Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش گفت: امروز با افزایش مشارکت مردم در امر مدرسه سازی، میزان مشارکت خیران در این امر در سطح کشور به ۳۰ درصد رسیده است.

به گزارش ایمنا، مهراله رخشانی مهر روز پنجشنبه ۲۲ آبان در آئین افتتاح متمرکز ۱۵۵۰ پروژه آموزشی، تربیتی، رفاهی در سراسر کشور در قالب ۱۴۲۲ پروژه آموزشی، ۲۴ پروژه تربیتی و ۴ پروژه رفاهی که به صورت ویدئو کنفرانس با رئیس جمهور برگزار شد، اظهار کرد: مدرسه امروز تنها یک ساختمان نیست، بلکه ویترین وضعیت علمی و فرهنگی و نماد هویت ملی از مرکز تا دورافتاده‌ترین نقاط مرزی است، با همین رویکرد مدرسه را کانون تربیت تمام ساحتی نسل آینده می‌دانیم و در اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برآنیم تا مدارس علاوه بر دارا بودن استانداردهای بین‌المللی واجد ویژگی‌های معماری ایرانی اسلامی مناسب برای تعاملات فرهنگی با محله، دوستدار محیط زیست و مجهز به فناوری‌های نوین یادگیری باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تبدیل مدارس به کانون مدیریت بحران در حوادث طبیعی مانند زلزله و سیل‌های اخیر ما را در این مسیر مصمم‌تر کرد و اعتقاد ما بر این است که در این مسیر بیشتر از آنکه نیازمند مدرسه سازی باشیم نیازمند توسعه فرهنگ مدرسه سازی هستیم.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: امروز با افزایش مشارکت مردم در امر مدرسه سازی، این میزان مشارکت در کشور به ۳۰ درصد رسیده است، همچنین امروز اهتمام و توجه دولت در حمایت از برنامه‌های ایمن سازی فضاهای آموزشی در تاریخ مدرسه سازی کم نظیر بوده است.

رخشانی مهر بیان کرد: امیدواریم تأمین ۱۰ هزار میلیارد از محل فروش سهام برای ایمن سازی مدارس هرچه زودتر محقق شود.

وی ادامه داد: امروز در راستای اجرای طرح آجر به اجر در کوتاه مدت بیش از ۱۵۰ هزار نفر با کمک‌های خرد در این طرح شرکت کرده‌اند. همچنین سازمان نوسازی مدارس کشور توانسته از سال ۹۲ تاکنون روزانه حدود ۲ هزار و ۵۰۰ پروژه آموزشی را با حدود ۱۵ هزار کلاس درس با زیربنایی بالغ بر دو میلیون مترمربع و اعتباری حدود هفت هزار میلیارد تومان به بهره برداری برساند.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس اضافه کرد: از سال ۹۲ تاکنون روزانه ۲۷ کلاس درس تحویل و ۸۴ کلاس به سیستم گرمایشی و سرمایشی مجهز شده و مدارس خشتی و گلی از ادبیات فضاهای آموزشی حذف و روزانه ۱۰ کلاس درس ناایمن تخریب و بازسازی یا مقاوم سازی شده است. برای این مهم به طور متوسط روزانه بیش از ۸.۴ میلیارد تومان اختصاص داده شده است.

رخشانی مهر افزود: ۱۰ استان کشور از جمله تهران و سیستان و بلوچستان با کمترین سرانه و بیشترین فضای تخریبی کماکان نیازمند توجه ویژه از سوی دولت هستند.

بنابه گزارش ایسنا، در این آئین مدرسه ۱۲ کلاسه استثنایی حاج محسن نقوی سنجانی با زیربنای ۲۲۳۹ مترمربع و ۱۹۰۴ متر محوطه سازی با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال از محل اعتبار مشارکتی، در اراک با حضور معاون‌عمرانی وزیر آموزش و پرورش به بهره برداری رسید.

۱۵ طرح با اعتبار ۵۰۰ میلیارد ریال از مجموع ۱۵۵۰ پروژه یاد شده، سهم استان مرکزی است.

کد خبر 455016

منبع: ایمنا

کلیدواژه: وزارت آموزش و پرورش مدارس خشت وگلی مشارکت خیران تجهیز مدارس سازمان نوسازي مدارس كشور مدارس فرسوده شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق آموزش و پرورش مدرسه سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۵۰۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دریافت شهریه مدارس و مراکز آموزشی غیر دولتی تنها براساس کیفیت آموزشی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ احمد محمود زاده، رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش درباره تعیین شهریه مدارس و مراکز غیر دولتی گفت: تغییر اساسی درباره موضوع الگوی تعیین شهریه امسال اتفاق افتاده است، بطوریکه هفت نکته‌ای که در ماده ۱۵ به آن اشاره شده است مبنای کار قرار گرفته است.
محمودزاده افزود: دوره تحصیلی، کیفیت آموزشی و پرورشی، تورم و امکانات و تجهیزات و نیروی انسانی و فوق برنامه‌ها که در مدارس استفاده می‌شود در تعیین شهریه مدارس و مراکز آموزش غیردولتی تاثیرگذار خواهد بود.
محمود زاده گفت: میزان شهریه مدارس و مراکز آموزشی غیر دولتی در سامانه مشارکت‌ها دات آی آر قابل مشاهده است.
رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی گفت: حدود ۱۳ هزار آموزشگاه غیر دولتی در سامانه مشارکت‌ها وارد شده اند، اما میزان شهریه این مراکز در حال بارگذاری است که تا پایان اردیبهشت همه این مراکز میزان شهریه خود را بارگذاری خواهند کرد.
محمودزاده گفت:، چون باید مراحل تایید منطقه و استان نیز انجام شود تا میزان شهریه این مراکز بارگذاری شود و اگر اعتراضی داشتند تایید وزارت آموزش و پرورش نیز صورت گیرد تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان برخواهد بود.
رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی گفت: مصوبه این الگو‌ها قبل از پایان سال ۱۴۰۲ از شورای نظارت دریافت شد و کار‌های عملیاتی آن بررسی شد و در اختیار استان‌ها قرار گرفته است.
محموزاده گفت: امسال تفویظ اختیاری نیز به مناطق و مدارس هم داده شد و این الگو در اختیار مدارس و مراکز قرار گرفته است. رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی گفت: مدارس و مراکز غیر دولتی موظف هستند که براساس موارد ذکر شده در بخشنامه تعیین شهریه را رعایت کنند و در اختیار مناطق قرار دهند.
وی افزود: در جلسات مفصلی که کارگروه تعیین شهریه که در ماده ۱۶ دیده شده است باید این موضوع تایید شود و بعد از تایید منطقه و استان قرار گیرد و شهریه ابلاغ شود. محمودزاده گفت: امسال در آموزش و پرورش بیشتر به اعتراض‌ها درباره میزان شهریه مدارس رسیدگی خواهد شد. وی گفت: این شهریه از ابتدای اردیبهشت امسال در اختیار مدارس و مراکز غیر دولتی قرار خواهد گرفت تا براساس الگو‌ها میزان شهریه مدارس خود را در سامانه آموزش و پرورش قرار دهند. این مسئول آموزش و پرورش افزود: شهریه‌ها زودتر اعلام خواهد شد تا در کاربرگ مدارس غیر دولتی قرار گیرد تا اولیاء دانش آموزان با مشاهده این کاربرگ‌ها و بحث شهریه آن مدارس با کدی که مدنظر است بتوانند ثبت نام دانش آموزان خود را انجام دهند.
محمودزاده گفت: میزان شهریه در سامانه‌ای که مدارس طراحی کرده اند قابل مشاهده خواهد بود.
وی گفت:، چون موضوع تعیین شهریه به تازگی ابلاغ شده است هنوز در سامانه بارگذاری نشده است که تا پایان اردیبهشت انجام خواهد شد. وی افزود: امسال دیگر شهریه درصدی وجود ندارد و متناسب با مواردی که در تعیین شهریه مدارس اعلام شده است، میزان شهریه مدرسه مورد نظر مشخص و تعیین شده است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تکمیل پروژه‌های نیمه تمام مدارس تیران در دستور کار قرار گیرد
  • ساخت ۶۰ درصد پروژ‌های مدرسه‌سازی با مشارکت مردم
  • بهره برداری از مدرسه ۶ کلاسه خیر ساز در خوی
  • احداث مدارس خیر ساز نسبت به مدارس دولتی از سرعت عمل بیشتری برخوردار است
  • سرعت ساخت در پروژه‌های خیرساز بیشتر و هزینه‌های آن کمتر است
  • افتتاح مدرسه ۶ کلاسه در شهر نشتیفان خواف
  • مدرسه‌سازی یکی از صدقه‌های جاریه است
  • افزوده شدن۶ کلاس درس به فضا‌های آموزشی شهرستان خواف
  • دریافت شهریه مدارس و مراکز آموزشی غیر دولتی تنها براساس کیفیت آموزشی
  • ۲۶ فضای آموزشی توسط خیران مدرسه‌ساز در قم ساخته شد