Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-03-28@12:57:18 GMT

کسری ۳۰ میلیاردی پرسپولیس

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۴۶۳۷۶

  به گزارش جام نیوز، شرایط اقتصادی باشگاه پرسپولیس به معنای واقعی کلمه وخیم است و بدتر اینکه هیچ افق روشنی نسبت به بهبود شرایط وجود ندارد. دیروز معاون اجرایی باشگاه اقرار کرد چیزی حدود ۷میلیون تومان در حساب باشگاه موجود است آن هم در شرایطی که بعد از تغییر مدیریت باشگاه، اعضای تیم شامل بازیکنان و کادر فنی انتظار داشتند بعد از بدقولی و بدعهدی‌های مدیریت قبلی به نان و نوایی برسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش‌تر در گزارشی نوشته بودیم با احتساب آپشن‌های متعدد بازیکنان و مربیان پرسپولیس و طلب آنها از فصل گذشته و حتی در مورد برخی بازیکنان از فصل قبل‌ترش، جعفر سمیعی همین حالا باید چیزی حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد رقم قرارداد بازیکنان و مربیان را به آنها پرداخت کند. از طرفی فصل جدید لیگ برتر شروع شده و باشگاه باید حداقل ۱۰ درصد به اعضای تیم از جمله بازیکنان تازه‌وارد را پرداخت کند و مجموع این پرداختی‌ها برخلاف آنچه شنیده شده عدد بسیار بزرگتری است و باشگاه برای راضی کردن اعضای تیم چیزی حدود ۳۰ میلیارد تومان بودجه می‌خواهد اما هیچ خبری از پول نیست.

 

در عین حال بحث جذب بازیکنان جدید برای خط دفاع و خط حمله هم در جریان است و در حالی که هیچ پولی در بساط باشگاه نیست مذاکره برای خرید بازیکن ۵۵۰ هزار دلاری اقدامی غیرمعقول و عجب به نظر می‌رسد. بیش از ۱۰ روز از ورود تیم مدیریتی جدید به باشگاه می‌گذرد اما تنها محل درآمد باشگاه هم چیزی برای عرضه ندارد. پرسپولیس پیش‌تر و در وعده‌های متوالی درآمدهای خود از کارگزار را دریافت کرده و به نظر می‌رسد تا اواسط آذر خبری از دریافتی بعدی نباشد اما سمیعی به گل محمدی و تیمش وعده «به زودی» داده و باید خیلی زود دست بجنباند. از همین رو دو روز قبل سمیعی و شکوری در جلسه‌ای با مدیران کارگزار باشگاه شرکت کرده و راه‌های رسیدن به درآمدهای تازه را بررسی کرده‌اند. از آنجایی که کارگزار فعلاً نمی‌تواند پولی به باشگاه برساند و البته با قراردادی بلندبالا و سخت راه‌های درآمدزایی را بر باشگاه بسته، سمیعی و شکوری از این شرکت خواسته‌اند تا خودشان رأساً اقدام کرده و برای باشگاه از طریق دیگری درآمدزایی کنند و البته سهم ۱۰ درصدی کارگزار را هم بپردازند که ظاهراً این مسأله با موافقت آتیه داده پرداز مواجه شده اما اینکه قرار است این درآمد چگونه و از کدام منبع برای باشگاه تأمین شود هنوز مشخص نیست. حالا شرایط اقتصادی باشگاه آنقدر وخیم است که نه بودجه‌ای برای پرداختی به کارمندانش دارد و نه اعضای تیم را راضی کرده است تا جایی که شنیده شده برخی بازیکنان مبالغی را از سرمربی تیم‌شان قرض کرده‌اند.

 

از سویی امید بستن به دریافت پاداش آسیایی به خاطر فینالیست شدن تیم هم یک امید واهی است چرا که به قول شکوری اگر تحریمی در کار نباشد در خوشبینانه‌ترین حالت شاید این پول یک ماه دیگر به دست پرسپولیس برسد که اگر واقعاً همین زمان هم میسر شود سمیعی باید کلاهش را به هوا بیندازد. در واقع به نظر می‌رسد چالش عبور از بحران مالی باشگاه برای تیم مدیریتی جدید چیزی فراتر از کلمه بحران است و از آنجایی که این مدیران به منابع اقتصادی وصل نیستند نگرانی درباره فینالیست آسیا بیشتر هم خواهد شد. پرسپولیس بعد از حل بحران برانکو به زودی با پرونده‌های تازه‌ای مثل کالدرون و دستیارانش و البته ماریو بودیمیر مواجه خواهد شد که مجموع ارقام این پرونده‌ها چیزی حدود همان بدهی باشگاه به برانکو می‌شود ودوباره باید کوهی از ارز تهیه شده و به حساب این خارجی‌ها ریخته شود. در نقطه مقابل اخبار خوشی هم از داستان تهیه پول برانکو به گوش نمی‌رسد. پیش‌تر نوشته بودیم که این بودجه کلان با ایجاد تعهداتی برای باشگاه فراهم شده و حالا یک نمونه‌اش بیرون زده است. پیش‌تر در گزارشی با عنوان «۳۰ میلیارد تومان پول برانکو از کجا جور شد؟» به مواردی به مثل دریافت وام از بانک گردشگری و قرض گرفتن از اشخاص اشاره کرده بودیم و حالا یک مورد از این قرض گرفتن‌ها برای باشگاه پرسپولیس و مدیریت جدیدش دردسرساز شده است. ظاهراً سیدمحمد فیاض عضو فعلی هیأت مدیره باشگاه که شهردار منطقه ۱۸ تهران هم بوده از فردی ۴ میلیارد تومان قرض گرفته بوده و به آن فرد چک داده اما حالا آن چک برگشت خورده و باشگاه پرسپولیس فقط در یک فقره بدهی باید ۴میلیارد تومان فراهم کند.

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: نیوز بازیکن یحیی گل محمدی پرسپولیس جام گزارش گل محمدی فوتبال جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۴۶۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نخستین تمرین پرسپولیس در سال جدید با حضور هواداران

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، تیم پرسپولیس پس از تعطیلات نوروز، اولین تمرین خود در سال ۱۴۰۳ را از ساعت ۱۸:۴۵ دقیقه امروز در ورزشگاه شهید کاظمی آغاز کرد.

ابتدا بازیکنان در سالن بدنسازی حاضر شدند و به مدت ۲۰ دقیقه با حرکات کششی و نرمشی بدن‌ها را گرم کردند و پس از آن، وارد زمین چمن شدند و به مدت ۶۵ دقیقه به کار‌های تاکتیکی شامل؛ پاسکاری‌های کوتاه و ترکیبی، حفظ توپ در بخش کوچکی از زمین و مینی فوتبال پرداختند.

در این تمرین، شش ملی‌پوش و سرمربی غایب بودند. وحدت هنانوف، گئورگی گولسیانی، اوستون ارونوف، محمدحسین کنعانی‌زادگان، مهدی ترابی و علیرضا بیرانوند و همچنین اوسمار ویرا حضور نداشتند. سرمربی پرسپولیس روز چهارشنبه هفته جاری وارد تهران می‌شود و در تمرینات تیم حضور خواهد داشت.

امروز تعدادی از تماشاگران و هواداران پرسپولیس در محل تمرین قرمزپوشان حضور یافتند و تمرین تیم را از نزدیک به نظاره نشستند.

تمرین در فضایی شاداب و پر طراوات انجام شد و بازیکنان با روحیه‌ای بالا در این جلسه تمرینی شرکت داشتند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مدافع پرسپولیس مدال افتخار خواهد گرفت!
  • بازیکنان پرسپولیس از بادامکی سراغ پول را گرفتند
  • برتری ازبکستان با گل و پاس گل بازیکنان پرسپولیس و استقلال
  • توفانی که باعث اخراج ۸ پرسپولیسی شد
  • عکس| سلام ویژه سروش رفیعی بعد از جشن تولد
  • آقای سایلنت هافبک دفاعی محبوب اوسمار
  • احترام نظامی سروش رفیعی در تولد ۳۴ سالگی
  • در اولین تمرین سال پرسپولیس چه گذشت؟
  • برگزاری نخستین تمرین پرسپولیس در سال جدید با حضور هواداران
  • خدابنده‌لو: از استقلال پیشنهاد ۱۲ میلیاردی داشتم