Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - چندی است که مشکل کمبود "آمپول روگام"، "انسولین" و "شیرخشک نان‌دو" در شهرستان ماهنشان سبب نارضایتی شهروندان ماهنشانی شده و این در حالی است که مسئولان مربوطه زیر بار این کمبود نمی‌روند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، در این روزهای کرونایی هموطنانمان روزهای سختی را سپری می‌کنند و همین تغییر سبک زندگی بخاطر کرونا "سلامت روان جامعه" را بیش از پیش در معرض خطر قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این شرایط سخت که چهره‌های شهروندان پشت ماسک‌ها پنهان شده و بخاطر کسب و کارهای از رونق افتاده و فوت عزیزانشان مجبور هستند این روزهای سخت را تحمل کنند و دیگر تحمل کمبود برخی از داروها را در جامعه ندارند.

گزارش‌های میدانی خبرنگار تسنیم حاکی از آن است که  مشکل کمبود "آمپول روگام"، "انسولین" و "شیرخشک نان‌دو" در شهرستان ماهنشان سبب نارضایتی شهروندان ماهنشانی شده است و این در حالی است که برخی از مسئولان استانی و شهرستانی از جمله فرماندار ماهنشان از موضوع کمبود بی‌خبر هستند.

مریم نوبرانی، سرپرست معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی زنجان در گفت‌وگو با تسنیم در خصوص این کمبود اظهار داشت: قبول داریم آمپول روگام کم است ولی این به معنی نیست که اصلا روگام در زنجان وجود نداشته باشد. مشکل آمپول روگام در شهرستان ماهنشان به خاطر آن است که بازاریاب داروهای آن شهرستان از ما درخواست نکرده و آن هم به این خاطر است که بازاریاب آن شهرستان کمی فرد بی‌نظمی است.

‌وزیر بهداشت: ایران موفق به ساخت داروی رمدسیویر شد/‌ ‌به زودی خبرهای خوشی از تولید واکسن کرونا ‌اعلام می‌کنیمردپای بازار سیاه دارو در "سقط جنین"/ دلایل سقط جنین توسط زوج‌‌های ایرانیحریرچی: 5میلیون واکسن آنفلوآنزا در یک فرودگاه بلوکه شده است/ هنوز واکسنی در داروخانه‌ها توزیع نکرده‌ایم

وی افزود: هر شهرستان باید از شرکت‌های مربوطه داروهای خود را درخواست کنند و البته از آنجاییکه مصرف  آمپول روگام در جامعه کم است برای شرکت صرفه اقتصادی ندارد که این دارو را به شهرستان مربوطه ارسال کند و بنابراین باید همان شهرستان به دنبال این دارو را از شرکت مربوطه باشد.

سرپرست معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی زنجان افزود: در خصوص شیرخشک نان‌دو هم بخاطر بی‌نظمی بازاریاب شهرستان ماهنشان است که اصلا پیگیر داروهای مورد نیاز آن شهرستان نمی‌شود و در تماسی که با بازاریاب مربوطه داشتیم قرار شد که به موقع داروهای مورد نیاز شهرستان ماهنشان را ویزیت کند.

ولی از سوی دیگر مرتضی اکبری، مسئول توزیع دارو به داروخانه‌های شهرستان ماهنشان اظهار کرد: مشکل شیرخشک نان‌دو در این شهرستان فعلا حل شده است ولی متاسفانه تقاضای واهی بین شهروندان و خرید بیش از حد آن سبب کمبود شیرخشک در داورخانه‌های شهرستان ماهنشان شده است.

وی افزود: متاسفانه آمپول روگام کلا در استان زنجان وجود ندارد و این یک مشکل جدی است. بارها تقاضا کرده‌ایم ولی هیچ سهمیه‌ای به ما نداده‌اند. علاوه بر روگام، دولت بارها اعلام کرده است که مشکل انسولین در کشور وجود ندارد ولی من به عنوان کسی که به طور مستقیم با توزیع دارو ارتباط دارم می‌گویم که انسولین در کشور با کمبود مواجه است. سهمیه‌ انسولین که به ما برای کل شهرستان ماهنشان می‌دهند جمعا دو قوطی است که این مقدار فقط کفاف نیاز یک مریض را می‌دهد. آمپول روگام هم همانند انسولین در کشور با کمبود مواجه است و حدود شش ماه است که این آمپول با کمبود مواجه است. هر از گاهی حدود دو آمپول به کل شهرستان تخصیص می‌دهند که این اصلا کافی نیست.

اکبری تصریح کرد: وقتی این کبود را از معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی زنجان پیگیر می‌شویم آن‌ها پاسخ می‌دهند کمبود وجود دارد و شما طوری مدیریت کنید که اجازه اعتراض بیماران را ندهید ولی به قدری در برخی از داروها کمبود وجود دارد که ما نمی‌توانیم نیاز شهرستان ماهنشان را برطرف کنیم.

با این تفاسیر کاملا مشخص است که شهرستان ماهنشان با کمبود دارو مواجه است و این در حالی است که مسئولان دانشگاه علوم پزشکی حاضر نیستند قبول کنند که کمبودی وجود دارد. نکته جالب موضوع اینجاست وقتی این کمبودها را از فرماندار ماهنشان جویا می‌شویم وی علاوه بر اینکه اظهار بی‌اطلاعی از این موضوع می‌کند، اجلی مسئول شبکه بهداشت شهرستان ماهنشان را موظف به پاسخ این سوال‌ها می‌کند ولی حتی وقتی این موضوع را از مسئول مربوطه شهرستان ماهنشان جویا می‌شویم وی از پاسخ به این سوال‌ها خودداری می‌کند. حال از مسئولان استانی تقاضا داریم که مشکل کمبودهای دارو در شهرستان ماهنشان را برطرف کنند و اجازه آن را ندهند شهروندان ماهنشانی بخاطر کمبود داروها آزرده خاطر شوند چرا که این روزها وجود نحس و شوم ویروس کرونا در کشور به اندازه کافی سلامت روان جامعه را مخدوش کرده است.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی شهرستان ماهنشان شهرستان ماهنشان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۴۷۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکل آب‌شرب ۷۶۵ خانوار روستایی در میاندوآب حل شد

حسین اصغری رئیس اداره آب و فاضلاب میاندوآب گفت: در پی ریزش چاه مجتمع آبرسانی، روستا‌های جارچلو، قرمز خلیفه علیا و سفلی دچار و قطعی آب‌شرب شدند که بلافاصله اقدامات لازم برای برقراری دوباره آب‌شرب پایدار در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به جمعیت ۷۶۵ خانواری این سه روستا، اضافه کرد: عمر مفید چاه تأمین‌آب این روستا به دلیل استفاده بیش از حد سپری و دچار ماسه‌دهی شده بود که اکیپی از اداره آب و فاضلاب و اتفاقات ضمن حضور در محل اقدام به حل مشکل کردند.

رئیس اداره آب و فاضلاب میاندوآب بیان کرد: به‌منظور کاهش هزینه و تسریع در رفع مشکل به وجود آمده، اقدام به لوله‌گذاری به طول ۲۰۰ متر و تأمین آب شرب از محل تصفیه‌خانه شد.

اصغری با بیان اینکه هم اکنون مشکلی در این زمینه وجود ندارد، ادامه داد: آب شرب پایدار این روستا‌ها تأمین شده و مشکلی در این زمینه نداریم.

شهرستان میاندوآب، شهری با حدود ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی و کریدور شمال غرب کشور بوده و پل ارتباطی بین استان‌های آذربایجان‌غربی، آذربایجان شرقی، کردستان و زنجان به شمار می‌رود و از جایگاه بسیار مهمی در منطقه برخوردار است و در سال ۱۴۰۰ نیز دو بخش مرحمت‌آباد و باروق با تفکیک از این شهرستان به شهرستان‌های چهاربرج و باروق ارتقا یافتند.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • کمبود آب شرب ۳ روستای تایباد برطرف شد
  • کمبود آب شرب سه روستای تایباد خراسان رضوی برطرف شد
  • مشکل آب‌شرب ۷۶۵ خانوار روستایی در میاندوآب حل شد
  • از مشکل تامین دارو تا بررسی موضوع کارت شهروندی
  • آغاز عملیات حفر چاه آب شرب در روستا‌های خواف
  • جشنواره طبخ ماهی قزل‌آلا در ماهنشان برگزار می‌شود
  • بجران کمبود ۳ داروی اصلی برای این بیماران
  • ۹۲ بیمار هموفیلی تحت پوشش کانون هموفیلی چهارمحال و بختیاری
  • آخرین وضعیت بازار شیرخشک در کشور
  • پرسشی از سخنگوی سازمان غذا و دارو؛ قیمت در داروخانه‌ها تغییر کرده است؟