Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-24@18:17:59 GMT

تعطیلی یک هفته ای بازار بانه کلید خورده است

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۵۰۰۰۸

تعطیلی یک هفته ای بازار بانه کلید خورده است

بایز حسینی رئیس صنعت، معدن و تجارت بانه گفت: بر اساس مصوبات ستاد ملی کرونا در راستای تعطیلی بازار و صنوف این شهرستان در گروه های ۲ و ۳ و ۴ در شهرهای فوق حاد استان کردستان از لحاظ کرونا از چهارشنبه ۱۴ آبان به مدت یک هفته بازار بانه تعطیل می باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان، بایز حسینی، با اشاره به تعطیلی یک هفته ای بازار و صنوف در این شهرستان اظهار کرد: اکیپ بازرسی یا تیم نظارتی مقابله با کرونا با همراهی ادارات شبکه بهداشت، اتاق اصناف، اماکن، تعزیرات و فرمانداری به صورت روزانه در شهر علاوه بر پلمپ صنوف متخلف بر رعایت بیشتر پروتکل های بهداشتی نیز تاکید می شود و در بازرسی های انجام شده تا کنون ۸ باب مغازه پلمپ گردیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۴۸۰۰ بازرسی و ۱۵۵ گشت در شهر انجام گرفته که ۱۵۰ باب مغازه متخلف در این بازرسیها پلمپ شده و در این هفته نیز در صورت مشاهده تخلف با متخلفان براساس قانون برخورد خواهد شد و برابر دستور قضایی واحدهای صنفی متخلف پلمپ خواهند شد. 

حسینی با اشاره به اینکه بیش از  ۹۰ پاساژ و مجتمع تجاری در بانه در حال حاضر تعطیل است، عنوان کرد: تجمعات باعث گسترش بیماری می‌شود،  پاساژ ها ومجتمع های تجاری نیز از اماکن صنفی بسیار پرتردد هستند که براساس بررسی‌ها و مشاهدات انجام شده پروتکل‌های بهداشتی در این مراکز به درستی رعایت نمی‌شود.

وی با بیان اینکه از طریق اتحادیه‌های مربوطه تذکر لازم به این اماکن صنفی داده شده است، گفت: مسئولین این پاساژها و سایر پاساژها دقت کنند بعد از تعطیلی یک هفته ای نیز بازگشایی بر طبق ضوابط پاساژها و مجتمع های تجاری مشروط خواهد بود، یعنی اگر جلوی تجمعات گرفته نشوند و اصول بهداشتی از قبیل فاصله فیزیکی و ماسک زدن رعایت نشود، ستاد کرونا دستور تعطیلی این اماکن صنفی را مجدداً اعلام می دارد.

حسینی با تاکید بر اینکه همه مردم باید با رعایت اصول بهداشتی حافظ سلامتی خود باشند، گفت: برای موضوعی با این سطح از اهمیت نباید مدام تذکر داد، بلکه مردم باید خود آگاه باشند که سلامتی خود را حفظ کنند و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه در مکان‌های سرپوشیده و شلوغ از قبیل پاساژها می‌توانند بسیار خطرساز باشد.

وی توضیح داد: در حال حاضر ۳ کارگاه تولید ماسک در شهر بانه با نظارت اداره صنعت، معدن و تجارت مشغول تولید ماسک هستند و اخیراً یک کارگاه تولید ماسک اتوماتیک نیز مشغول به فعالیت است که نیازهای منطقه را پوشش می‌دهند اما بدیهی است که ظرفیت تولید ما با فعالیت  این سه کارگاه  در حد مطلوبی است.

حسینی تاکید کرد: در این محدودیت‌ها تنها صنوف اولویت دار و ضروری که مایحتاج عمومی را تامین می‌کننداز جمله (فروشگاه‌های زنجیره‌ای، نانوایان، فروشگاه‌های تامین و فروش لبنیات، میادین میوه و تره‌بار، فروشگاه‌های تامین و فروش مواد پروتئینی) با رعایت تمام دستورالعمل‌های بهداشتی مجاز به فعالیت هستند.

وی در پایان ضمن تشکر وقدر دانی از اصناف وبازاریان به جهت همراهی در تعطیلی های ابلاغ شده در طول سال جاری خاطر نشان کرد: وضعیت فعلی و آمار مبتلایان به کرونا را در بانه نگران کننده است لذا از  همه شهروندان، بویژه اصناف و بازاریان خواهشمندم با حفظ انسجام و وحدت و هم افزایی در کنار یکدیگر تلاش های خود را قوت ببخشند زیرا سلامت و جان مردم مهمترین اولویت است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کردستان بانه کرونا یک هفته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۵۰۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت بیش از ۴۰۰ هزار سفیر سلامت در مازندران

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مازندران بعد از ظهر امروز در همایش استانی هفته ملی سلامت در مازندران مردمی‌سازی سلامت را گامی در جهت برقراری عدالت عنوان کرد و گفت: ۴۳۰ هزار سفیر سلامت در میان اقشار مختلف پیام‌رسان مسائل بهداشتی هستند.

رضا صفری شعار هفته سلامت را سلامت خانواده با مردمی‌سازی سلامت عنوان کرد و افزود: پزشک خانواده شهری در ساتان مصداق بارز این شعار است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعلام اینکه ۴۳۰ هزار سفیر سلامت در میان اقشار مختلف پیام‌رسان مسائل بهداشتی هستند، تصریح کرد: کمک خیران تاثیرات شگرفی بر ارتقای حوزه سلامت دارد و در جدیدترین اقدام خیران در مرکز سلامت روستای آبلو نکا ۱۲ میلیارد تومان کمک کردند که قابل تقدیر است.

صفری با اشاره به اینکه با شعار مردمی‌سازی سلامت امکانات درمانی چندین برابر می‌شود، خاطرنشان کرد: با کمک صداوسیما و رسانه‌های مختلف، سطح سواد سلامت مردم را باید ارتقاء ببخشیم.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۹۰ درصد خدمات‌گیرندگان رضایت داشتند، تصریح کرد: با اجرای پویش مصرف ماهانه ویتامین دی، در حال حاضر وضعیت سطح ویتامین دی مردم استان تغییر کرده و رو به بهبودی است.

 

دیگر خبرها

  • فعالیت بیش از ۴۰۰ هزار سفیر سلامت در مازندران
  • قیمت لیفان در بازار امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • دیدگاه دولت به تعطیلی پنج‌شنبه‌ها نزدیک‌تر است یا شنبه ها؟ | پاسخ معاون رئیسی
  • تعطیلی یک رستوران در شادگان
  • تار و پود فرش پردیس به بازار فروش گره خورده است
  • رعایت توصیه‌های بهداشتی، ضامن تولید واحدهای مرغداری است
  • السودانی: امنیت ترکیه و عراق به هم گره خورده است/ اردوغان: برپایی کشور فلسطین کلید صلح است
  • بانه ، قطب تولید گوشت مرغ در استان
  • قیمت ال نود در بازار امروز ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت پژو ۴۰۵ در بازار امروز ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳