۴ واحد متخلف بهداشتی به مراجع قضایی ارجاع معرفی و دستور پلمب ۲ واحد متخلف صادر شده است.

رئیس اداره دامپزشکی اهواز اضافه کرد: امیدواریم با تلاش‌های صورت گرفته، مواد خام دامی با سطح کیفی بهداشتی مطلوبی به دست مصرف کنندگان برسد و مردم با اطمینان خاطر نسبت به خریداری و مصرف محصولات مذکور اقدام کنند.

قریشی در پایان به شهروندان توصیه کرد: از خرید هرگونه گوشت، مرغ خام و فرآورده خام دامی در خارج از بسته بندی‌های مجاز خودداری نموده و در صورت مشاهده این اقلام مراتب را سریعا به اداره دامپزشکی اهواز اطلاع رسانی کنند.

دیگر خبرها

  • نظارت بهداشتی بر تولید تا عرضه فرآورده‌های خام دامی
  • ۲۷۰ کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی در نایین معدوم شد
  • هشت تن فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف در زاهدان معدوم شد
  • معدوم سازی ۳۰۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی در اهواز
  • صادرات ۲۹ قلم فرآورده دامی از استان البرز
  • کشف هشت هزار کیلو گرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در البرز
  • ۲۱۱ هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی در البرز معدوم شد
  • معدوم سازی هشت تن فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف در زاهدان
  • قریب به ۸تن فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف در شهرستان زاهدان معدوم شد
  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای بر ۲۳ هزار تن نهاده دامی سیستان و بلوچستان انجام شد