Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-25@07:12:45 GMT

تولید بیش از ۲۰۰۰ تُن قارچ خوراکی در مرودشت

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۴۶۴۹۲

تولید بیش از ۲۰۰۰ تُن قارچ خوراکی در مرودشت

کارشناس باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از تولید سالانه ۲۱۰۰ تن قارچ خوراکی در این شهرستان خبر داد و گفت: این شهرستان جایگاه دوم تولید را در استان فارس به خود اختصاص داده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سرویس اقتصادی شیرازه، محمد رضا مختاری تصریح کرد: شهرستان مرودشت با تولید  1850 تن قارچ خوراکی در 6 واحد صنعتی و 250 تن قارچ در 26 واحد سنتی از قطب های تولید این ماده غذایی ارزشمند در استان فارس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: با تولید قارچ در این واحد ها برای بیش از 300 نفر از جمله بانوان اشتغال موقت و دائمی ایجاد شده است.   به گفته مختاری؛ در راستای حمایت از تولید کنندگان و رونق تولید به متقاضیان تجهیز و بازسازی واحد ها یا احداث واحد های تولیدی جدید با اخذ مجوز از سازمان نظام مهندسی کشاورزی تسهیلات کم بهره اعطا خواهد شد.    این کارشناسکارشناس باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت با بیان مشکلات واحدهای تولیدی یادآور شد: افزایش قیمت نهاده ها و هزینه های تولید در واحدهای تولید قارچ در سال جاری، افزایش قیمت این محصول را در برداشته و تا حدودی باعث کاهش مصرف این فرآورده در بین خانوار ها شده است.   انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۴۶۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهم بخش کشاورزی از تولید ناخالص داخلی استان زنجان ۲۶.۷ درصد است

به گزارش خبرگزاری مهر، روح الله حسنی با بیان اینکه استان زنجان ۷۹۱ واحد آبزی پروری، ۳۲۰ واحد طیور صنعتی، ۱۸۹ واحد صنایع تبدیلی دارد، گفت: این استان در تولید آبزی در سطح کشور جایگاه خوبی دارد.

وی به شعار سال نامگذاری شده از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و بیان داشت: بهره برداران بخش کشاورزی استان رکوردهای بسیار خوبی را طی سالهای اخیر در میزان تولید گندم، توسعه سیستم‌های نوین آبیاری و بذور گواهی شده ثبت کردند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: با توانمندی و ظرفیت‌های موجود به رکوردهای بهتر و چشم اندازهای تعیین شده در این بخش دست خواهند یافت.

حسنی تاکید کرد: بیش از ۳۳۸ هزار هکتار از زمین‌های زراعی استان دیم و بیش از ۱۰۶ هزار هکتار آبی است و یک هزار و ۳۲۵ هکتار از سطح زیرکشت باغات استان نیز دیم ۸۲ هزار و ۱۰۳ هکتار آبی است.

وی سهم بخش کشاورزی از تولید ناخالص داخلی استان را ۲۶.۷ درصد اعلام کرد و گفت: این میزان در میانگین کشوری ۱۲.۵۷ درصد است.

کد خبر 6085344

دیگر خبرها

  • همایش دریافت کد شناسه محصولات کشاورزی در مرودشت
  • کمک به رفع مشکل ۳ واحد تولیدی در گلستان
  • کمک به رفع مشکل واحدهای تولیدی
  • تولید سالانه هزار تن قارچ در شهرستان بستان آباد
  • رتبه نخست بستان آباد در تولید قارچ دکمه‌ای در آذربایجان شرقی
  • مسمومیت اعضای یک خانواده با قارچ در شیراز
  • تولید سالانه بیش از یک هزار تن قارچ دکمه‌ای در بستان آباد
  • سهم ۳۲.۶ درصدی بخش کشاورزی از اشتغال استان زنجان
  • سهم بخش کشاورزی از تولید ناخالص داخلی استان زنجان ۲۶.۷ درصد است
  • (تصاویر) خواص قارچ برای سلامتی؛ فقط این قارچ‌ها خوراکی هستند!