Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیاست های دوگانه آموزش و پرورش و پیروی گیلان از آن، جان دانش آموزان و معلمان را در اوج شیوع کرونا به خطر می اندازد.

خبرگزاری شبستان، رشت، مائده اسفندمز؛ با گذشت ۹ ماه از شیوع ویروس کووید ۱۹ در کشور، حال همزیستی با آن در حال نهادینه شدن است. استفاده از ماسک، الکل و ژل ضدعفونی کننده جزو ملزومات خروج از خانه شده و هر اداره، شرکت و فروشگاهی برای ورود مردم به محیط کاری، چنین امکاناتی را مهیا کرده اما روز به روز بر افزایش آمار تلفات و مبتلایان کرونا در کشور افزوده می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به طوریکه در تازه ترین اخبار ابتلای بیش از ۱۰ هزار نفر در ۲۴ ساعت گذشته، رکورد مبتلایان در ماه ها و هفته های اخیر را شکسته و پیش بینی کارشناسان از رشد این آمار در روزها و هفته های پیش رو خبر می دهد.

 

*کسب و کارها تعطیل اما مدارس همچنان باز هستند

در استان گیلان که یکی از نخستین استان های بروز و شیوع بحرانی کرونا در اسفند سال گذشته بود، با حضور مسافران و کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی در ماه های اخیر، نگرانی درباره شیوع بحرانی کرونا افزایش یافته و با رسیدن فصل سرما در کنار کرونا، شیوع بیماری آنفلوانزا که سال گذشته موجب مرگ و میر تعدادی از گیلانی ها شده بود، بر شدت این نگرانی ها افزوده است. با اینهمه، تبعیت از دستورات ملی ستاد کرونا همچنان در گیلان ادامه دارد.

هرچند عدم استفاده از اختیارات استانی برای محدودکردن ورود مسافران به استان در تعطیلات رسمی کشور موجب انتقادات فراوانی به مدیران استان شده اما همچنان روند این پیروی از دستورات ملی تداوم یافته است. نمونه مشخص این دستورات، تعطیلی کسب و کارها از ساعت ۶ عصر است که در رشت اجرایی شده اما پیروی از باز بودن مدارس در وضعیت قرمز شیوع کرونا در شهرها و روستاهای گیلان همچنان ادامه دارد و مدارس در شهرها و روستاهای گیلان با حضور پرسنل اداری و اموزشی باز هستند.


اجرای سیاست های دوگانه در فصل درس و تحصیل برای دانش‌آموزان که در ابتدا از تعطیلی مدارس در استان‌های با وضعیت قرمز و سپس به بازگشایی همه مدارس منجر شد!، موجب سردرگمی اولیای مدارس و اولیای دانش‌آموزان شده است.


در ابتدای سال تحصیلی اعلام شد که حضور در مدارس اختیاری است و مدارس با رعایت پروتکل‌های دقیق بهداشتی میزبان دانش آموزانی خواهند بود که مشتاق حضور در کلاس درس هستند. بازگشایی مدارس که حال بیش از دو ماه از آن می گذرد مخالف تمام نظرات کارشناسانه‌ای بود که در کشور مطرح می‌شد. با اینهمه این سیاست دوگانه که خانواده‌ها و دانش‌آموزان را در تردید و دودلی برای حضور در مدارس قرار می‌داد همچنان برقرار است و معلمان ناچار هستند حتی برای حضور یک دانش‌آموز در ساعات تدریس، در کلاس درس حضور پیدا کنند.

*ابتلای ۳۵ دانش آموز و ۵۲ معلم به کرونا

به تازگی مدیرکل آموزش و پرورش گیلان از ابتلای ۳۵ دانش آموز و ۵۲ معلم گیلانی به کرونا خبر داده است. هرچند محمد رحمتی گفته است: ابتلای این افراد در مدارس نبوده است! اگرچه این ادعا موجب شبهه‌های فراوانی در اظهارنظر مدیرکل آموزش و پرورش استان می‌شود اما به نظر می‌سد هیچ تغییر رویه‌ای برای تعطیلی مدارس در استان رخ ندهد به طوریکه وی تاکید کرده: عوامل اداری و آموزشی در مناطق مختلف و در سطح مدارس، روزانه در محل کار خود حضور می‌یابند.


تعطیلی مدارس در شهرهای با وضعیت قرمز که اکثر شهرستان های گیلان‌ در این وضعیت قرار دارند، بارها از سوی کارشناسان متعدد ملی و استانی مطرح شده است.‌ رییس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای شهر رشت هم‌ از ابتدای آغاز فعالیت مدارس بارها گفته است: ضرورتی برای بازگشایی مدارس در شهرهای با وضعیت قرمز نیست. بهراد ذاکری بارها در جلسات شورای رشت ابراز کرده: نامه‌های متعددی بدین منظور به مدیران ارشد استان ارسال شد تا هشدارها را جدی بگیرند اما همچنان شاهد بی‌توجهی در این موضوع هستیم.

هرچند طی روزهای گذشته استاندار گیلان نسبت به تامین اینترنت در نقاط مختلف استان برای اتصال دانش آموزان به شبکه شاد( شبکه مجازی آموزش دانش‌آموزان) تاکید کرده تا ضرورتی برای حضور دانش‌آموزان و دبیران در مدارس نباشد اما در نهایت به نظر می‌رسد همچنان رویه باز بودن مدارس استان پابرجاست و جان کادر آموزشی و دانش آموزانی که حضور در مدارس را به حضور در منازل برای دریافت آموزش معلمان ترجیح می‌دهند، در خطری جدی قرار دارد. خطری که می توان به راحتی آن را از سر آینده‌سازان کشور برداشت و با یک سیاست گذاری واحد و یکپارچه نسبت به تعطیلی مدارس در چند هفته، تردید و دودلی‌ها را از دانش‌آموزان و اولیا آنها و همینطور دبیرانی که به رغم تلاش در فضای مجازی، ناچار به حضور در مدارس هستند، به راحتی رفع کند.

 

هرچند مشخص نیست پافشاری وزارت آموزش و پرورش و اداره کل مربوطه در استان برای مقابله با تعطیلی مدارس دقیقا به چه دلیل است اما هر دلیلی که موجب چنین سیاستی شده باشد مطمئنا از جان دانش‌آموزان و معلمان مهمتر نیست.

پایان پیام/596

منبع: شبستان

کلیدواژه: بازگشایی مدارس و کرونا وضعیت قرمز کرونا در گیلان دانش آموزان گیلانی تعطیلی مدارس دانش آموزان آموزش و پرورش حضور در مدارس وضعیت قرمز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۵۱۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نمایشگاه عکس در هوراند

سلیمان زاده از برگزاری نمایشگاه عکس با موضوع پیشگیری از اعتیاد در مدارس پسرانه هوراند با مشارکت اداره آموزش و پرورش  خبر داد و گفت:این نمایشگاه  برای ۱۰۰۰ نفر از دانش آموزان دبیرستانی با هدف آگاه سازی دانش آموزان از مضرات و آسیب‌های سوء مصرف مواد در حال برگزاری است که با استقبال دانش آموزان دبیرستانی مواجه شده است.

وی افزود: این نمایشگاه از مدرسه شهید مطهری آغاز شده و در سایر مدارس پسرانه دبیرستانی نیز برگزار خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • ضرورت توجه به افزایش معدل امتحانات نهایی دانش‌آموزان
  • مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟
  • لزوم تلاش برای افزایش معدل امتحانات نهایی دانش‌آموزان
  • ساخت و ساز مراکز آموزشی در خوزستان تسریع یابد
  • ساخت و ساز مراکز آموزشی استان امیدوارکننده است
  • برگزاری نمایشگاه عکس در هوراند
  • اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش به‌زودی
  • ظلمی به نام تنبیه بدنی
  • ارزیابان آزمون استخدامی معلمان از سوگیری شخصی پرهیز کنند
  • تعیین تکلیف معلم بلاگرها برای حفظ حریم خصوصی دانش‌آموزان و معلمان