Web Analytics Made Easy - Statcounter

دیدار دوستانه تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل بوسنی و هرزگوین فرصت بسیار مناسبی برای ملی‌پوشان حاضر در اردوست تا خود را اثبات کنند، اتفاقی که سرمربی تیم ملی نیز به شدت انتظار وقوع آن را می‌کشد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، دومین اردوی تیم ملی با سرمربیگری اسکوچیچ و دومین دیدار دوستانه.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محکی جدی مقابل یک تیم اروپایی برای دراگان اسکوچیچ و شاگردانش که روزهای سختی را پشت سر می‌گذارند. سخت از این جهت که باید آماده دیدارهای حساس انتخابی جام جهانی 2022 شوند و از طرفی این روزها انتقادها از بازیکنان دعوت شده به اردو بالا گرفته است.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

ایران و بوسنی با یکدیگر غریبه نیستند.‌ تیم‌های ملی دو کشور در مقاطع مختلف بارها با یکدیگر روبه‌رو شده‌اند و اغلب تیم ملی ایران پیروز میدان بوده است. هفت مسابقه‌ای که چهار پیروزی سهم ایران بوده، دو پیروزی سهم بوسنی و یک تساوی در بازی آنها رقم خورده است، اما مهمترین بازی را بوسنیایی‌ها برده‌اند. در جام جهانی 2014 برزیل که آخرین دیدار دو تیم در مرحله گروهی بود و تیم ملی ایران شانس کمی برای صعود از گروه داشت. تا پیش از آن بازی بوسنی حذف شده بود، اما شکست 3 بر یک ایران یک خداحافظی تلخ از جام جهانی برزیل را نصیب شاگردان کی‌روش کرد. حالا پس از شش سال، دو تیم این بار در یک دیدار دوستانه در سارایوو به مصاف هم خواهند رفت، در حالی که که بوسنی برای لیگ ملت‌ها و تقابل با هلند و ایتالیا خود را آماده می‌کند و ایران مهیای روزها و دیدارهای سخت انتخابی جام جهانی 2022 می‌شود.

دراگان اسکوچیچ مانند اولین اردوی رسمی‌اش که تغییرات زیادی در لیست تیم ملی ایجاد کرده بود، در این اردو هم چهره‌های جدیدی را به تیم ملی دعوت کرده است. همین مسئله باعث انتقادهای زیادی از اسکوچیچ شده و این انتقادات فشار را روی او و شاگردانش زیاد کرده است.‌ پس دیدار با بوسنی نمی‌تواند صرفاً یک بازی دوستانه جهت آماده‌سازی باشد و سرمربی تیم ملی و بازیکنان حاضر در اردو، باید در این دیدار خود را هم به نوعی اثبات کنند.

تیم ملی فوتبال کشورمان در این اردو چهره‌هایی چون علیرضا بیرانوند، علیرضا جهانبخش، مهدی طارمی، سردار آزمون، سامان قدوس، رامین رضاییان، مسعود شجاعی، اشکان دژاگه و... را ندارد و چهره‌هایی چون مهدی قایدی، امید نورافکن، اکبر ایمانی، مهدی شیری، عارف غلامی و سیامک نعمتی را در اختیار خواهد داشت. باید دید که آیا حضور این نفرات در اردو برای محک زدن آنهاست تا بتوانند خود را به ترکیب مدنظر اسکوچیچ اضافه کنند یا این تغییرات در تیم ملی نهایی می‌شود. بدون شک هدف تمام بازیکنان حاضر در تمرین این روزهای تیم ملی این است که حضورشان در اردوهای تیم اسکوچیچ تداوم داشته باشد که تحقق این امر تنها با برتری در همین دیدارهای تدارکاتی محقق می‌شود. فعلاً آنها این آرزو را دارند که اسکوچیچ شمارش و گزینش نفرات برتر فوتبال ایران را متوقف کند تا همچنان ملی‌پوش بمانند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

دیدار دوستانه بوسنی و هرزگوین و ایران، از ساعت 20:30 امشب (پنجشنبه) در استادیوم عاصم فرهاتوویچ یا کوزوو سیتی برگزار خواهد شد.

آنالیز بوسنی از سوی کادرفنی تیم ملیافزایش کرونایی‌های تیم ملی بوسنی پیش از رویارویی با ایران

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دراگان اسکوچیچ فوتبال تیم ملی فوتبال بوسنی و هرزگوین تیم ملی دراگان اسکوچیچ فوتبال تیم ملی فوتبال بوسنی و هرزگوین تیم ملی دیدار دوستانه جام جهانی دیدار دو تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۴۶۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زبان فارسی میراث مشترک ایران و افغانستان

سید روح الله حسینی رایزن فرهنگی ایران در کابل با عبداللطیف نظری معاون وزارت اقتصاد حکومت سرپرست افغانستان دیدار و گفتگو کرد.

وی در این دیدار با برشمردن ظرفیت‌های فرهنگی، علمی، تکنیکی، فنی و اقتصادی مراکز علمی و دانشگاهی جمهوری اسلامی ایران، آمادگی رایزنی فرهنگی را برای ارائه خدمات مورد نیاز در عرصه‌های مختلف اعلام کرد.

دو طرف در این دیدار درباره تجهیز کتابخانه تخصصی در وزارت اقتصاد افغانستان، راه اندازی کتابخانه تخصصی دیجیتال مشتمل بر صدها هزار کتاب تخصصی علمی، اقتصادی در دانشکده‌های اقتصاد دانشگاههای افغانستان، برگزاری وبینارهای تخصصی اقتصادی بین وزارتخانه‌های اقتصادی ایران و افغانستان، بهره‌مندی از به روزترین آورده‌های اقتصاد علمی دنیا در نشست‌های تخصصی اساتید دو کشور گفتگو کردند.

همچنین برگزاری کارگاههای تخصصی اقتصادی با پیوست فرهنگی، امکان ایجاد فضای لازم برای بنا کردن پارک‌های علم و فن آوری در کابل، پیگیری روند خواهر خواندگی بین دانشکده‌های اقتصاد دانشگاههای هرات و کابل با دانشکده‌های اقتصاد دانشگاههای فردوسی مشهد، تهران و بیرجند، پیگیری امور فرهنگی مربوط به سفر «قاری دین محمد حنیف» سرپرست وزارت اقتصاد حکومت افغانستان به ایران نیز از دیگر موارد بحث در این دیدار بوده است.

گسترش شرکت‌های دانش بنیان، اعلام آمادگی اعزام اساتید و استفاده از ظرفیت رسانه و هنر در انعکاس ضرورت‌های همکاری‌های دو کشور نیز از جمله موضوعاتی بود که از سوی رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مطرح شد.

رایزن فرهنگی ایران در این دیدار اظهار داشت وضعیت زبان فارسی در افغانستان به عنوان میراث مشترک دو کشور است که به عنوان پیشینه و پشتوانه فرهنگی و تمدنی ایران و افغانستان به شمار می‌آید.

حسینی افزود: زبان فارسی در تعاملات، تبادلات، مناسبات و معادلات بین دو کشور حذف شدنی نبوده، نیست و نخواهد بود.

معاون وزارت اقتصاد حکومت سرپرست نیز در ادامه ضمن استقبال از موضوعات مورد بحث و افزایش همکاری دو کشور تاکید کرد شرایط همکاری‌های کابل و تهران به نفع دو ملت و مردم مسلمان منطقه است.

نظری گفت: استفاده از ظرفیت‌های موجود دو کشور می‌تواند فرایند همکاری‌ها را به سطح قابل قبولی برساند.

وی گسترش همکاری‌ها میان بخش‌های اقتصادی افغانستان و ایران را در بعد طرح و عمل به سود منافع ملی دو کشور دانست و تاکید کرد: با توجه به امنیت مطلوب و ریشه‌کن شدن فساد در افغانستان، فرصت‌های همکاری در بخش‌های اقتصادی طرفین بیش از هر زمان دیگری فراهم است.

معاون وزارت اقتصاد افغانستان تصریح کرد دیپلماسی اقتصادی این کشور، اعتماد سازی با همسایگان و افزایش مبادلات اقتصادی و تجاری است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • دومین پیروزی مردان ایران در بسکتبال ۳ نفره جام آسیا
  • بسکتبال ۳ نفره جام آسیا؛ درخشش بانوان در گام دوم
  • درخواست استیناف بارسا رد شد: محرومیت دو جلسه‌ای ژاوی
  • زبان فارسی میراث مشترک ایران و افغانستان
  • درخواست استیناف بارسا رد شد: محرومیت 2 جلسه‌ای ژاوی
  • تیم اروپایی راه را برای قلعه‌نویی باز کرد
  • خیز تیم ملی ایران برای عبور از سد رنکینگ ۲۰
  • ایران امشب به رتبه نوزدهم دنیا می‌رسد
  • هاکی روی یخ بانوان آسیا؛ پیروزی ملی پوشان ایران مقابل قرقیزستان
  • بازی‌های مهم امروز و جدول پخش زنده آن‌ها